Weet het nu echt niet meer !!

Started by tris, Sep 10, 2012, 06:17 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Ja, dit kon dus gebeuren.
En hierna mag jouw advocaat weer komen met de dupliek.
Rechtzaken kunnen soms jaren duren, is helaas mijn eigen ervaring.

Sterkte nog even!
Houd vol hoor meis!!

Heel veel liefs
:-*

tris

@libra , ik heb geen advocaat nu , heb mijn verweer zelf geschreven, daarmee wel aangegeven dat ik het eens ben met het bedrag wat nog betaald moet worden. Hoe kan het dan dat het zo lang duurt ? had eigenlijk al een aantal weken geleden al een uitspraak verwacht . Betekent dit dan dat de rechter mijn verweer meeneemt in de uitspraak ? de deurwaarder dacht nm dat hij dit niet zou doen.
@vlinder , nee vlinder ben nog niet achter hulp aangegaan heb nu wel een vriend in vertrouwen genomen dus dat is wel fijn en ben nog aan het denken of ik nog hulp ga inschakelen of dat ik het alleen kan doen

liefs tris

Libra

Als de zaak voor de repliek naar 1 november verschoven is, betekent dat dat de eisende partij de tijd krijgt tot 1 november om die repliek in te dienen en de rechter jouw verweer wel degelijk meeweegt. Anders zou er geen repliek gevraagd worden en zou de rechter aan de hand van de bewijzen die hij al heeft uitspraak doen.
Je hebt schijnbaar een dusdanig goed verweer gevoerd, dat de rechter of aanvullende informatie van de eiser wil, of vragen heeft aan de eiser aan de hand daarvan en om bewijzen vraagt van wat de eiser beweert.

Als de repliek bij de rechtbank binnen is, gaat de rechter hiernaar kijken en word jij nog in de gelegenheid gesteld om hierop te reageren met de zogenaamde dupliek.
Een soort hoor en wederhoor dus in lekentaal!

Je krijgt inzage in de repliek en hier mag je dus op antwoorden. Hiervoor krijg je bericht van de rechtbank met een datum waarop jouw dupliek ingediend moet worden.
Dit wordt dan weer naar de eisende partij gestuurd en die kunnen dan om een uitspraak of eventueel een hoorzitting vragen.
Dat recht heb jij dus ook.

Met andere woorden: het kan nog een behoorlijk lange tijd duren voor je de daadwerkelijke uitspraak hebt. Hoelang? Dat kan ik je niet vertellen omdat dat afhankelijk is van een aantal zaken zoals hoe druk het in de rechtbank is enz. enz.

Sterkte, succes en liefs

tris

Dank je wel Libra , ik word zoveel wijzer van jullie allemaal
Een paar maanden geleden had ik me geen raad geweten en dat is nu ook nog wel eens moeilijk maar weet nu wel hoe ik een goede brief of verweer moet schrijven .
Heb nog steeds niets gehoord van de lui van intrum , wat word ik daar moe van zeg , ben al maanden bezig voor een betalingsregeling en nog is er geen goede regeling . Het lijkt wel of ik niet mag betalen , maar ondertussen krijg ik wel al 2 keer incasso,s van bedrijven waar ik nog nooit iets bij besteld heb en als je daar op reageert reageren ze gewoon niet meer.

Bloem2

Zou Libra rechten hebben gestudeerd?  ;D

Tris, wat wordt je moe van alleen dat wachten al h

Libra

Quote from: Bloem2 on Oct 10, 2012, 09:48 PM
Zou Libra rechten hebben gestudeerd?  ;D

;D ;D ;D ;D ;D
Nee...., Libra heeft zich hier noodgedwongen in verdiept gedurende 2 rechtzaken en een hoger beroep!! :P
Het hielp ook mee dat de oudste dochter op een advocatenkantoor werktte!! ;)

Quote from: tris on Oct 10, 2012, 09:43 PM
maar ondertussen krijg ik wel al 2 keer incasso,s van bedrijven waar ik nog nooit iets bij besteld heb en als je daar op reageert reageren ze gewoon niet meer.

Wij hebben hier allemaal al hele prachtige benamen bedacht (en soms neergeschreven) voor deze praktijken... >:(
Het zijn gewoon ratten die het proberen!!! >:(
Je zult de mensen de kost moeten geven die zo'n brief ontvangen en in blinde paniek meteen betalen!! :'(

Je hebt heel juist gehandeld in deze en mochten ze ooit nog eens hier op terugkomen, dan vraag je ze netjes schriftelijk of ze even de bewijzen van jouw aankoop willen opsturen.
Let alleen wel op dat je hier geen algemene termijn zoals "op korte termijn" of "binnen afzienbare tijd" of "per omgaande" in vermeldt, maar een duidelijke tijdspanne!
Dus bijvoorbeeld binnen 7 dagen.
Wedden dat je nooit meer iets van ze hoort!!!!! ;D

Net zoals Bloem schrijft: het wachten is het ergst, vreet energie en van de negatieve energie word je doodmoe!!!

Heel veel sterkte, succes en liefs

tris

daar ben ik weer na een weekje rust, had even geen puf om met de schulden bezig te zijn en heb ook een drukke week gehad met allerlei afspraken , is ook rustig geweest met de post, wat is dat heerlijk als je je brievenbus opendoet en er alleen maar normale post inzit . Helaas weet ik maar al te goed dat ze weer een keer kunnen komen en ja hoor gisteren en vandaag weer dreigbrieven van Intrum justitia waarvan 1 klopt en de ander niet omdat ik daar nog nooit iets bij besteld heb. Heb ze maar weer gemaild de een voor een betalingsregeling en voor de ander dat ik al voor de 3de keer een mail stuur en dat ik nu antwoord wens te krijgen binnen 7 dagen. Pffff ik word toch zo moe van die lui , intrum is toch wel het ergste , heb een paar weken geleden papieren naar ze toe gestuurd voor een betalingsregeling omdat ze 200 euro per maand wilden hebben en ik dat niet kan betalen, maar jullie raden het al nog steeds geen bericht grrrr. Wat moet ik hier nu nog mee ? Ik ga ze niet bellen want die lui zijn ook nog eens vreselijk onbeschofd en ik wil graag alles zwart op wit hebben staan qua afspraken.
groetjes tris

Buster

Vergis je niet, de meeste bureaus hebben een drama aan administratie.

Het enige wat ze wel weten op te dreunen is hoeveel je nog verschuldigd bent.
Maar zodra je vraagt hoe het zit met je beslag vrije voet, of begint over de wettelijke rente dan is het ineens stil aan de andere kant. (bij incasso's hoor, niet bij deurwaarders,..)

Je kan ze alvast het voorgestelde bedrag overmaken met het kenmerk in de omschrijving en dan afwachtten. Dan neem je in elk geval het argument weg dat je te laat was.
Vaak nemen ze dan ineens contact op met de mededeling dat het te laag is.
Heb je in elk geval contact ;)

Libra

Quote from: tris on Oct 20, 2012, 02:28 PM
en ja hoor gisteren en vandaag weer dreigbrieven van Intrum justitia waarvan 1 klopt

Om nog maar eens even de advocaat van de duivel te spelen Tris, voor je gaat betalen kijk eerst even na of de in rekening gebrachte kosten wel kloppen.
We weten allemaal dat Intrum Justitia een van de allerergste "ratten" zijn, die het met de regels en wetten niet zo nauw neemt!!

Succes!!

tris

Vandaag eindelijk intrum justitia en ja hoor ze gaan niet akkoord met mijn voorstel van 50 euro voor een betalingsregeling want ze willen 100 euro pm
Weer hetzelfde zinnetje , onze opdrachtgever gaat hier niet mee akkoord
Kan ik ze nu het beste een brief sturen met beslagvrije voet etc ? Ze weten immers dat ik een belastingschuld heb en deze voor gaat .

gr tris

Buster

Hmm,.. ik twijfel; Sacredfour zegt altijd; geen gegevens geven. Aan de andere kant, je moet wel kunnen aantonen dat je argument ergens op gebaseerd is.

Ik zou ze eerst een brief sturen met daarin de uitleg dat je dit voorstel hebt gedaan aan de hand van je beslag vrije voet. Dat de opdrachtgever geen woningcorporatie of zorgverzekeraar is en er dus geen sprake kan zijn van een aanpassing van die voet.

Dat je aanbod van

Libra

Lieve Tris,

Als eerste, voor je welke informatie of brief dan ook gaat sturen, kijk de "rekening" van Intrum Justitia met argusogen door!!!
En daarmee bedoel ik, kijk of de in rekening gebrachte kosten kloppen, want we weten allemaal hier dat zij het met de regels niet zo nauw nemen!!

Mochten er wel "fouten" in zitten, dan is dit je eerste stok om mee te slaan!
En geloof me, dat weten ze bij Intrum Justitia h

Bloem2

8) Eigenlijk mogen we met ons allen wel een togaatje voor Tris in elkaar gaan naaien. Ik heb nog wel een paar lakens.. ;D

tris

Hahahaha bloem die is goed !!
Ik zie me al staan met z,on ding aan
Ik zal inderdaad ze weer een brief sturen libra , ben die lui zo zat !!
Heb al eerder een betwisting naar ze gestuurd omdat ze elke keer die 25 euro extra in rekening brengen , en heb gewonnen want na aanhouden hebben ze het dossier gesloten , had toen het bedrag en de incassokosten netjes betaald maar weigerde om die 25 euro te gaan betalen en zij maar dreigen met onze opdrachtgever gaat hier niet mee akkoord terwijl alles al betaald was ;D

Bloem2

Ja en je moet ook een hoedje op met een kwastje  ;D

Intrum schijnt qua telefoonterreur de ergste te zijn.
Bij nacht en ontij, via werk, buren, familie lees ik zo hier en daar.