Weet het nu echt niet meer !!

Started by tris, Sep 10, 2012, 06:17 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Quote from: tris on Sep 17, 2012, 09:40 PM
Dank je Bloem , dan hoop ik inderdaad ook het laatste maar ga maar uit van 207 euro
Zou de rechter in zijn oordeel ook meenemen dat ik een betalingsregeling heb aangevraagd ?
ik kan er nm zelf niet naar toe

gr tris

Lieve Tris,

De griffiekosten zijn afhankelijk van het bedrag wat ge

Bloem2

Oeh, Tris

Wat mij wel belangrijk lijkt is dat je toch probeert (als het doorgaat) zelf naar de rechtzitting te gaan!
Dan kun je jezelf verdedigen want als je niet gaat kan de rechter dat heel goed uitleggen alsdat het je niet interesseert en pakt de uitspraak bij voorbaat negatief uit.

tris

Heb vandaag een verweer op de post gedaan waarin ik mijn situatie uitleg
Hopelijk helpt dit bij de rechter , gelukkig is mijn achterstand niet zo heel erg groot ,eigenlijk maar iets meer dan een maand rond z,on 540 euro omdat mijn huurtoeslag rechtstreeks naar hun toe gaat . Heb de rechter ook aangegeven dat ik de woningstichting al eerder een mail heb gestuurd dat ik al 2 maanden geen alimentatie had gekregen en dus in de problemen kwam met de huur

sacredfour

Tris, jammer genoeg maken de omstandigheden waarom jij je schuld niet hebt kunnen betalen niets uit voor de rechter. Het gaat alleen maar om de feiten. Je zal worden veroordeeld in de betaling van de hoofdsom plus kosten.   Denk goed na wat je kan missen voor een betalingsregeling. Dit heeft geen invloed op de uitspraak van de rechter.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Vlinder307

Lieve Tris,
Je hebt recht op alimentatie heb je het LBIO al eens ingeschakeld?
Wat een toestanden he ..ik hoop dat je het straks even los kan laten en goed kan slapen want een beetje energie kunnen wij goed gebruiken ,,,zorg dus juist nu!! goed voor jezelf!!

Liefs en knuff Vlinder..

tris

hoi vlinder

Het LBIO kan alleen wat doen als de alimentatie vastgesteld is hiervoor heb ik binnenkort een zitting.
Toch een heel klein lichtpuntje vandaag , krijg 87 euro terug van mijn water , geen megabedrag maar kan alles op het moment gebruiken
Ook vandaag een aantal mails gestuurd naar incassobureau,s en morgen nog naar de creditcardmaatschappij om het aflossingsbedrag te verlagen
Hopelijk gaan ze hiermee akkoord
gr tris

Buster

Let wel op met het LBIO, zij maken soms een minnelijke schikking met de alimentatie betaler zonder dat je het weet en dan komt er dus minder binnen dan je had verwacht.

Je kan ze daar wel naar vragen om je op de hoogte te houden.

tris

Dank Buster,zl er op letten
Van het weekend toch nog wat leuks , heb kaartjes gewonnen voor een musical ga dus heerlijk met mijn dochter er naartoe , zo heerlijk dat ik haar zo een leuk uitje kan geven !!
Verder ben ik in afwachting op de uitspraak van de rechter , weet iemand hoe lang dat duurt voordat je dat binnen hebt ?

Bloem2

Tris, misschien kun je bellen met de Griffier van de Rechtbank?
Hij weet vast wanneer je die binnen gaat krijgen.

Libra

Normaalgesproken krijg je binnen een week ongeveer uitslag, maar net als Bloem aangeeft kun je de griffier hierover bellen.
E

Vlinder307

Lieve tris, hoe isw het nu met je?
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor je ..dikke knuff x

lotte

Quote from: tris on Sep 17, 2012, 10:34 PM
lieve vlinder, dank je wel voor je lieve woorden
ik probeer ook de moed niet op te geven ook al is het wel erg moeilijk nu .
Maar als ik dan de verhalen van jullie allemaal lees denk ik ik kom er ook wel er zijn nog genoeg mooie dingen en mijn dochter heeft me ook nodig en daar vind ik wel afleiding in.
Ben erg blij dat ik  op dit forum met zoveel lieve mensen ben terecht gekomen

x tris

en trek je iedere keer, wanneer het je even tegenzit, op aan deze woorden door jou zelf geschreven... hou vol lieve dame... hou vol  :-*

tris

lieve vlinder en lotte

Zit met tranen in mijn ogen jullie berichtjes te lezen , zat er even helemaal doorheen vandaag maar jullie woorden doen me weer even goed. Vandaag helaas een afwijzing gehad wb mijn creditcard aflossing die wilde ik tot april 2013 naar beneden brengen qua aflossing maar helaas gaan ze daar niet mee akkoord, van een incassobureau wel een vermindering gekregen wb de aflossing verder wacht ik nog op de belastingdienst en intrum justitia , intrum wil mij een heel hoog bedrag aan aflossing laten betalen die ik niet kan opbrengen heb ze nu op de hoogte gebracht van de belastingschuld dus hoop dat ze nu eindelijk eens gaan luisteren , ben hier al 2 maanden mee bezig. Ook nog niets gehoord van de deurwaarder. Verder gelukkig wel alle betalingen de deur uit vandaag maar de cijfertjes blijven maar door mijn hoofd malen , ik blijf maar rekenen . Nu moet mijn dochter ook nog nieuwe dansschoenen en die kan ik eigenlijk niet eens betalen dus pffff gaat even niet zo lekker vandaag

Vlinder307

Ach lieve Tris ik heb oprecht met je te doen! Hoe doe je op dit moment je boodschappen? Waar betaal je dit van? Heb je iemand die je bijstaat bij je problemen? Dat is wel heel prettig je kan eens kijken op de site van stichting MEE hun kunnen zo snel mogelijk zorgen dat er iemand bij je komt om te praten en vandaar uit verdere hulp zoeken ik heb dit ook gehad en vond dit heel fijn! Die dansschoentjes ik weet niet of je op facebook zit maar daar heb je verschillende weggeefhoeken (gewoon intypen met het kenteken van jou regio)hier kan je ook een oproep doen voor de schoenen..welke maat is het? Dan kan ik het evt ook vragen hier in de regio..wie weet!
Dikke knuff vlinder..

Libra

Lieve Tris, laat de moed niet zakken hoor!!

Mag ik vragen wat voor een dansschoentjes je precies nodig hebt en ik welke maat?
Ik heb namelijk een nichtje en achternichtjes die dansen en wellicht hebben die nog een paar overstaan.
Ik begrijp dat ze niet te lang gedragen mogen zijn, dus dat je eigenlijk schoentjes nodig hebt die 1 of 2 keer gebruikt en nu stof staan te vangen.
Maar misschien dat ik  je hier dan mee kan helpen.

Intrum Justitia heeft gewoon maar achteraan te sluiten en dat weten ze ook als de Belastingdienst in het spel is.
Dus laat je niet gek maken door hen en laat ze maar blaten!!
En dat geldt voor de rest ook!!

Hou vol en een hele dikke knuffel voor jou! :-*