Weet het nu echt niet meer !!

Started by tris, Sep 10, 2012, 06:17 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Tris,

Wat je kunt aankaarten bij de belastingdienst is je beslag vrije voet.
Ook de belastingdienst heeft zich daaraan te houden.
Het kan idd zijn dat ze tijdelijk je toeslagen inhouden.
Er zijn namelijk speciale redenen om dat te doen, bijvoorbeeld huurtoeslag kan worden ingehouden bij huurachterstand, zorgtoeslag kan worden ingehouden bij zorgpremie achterstand.
Hoe het zit met Kinderopvangtoeslag weet ik eerlijk gezegd niet.

Was het al gelukt trouwens om die voet uit te rekenen?
Hoe hoog is je inkomen zonder de toeslagen?

tris

Hoi Buster

Heb geprobeerd mijn beslagvrije voet uit te rekenen maar kom er niet uit
Ik verdien rond de 600 euro per maand en daar komt nog kinderalimentatie bij en zorgtoeslag, huurtoeslag en kindertoeslag , ook nog een klein beetje alleenstaande ouderkorting. Maar als ik de alimentatie bij overige inkomsten zet kom ik wel op een heel laag bedrag uit , ik meen toch dat je beslagvrije voet 90 procent van het bijstandsniveau moet zijn ?
Groetjes tris

Libra

Hai Tris,

Het minimum voor een alleenstaande ouder met 1 kind is 841,94 Euro per maand met een uitloop naar maximaal 1.082,49 Euro.

Voor jezelf kun je dus het beste uitgaan van het minimumbedrag dan kom je niet voor vervelende verrassingen te staan.

Zou je toch nog steeds adviseren om toch even langs te gaan bij de Belastingdienst.
Zij kunnen je ook helpen met je beslagvrije voet als je er zelf niet uitkomt en dan weet je in ieder geval zeker dat het daarmee niet fout kan gaan.
En ondanks dat zij gezegd hebben dat de aanslag door "eigen grove" schuld opgelegd is, zou ik toch nog een keer vragen om een persoonlijke aflossingsregeling.
Wat heb je te verliezen??
Nee heb je al, ja kun je misschien krijgen!
Vertel wat er allemaal gebeurd is, neem al je administratie mee (dus alle inkomsten, toeslagen, alle vaste lasten, je schuldenlijstje plus de regelingen die je getroffen hebt met de incasso bureau's en de brieven van en aan de deurwaarder) en vraag het!!

Als jij persoonlijk laat zien dat je al serieus bezig bent om je problemen op te lossen, zijn mensen eerder geneigd om mee te werken dan wanneer je alleen maar een formuliertje instuurt.

Succes en sterkte!!

tris

Pffff nou met lood in mijn schoenen net de belastingdienst gebeld , het enigste wat ik nu nog kan doen is een bezwaar indienen en dan krijg ik nog uitstel , verder kon ze helaas niets voor me doen , kon ook geen uitstel krijgen tot maart , dan ben ik nm van de meeste incsso,s af. In het weekend dan maar een bezwaarbrief schrijven. Nu nog wachten op een brief van de deurwaarder of mijn betalingsregeling is goedgekeurd , wat een gedoe ben zooo moe .

groetjes tris

Buster

Tris,  Wat er uit de voet komt daar mag je je overige inkomsten bij optellen, samen is dat je beslag vrije voet.

Een andere manier is om de incasso's te benaderen en het maandbedrag naar beneden te krijgen. Wie weet zit daar dan wat lucht in.

Zij hebben sowieso achter aan de lijn aan te sluiten als het om de belastingdienst gaat. 

Libra

Diepe buiging voor je dat je dit gedaan hebt!
Is altijd heel veel moed voor nodig en het is altijd weer een hoge drempel om over heen te gaan, dus......chapeau!!!

Ik zou beiden doen.
En bezwaar indienen,

tris

Dank libra en buster
Ga zeer zeker beide doen , bij 2 moet ik nog maar 2 maanden dus die laat ik zo dan ben ik daar vanaf , de rest ga ik een mail sturen . Wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden , jullie geven me de moed en de kracht om weer verder te gaan !!!
Dank jullie wel !!!
x tris

tris

Vandaag dus een mail gekregen van de deurwaarder op mijn verzoek voor een betalingsregeling , zie hieronder wat moet ik hier nu mee ? en kunnen ze me met een schuld van 733 incl deurwaarderskosten uit mijn huis zetten ?

Naar aanleiding van de door u ingezonden brief d.d. 11 september 2012 welke wij 12 september 2012 ontvingen, antwoorden wij u als volgt.

In uw brief vraagt u om een minnelijke regeling. Zoals u zelf al heeft aangegeven in uw brief, bent u op dit moment gedagvaard. Wegens de reeds betekende dagvaarding, is de gerechtelijke procedure inmiddels gestart.

De zitting zal derhalve niet worden ingetrokken, op het moment dat wij een regeling met u aangaan. Een te treffen regeling is derhalve ook van tijdelijke aard, daar wij in afwachting zijn van een uitspraak van de rechtbank Haarlem.

Desondanks is het uiteraard mogelijk om deelbetalingen te verrichten alvorens wij een uitspraak van de rechtbank hebben ontvangen. een definitieve regeling kunt u verzoeken nadat wij de uitspraak van de rechtbank aan u bekend hebben gemaakt.

Libra

Hai Tris,

Het is heel duidelijk dat je de gang naar de rechtbank niet meer kunt vermijden.

Nu doen:
- Onmiddellijk (en dan echt NU!!!) of naar het Juridisch Loket of de Sociaal Raadslieden van je Gemeente, want je hebt absoluut een advocaat nodig!

- Schuldhulpverlening aanvragen, want met een vonnis in handen mogen zij overal beslag opleggen (salaris/uitkering, inboedel/waardevolle zaken), maar omdatje belastingschuld hebt moeten ze verwezen worden naar de Belastingdienst als primaire schuldeiser.

Niet langer wachten meer en schakel hulp in voordat het zo direkt helemaal boven je hoofd groeit!!

Heel veel sterkte en succes!!!

tris

Had nog een mail naar de deurwaarder gestuurd en er blijkt geen ontbinding en ontruiming gevraagd te zijn dus zal ik niet mijn huis uitgezet worden. pfff dat is al een hele opluchting , er zal dus alleen een oordeel gegeven worden wb de achterstand. Weten jullie wat de griffiekosten zijn voor dit bedrag en komen daar nog andere kosten bij ? de deurwaarder heeft het nm alleen over griffiekosten

Bloem2

Tris,

Heb even voor je gekoekeld. Volgens mij is het

tris

Dank je Bloem , dan hoop ik inderdaad ook het laatste maar ga maar uit van 207 euro
Zou de rechter in zijn oordeel ook meenemen dat ik een betalingsregeling heb aangevraagd ?
ik kan er nm zelf niet naar toe

gr tris

Vlinder307

Hoi Tris,
Praktische tips kan ik je niet geven...ik leef wel erg met je mee geef de moed niet op!
Het is een hele weg die je moet gaan maar je bent niet alleen hier kan en mag je al je zorgen delen ...
Daar heb ik zelf veel steun aan hopelijk jij ook!

Liefs en veel sterkte!!

Vlinder...

tris

lieve vlinder, dank je wel voor je lieve woorden
ik probeer ook de moed niet op te geven ook al is het wel erg moeilijk nu .
Maar als ik dan de verhalen van jullie allemaal lees denk ik ik kom er ook wel er zijn nog genoeg mooie dingen en mijn dochter heeft me ook nodig en daar vind ik wel afleiding in.
Ben erg blij dat ik  op dit forum met zoveel lieve mensen ben terecht gekomen

x tris

Vlinder307

We zitten of hebben allemaal in hetzelfde schuitje gezeten...
Ook ik sta in de beginfase van zaken uitzoeken en het is zwaar..
aarom heel goed om af en toe eens de "boel" los te laten om zo energie te verzamelen hier moet je op verder...
Vanavond ook gedaan ik heb gegeind met Kaatje b.v ff de zorgen vergeten en nieuwe energie opdoen ook dat kan hier!
Probeer het ajb even los te laten voor je gaat slapen er veranderd niets aan de situatie als je gaat piekeren Als je niet piekerd veranderd er wel iets n.l je krijgt meer energie om je problemen de baas te worden! Dus neem die tijd alsjeblieft even voor jezelf!

Liefs en knuff Vlinder en trustie..