Ons verhaal...waar eindigd alles een keer?

Started by Butterfly, Aug 31, 2012, 01:37 PM

Previous topic - Next topic

lotte

Hoi Butterfly,

ik heb hier weinig zinnigs toe te voegen, maar wilde je alleen even laten weten, dat ik je verhaal gelezen heb, en dat je ongelofelijk goed bezig bent!
En dat je daarin absoluut niet aan jezelf moet twijfelen. Echt niet!

groetjes

Lotte

gewoon

Hoi Butterfly

In plaats van verzoek om verlaging van de maandelijkse betalingen komen zij begrijp ik met een brief de termijnen te verhogen dat heb ik nog niet eerder gelezen.
Ook zo,n beslag op de auto libra heeft het al gezegd daar moet eerst wel een uitspraak van de rechter voor zijn.

Gewoon

Butterfly

Hallo djurresmama.

Dat klopt toen wij nog onder bewindvoering stonden zijn er heel veel schulden ontstaan die onze bewindvoerder niet heeft aangegeven bij de rechtbank. Nog steeds ontbreken er papieren met betrekking tot onze financi

Butterfly

Hallo, gewoon.

Ja het is onwerkelijk dat sommige incasso s je tot het onmogelijke dwingen.
Terwijl wij echt niet de beroerdste zijn om te betalen..

Wij betalen aan deze incasso al 400 euro in de maand.. Op een totaal bedrag van 2100, er is dus binnen 3 maand al 1200 euro afgelost..

Ik wou zelfs al Eem brief doen voor een eventuele verlaging. Ik kan het altijd proberen.

Nog even een vraag, heel veel schulden staan op mijn naam, ik en mijn ( ik noem hem altijd man omdat we zolang bij elkaar zijn) zijn niet officieel getrouwd.. Wel wonen we natuurlijk bij elkaar in en hebben twee kinderen. Maar we hebben dus al twee keer gehad dat er een schuld op mijn naam gedreigd word met de auto van mijn vriend. Ik heb echter geen rijbewijs en die auto stelt ook niets voor.. Hij zou echter niet meermaals 1000 euro opbrengen.. Kunnen ze dat maken om mijn vriend zijn auto in beslag te nemen.. Zonder of met rechters toestemming?

Butterfly

Hallo Libria

Wij hebben helaas nog niets concreets van het juridisch loket gehoord wel gingen ze er mee aan de slag.mkopieen van documenten liggen inmiddels ook al daar, maar eerlijk ik zie er weinig heil in. Zo n bewindvoerders bedrijF zouden zich wel goed in hebben gedekt.

Ik heb je verhaal gelezen en bestudeert, het zijn inderdaad dingen die we nog niet weten. Raar eigenlijk hoe mensen in eenbenauwd hoekje worden gedrukt..

Opdist moment ben ik op, dood op. Ik ben de hele dag niets anders aan het doen als brieven schrijven, berekenen alles bijhouden en angst voor de brievenbus.

Wat had ik graag weer in de schuldhulpverlening gezeten, hoenmakkelijk het ook klinkt,maar vriend lief is er erg op tegen dit omdat we de nareigheid van de bewindvoerder nog moeten ondervinden.

Is het goed dat ik vanavond weer dieper in jou schrijven ga.. Ik wil graag alles zo goed mogelijk beantwoorden, zo dat het voor jou als ( Helaas ) expert ook duidelijk word hoe alles in elkaar steekt.  Maar op dit moment even geen energie er voor.

Sorry

Liefst butterfly

Libra

Lieve Butterfly, alles mag en niets moet!
Doe de dingen maar gewoon rustig in je eigen tempo en op je eigen manier.

Quote from: Butterfly on Sep 04, 2012, 09:55 AM
Wat had ik graag weer in de schuldhulpverlening gezeten, hoenmakkelijk het ook klinkt,maar vriend lief is er erg op tegen dit omdat we de nareigheid van de bewindvoerder nog moeten ondervinden.

Ik kan het standpunt van je vriend heel goed begrijpen, hoor!
De puinhoop waar jullie mee gekonfronteerd zijn, is natuurlijk niet niks!!
Maar er gloort hoop aan de horizon!

Quote from: Butterfly on Sep 03, 2012, 02:23 PM
Ik heb vandaag de dag contact gezocht met Humanitas in onze gemeente en zij zou mij deze week terug bellen voor een afspraak.

De mensen van Humanitas kennen de regels allemaal wel en die kunnen je ook helpen met het beheren en budgetteren van jullie inkomsten en uitgaven.
Ze zullen je ook helpen met het (aan)schrijven van schuldeisers en alles in kaart te brengen.
Bovendien doen ze dit allemaal samen met jou/jullie, zodat je over een poosje dit allemaal zelf kunt doen en je (gratis) meteen een cursus budgetbeheer hebt gedaan. ;)

Sterkte voor vandaag en ik zie je bericht vanzelf wel weer!
Liefs

djurresmama

Quote from: Butterfly on Sep 04, 2012, 09:38 AM
Hallo djurresmama.

Dat klopt toen wij nog onder bewindvoering stonden zijn er heel veel schulden ontstaan die onze bewindvoerder niet heeft aangegeven bij de rechtbank. Nog steeds ontbreken er papieren met betrekking tot onze financi