Akkoord minnelijk voorstel

Started by schrijvert, Aug 30, 2012, 12:58 PM

Previous topic - Next topic

schrijvert

Hallo Allemaal,
Vandaag de brief met het minnelijk akkoord binnen gekregen van Antera, oftewel Interbank. We hadden twee leningen bij Interbank met een aflossing van totaal 725,- euro en een looptijd tot zo`n twintig jaar. Nu was mijn vrouw in 2004 in de WAO gekomen, met als gevolg halvering van haar salaris en je raadt het al, steeds moeilijker om de leningen te betalen. Met toch nog in allerlei bochten wringen een paar jaar sabbelen om alles te betalen. Maar net als bij iedereen, het dagelijks leven wordt zo achterlijk duur, zodat we begin dit jaar aflossingen terug moesten gaan schrijven. Ondanks een hoop afradingen van een hoop mensen, toch zelf geprobeerd met de Interbank een minnelijk akkoord te bereiken. Ik wilde eerst dit proberen voor de gang naar de schuldhulpverlening. En ja, vandaag die brief binnen. Nu een akkoord voor tien jaar, voor 500,00 euro in de maand. Nu zullen mensen zeggen, dat bij de gang via de rechter drie of vijf jaar betalen is. Helemaal gelijk, maar nu zijn we baas over ons eigen geld en dat is mij heel veel waard. Dus vandaag een gat in de lucht gesprongen met het akkoord.

Buster

Gefeliciteerd met je akkoord!

En je hebt gelijk, ieder bewandeld zijn eigen pad.

Libra

Gefeliciteerd schrijvert!!

Kan me voorstellen dat, als je die mogelijkheid hebt, je toch liever eigen baas wilt blijven.
En wie weet hoe dingen nog kunnen veranderen en je misschien nog wel op die  looptijd van 10 jaar kunt inlopen.

Succes!!

peter

Wat fijn voor jullie en wat een rust zullen nu hebben.
Peter
Administrator Forum

schrijvert

Bedankt voor de reacties. Inderdaad, het geeft een hoop rust. En natuurlijk 500euro tien jaar lang is een hoop geld, maar gelukkig op te brengen.

gewoon

Hoi schrijvert

Wil je ook feliciteren wat een enorme opluchting moet dit zijn, heel erg goed gedaan.

Geweldig

gewoon