Ik ben er ook weer/ nog.......

Started by grijzeharen, Aug 29, 2012, 02:06 PM

Previous topic - Next topic

grijzeharen

Hoi allemaal!

Nadat we besloten hadden om de schuldsanering in te gaan zijn we aardig door de mangel gehaald. We zijn van hot naar her gestuurd en stoote iedere keer ons hoofd.
Waarom?
Wij (2 meiden) leven samen, wonen samen zonder samenlevings contract of huwelijk.
Dus voor de ene instantie ben je een stel maar voor de andere instantie niet!
Mijn partner heeft een full time baan, ik niet.
Doordat we juist GEEN samenlevings contract of huwelijk hebben, kon mijn vriendin wel de sanering in, ikke niet.
Ik moest een inkomen zien te verkrijgen. Geen probleem dat wil ik ook dolgraag maar door mijn ziekte kan ik niet full time werken. GGZ, artsen en maatschappelijk werker zijn dan ook hard voor me bezig om oplossingen te zoeken.
Uitkering of aanvullende uitkering krijg ik niet want......ik woon en leef samen met iemand die full time werkt.....
In de tussentijd heeft de belasting een loon beslag gelegd voor een

Buster

Hoi Grijze haren,

Welkom terug.
Jeetje wat een mangel idd, stomme rotregels ook.

Het zelf aanpakken kan heel goed. En het helpt enorm dat je nu alles op een rij hebt.
Waar je even op moet letten;
De beslag vrije voet, reken die uit en neem dat als rode draad.
http://www.jwgd.nl/beslagvrije-voet-berekenen
Zorg dat je vaste lasten te betalen blijven van die voet, wat er over is kun je voorstellen mee doen.
Als het ook maar enigzins kan reserveer dan een maandelijks bedrag als noodfonds.
Bijvoorbeeld; 12 x

Dick

QuoteDus we zitten nog in de shit en stress MAAR we hebben besloten om het nu toch echt zelf te proberen op te lossen.
Door PLAN hebben we wel alles op een rij gekregen, inkomsten en uitgaven en wat er allemaal aan schuldeisers staan.
We zijn toch niet achterlijk dus met een beetje doorzettingsvermogen moet het gewoon gaan lukken.........het moet!
Met de website zelfjeschuldenregelen.nl van de Nibud moet we toch een goede gooi gaan maken naar oplossingen!?!?

Ik weet zeker dat dit jullie gaat lukken !!!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Dick

QuoteMet de website zelfjeschuldenregelen.nl van de Nibud moet we toch een goede gooi gaan maken naar oplossingen!?!?

De website van het NIBUD is een zeer goed startpunt om zaken aan te pakken.  (vergat ik aan te geven)
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info