Het Financieel Vangnet

Started by Frummel84, Aug 25, 2012, 03:21 PM

Previous topic - Next topic

Angie

Ok top voor de duidelijke uitleg.
Maar ik heb hun nooit een cent betaald.
Ik ben bang dat als k dr nu mee stop dat ik nog verder in de problemen kom.
Is dr iemand die meer weet over trosh in arnhem?

Buster

Dit is interessant,.. dit is voor het eerst dat ik hoor dat er niets betaald wordt.
En je betaalt ook niets aan een stichting?

Trosh,.. geen idee wat de huidige tarieven zijn.
In 2012 vroegen ze â,¬ 3620 voor een traject van 36 maanden.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=93&t=122430
Quotede meneer die ik sprak, zei dat het bij de gemeente ook geld kost. Bijvoorbeeld de notaris kosten en gerechtelijke kosten.
Een ander voordeel was ook, vond ik dat bij hun mijn werkgever er niet achter komt, omdat ik maandelijks de afloskosten aan het bedrijgf over maak en hun het bij de boedel doen ofzoiets.

uit hun algemene voorwaarden:
F. Tarieven
1. De tarieven zijn opgenomen in de dienstverleningsovereenkomst, welk
overeenkomst in de meest recente uitgave geacht wordt deel uit te maken
van deze algemene voorwaarden.

2. Alle door ‘opdrachtnemer’ aangegeven tarieven zijn, tenzij uitdrukkelijk en
schriftelijk anders vermeld, exclusief omzetbelasting.

3. ‘opdrachtnemer’ is gerechtigd haar tarieven op ieder moment te wijzigen.
Alsdan is ‘de opdrachtgever’ gerechtigd hetzij de overeenkomst
(tussentijds) te beëindigen hetzij de overeenkomst voort te zetten op basis
van het nieuwe tarief.

4. ‘De opdrachtgever’ komt geen (tussentijds) recht tot beëindiging van de
overeenkomst toe indien de wijziging van het tarief een gevolg is van een
overheidsmaatregel.

Op het forum hebben wij eigenlijk altijd twee adviezen: probeer het zelf of ga in gesprek met je gemeente of een NVVK aangesloten organisatie. Andere organisaties worden hier eigenlijk niet aangeprezen.
Wij kunnen enkel afgaan op wat mensen zelf aan informatie aangeven. Je bent de eerste bijvoorbeeld die zegt dat je nooit een cent aan ze hebt betaald.

De ledenlijst van het NVVK vind je hier:
http://www.nvvk.eu/schuld-hulpverlening/schulden

Angie

Ik zal eens een kijkje nemen op die website.
Bij de gemeente is echt mijn laatste optie.
Ze zeiden toen dat ik
â,¬175 moest betalen omdat hun er indd ook iets aan moeten verdienen
Ik heb toen contact gehad met stichting the limit en ze zouden dat bedrag niet in rekening brengen.
Lijkt t jullie verstandig theo hier morgen mee te confronteren?

Buster

Angie daar kan ik echt geen zinnig woord over zeggen.

Schuldhulpverlening is maatwerk.
Er zijn zo ontzettend veel haken en ogen die jouw situatie net of totaal anders maken dan die van een ander.

Maar juist daarom is er een paar jaar geleden die wet aangenomen. Omdat iemand met schulden wordt gezien als een "kwetsbare doelgroep". Gratis de diensten aanbieden is geen enkel probleem. Blijf er wel (maar dat geldt bij iedere vorm van hulp ook via de gemeente of via de rechter, goed op je administratie zitten. Reken zelf alles na, vraag overzichten. Niet omdat je wantrouwend bent maar wel omdat je, als het niet goed gaat, zelf verantwoordelijk bent voor je eigen administratie en financiële huishouden, ook al heb je het uit handen gegeven.

De reden dat wij alleen NVVK leden aanraden is omdat dit een erkend keurmerk is, er is een klachten regeling en je staat daardoor een stuk sterker. De gemeente besteed (meestal) de schuldhulpverlening uit aan aangesloten organisaties. Dat geeft nog steeds geen garantie. Je moet er zelf boven op blijven zitten.

Angie

Ja dat doe ik ook en ik heb overzichten gekregen van this is the limit over waar mijn geld gebleven is.
Ook krijg k geld wat ze overhouden teruggestort op mijn rekening maar toch hou ik een onderbuik
Gevoel...
Ik ga Theo morgen gewoon confronteren

Buster

Dit soort dingen is waar bij ons de alarmbellen van afgaan.

http://www.thisisthelimit.eu/content/werkwijze.html
QuoteBij de Gemeentelijke Krediet Banken, Sociale Diensten en andere gemeentelijke instanties bent u ook verplicht deel te nemen aan budgetbeheer. Dit betekent dat u wekelijks (soms maandelijks) "leefgeld" op uw rekening gestort krijgt.
Dit klopt niet, volgens de nieuwe richtlijnen van de NVVK krijg je zelf de beschikking over je VTLB (dat is een maandelijkse berekening aan de hand van een gerechtelijke rekenmethode) Je stort zelf het afgesproken bedrag in de boedel en bent zelf verantwoordelijk voor het op peil houden van die boedel.

Vakantiegeld, toeslagen van de belasting en kinderbijslag worden gebruikt om schulden in te lossen. Bij ons blijft u deze gewoon op de eigen rekening gestort krijgen en kunnen ze gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn. Alleen in het uiterste geval (sanering) kan dit anders zijn.
Ook dit klopt niet, in een VTLB berekening wordt rekening gehouden met alle toeslagen en uitkeringen. Dus daar betaal je inderdaad je huur van en je zorgpremie bijvoorbeeld. Ja, een deel van je vakantiegeld gaat naar de boedel.

De suggestie wordt een beetje gewekt alsof je lekker op vakantie zou kunnen gaan van je vakantiegeld.
Wil de schuldenaar die op welke wijze dan ook aan het aflossen is en gewoon op vakantie kan gaan zich nu bekend maken?

Angie, ik vind het lastig, ik hoor uit je berichten dat het tot nu toe allemaal goed gaat en ook Mama01 geeft aan dat ze zeker ook positieve ervaringen heeft. Maar als ik dan lees dat ze twee jaar na dato moet rondkomen van â,¬500 voor 3 personen en teksten als bovenstaande lees op die website dan begin ik, net als jij te twijfelen.

Ben benieuwd. Succes!

Angie

Ja ik vind het ook moeilijk.
Er is een berekening gemaakt van mijn
Maandelijkse lasten en mijn "leefgeld"
Het bedrag dat overblijft wordt naar hun rekening gestort om schulden af te betalen en bij mij blijft daar iets van over en dat krijg ik teruggestort.
Mijn maandelijkse lasten betaal ik zelf en dat hen ik nu goed op orde.
Vakantiegeld wordt wel naar hun gestort en daar mag ik zelf over beslissen wat ik daar mee wil
Doen.
Het is allemaal wel erg dubbel.
Ik hou jullie op de hoogte!

Angie

Ik heb theo gesproken en hij geeft inderdaad aan dat het vorige bedrijf faillissement is geworden.
Hij geeft aan dat zijn toen der tijd "collega" de boel beduveld heeft en hij toen als uit het bedrijf was en er dus niets mee te maken had. Dit is ook door de rechter uitgesproken.
Ook had ik een brief gekregen van een deurwaarde dat ze een brief van het financieelvanget ontvangen hebben en de dagvaarding hebben ingetrokken.
Ik heb theo aangegeven twijfels te hebben en dat er meerdere
met mij zijn.
Morgen telefonische gesprek. 

gewoon

:)

Zij gisteren nog, elk moment kan Theo naar voren komen als slachtoffer.

is toch weer mooi

mama01

@angie

als je er nog vanaf kan doe dat dan!
Je betaald wel degelijk,dat zit erbij in.
in het begin met het plaatje opzetten is het allemaal
super,maar geloof mij dat veranderd!
Word zelfs zo gek dat je post van andere
cliënten van ze krijgt
wat doen ze dan in vredesnaam met onze papieren
het is alles behalve professioneel.

mama01

Ja hun zijn naar eigen zeggen idd slachtoffer door mijn toedoen. Hoe geen idee maar ze zijn zo aan het speuren gegaan dat ze erachter zijn gekomen dat ik hier op zat voor advies. Nu hebben ze naar eigen zeggen genoeg bewijs tegen mij voor smaad en laster

jetta16v

oud topic maar ik ben op aanraden van mijn werkgever met Financieel Vangnet in zee gegaan en heb spijt als haren op mijn hoofd .... nu 3 maanden later ben ik 2400 euro kwijt en ik krijg al weken geen contact meer en mijn schuld is verdubbeld .
telefoon schijnbaar afgesloten en mail beantwoord hij ook niet en this is the limit hoor ik ook niks van

jan

Hoi Jetta,

Jammer dat je terecht bent gekomen bij een stel boeven. Ik kan je maar één advies geven, doe aangifte bij de politie en ga naar schuldhulpmaatje.nl. Deze kunnen je adviseren en verwijzen naar een hulpverlener die wel betrouwbaar is.

Om schuldverlener te zijn, heb je geen diploma's nodig. Iedereen kan dit beginnen, met alle gevolgen van dien. Zo te lezen hebben ze hun administratie niet op orde. Als je de website bekijkt zijn ze nergens bij aangesloten. Er staan alleen maar positieve verhalen bij de reacties, deze kunnen ze er ook zelf op hebben gezet.

De website straalt ook geen betrouwbaarheid uit, het ziet er zeer amateuristisch uit. Geen contactpersonen e.d., terwijl dit wel wettelijk verplicht is. Nergens bij aangesloten en telefoonnummer werkt idd niet, ik heb het n.l. zelf ook geprobeerd te bellen. Wie zijn de personen achter Financieel Vangnet ? Theo X of Theo Y.

@Mama01
M.b.t. smaad en laster, dit bedrijf of deze persoon, heeft helemaal niets in handen. Je mag hier je mening geven. En het OM maakt uit of iets bewijs is of niet en een rechter veroordeelt. Ik heb al eerder een bedrijf meegemaakt die dreigde, maar uiteindelijk heel snel zijn keutel introk. Het is allemaal bluf en ze proberen je te overbluffen en min of meer te bedreigen dat je wat kunnen maken. Ze kunnen je helemaal niet maken. Echter jullie als benadeelde kunnen dat wel. Doe aangifte bij de politie en de afm.nl. Deze zijn zeer ge?interesseerd in dit soort bedrijven. En hiervoor zijn deze "ondernemers" zeer bang voor.

En (aardige) Mama01, waarom benaderd deze Theo niet het forumbeheer?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

mama01

Hoi Jan,

Heb er ook niks over weergehoord hoor.
Wat houd dat AFM precies in dan? Inmiddels bezig met rechtbijstand,misschien voor Jetta ook een optie. Helaas is bij mij het bedrag aanzienlijk hoger.

jan

De AFM.nl gaat over financiële diensten. Schuldhulp is ook een financiële dienst, want zij beheren gelden van hun klanten.

QuoteAutoriteit Financiële Markten (AFM) is de Nederlandse gedragstoezichthouder op de financiële markten en bestaat sinds 1 maart 2002. De AFM is de juridische rechtsopvolger van de Stichting Toezicht Effectenverkeer (STE). Zij is gevestigd aan de Vijzelgracht in Amsterdam en houdt toezicht op het gedrag van participanten in de financiële markten, waaronder: financiële dienstverleners, beurzen, bemiddelaars, accountants.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator