Het Financieel Vangnet

Started by Frummel84, Aug 25, 2012, 03:21 PM

Previous topic - Next topic

burningspirit

uhm... volgens mij moeten jullie werkgevers als de wiedeweerga het salaris overmaken naar een rekening waar jullie zelf alleen bij kunnen toch.....? dus ontvangst-salaris-rekeningnummer wijzigen!!!
of denk ik nu te simpel?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

burningspirit

overigens... volgens mij is tros-radar geen korte termijn oplossing....
heb je de sociale raadslieden al gesproken, mama01? ben wel benieuwd, jullie zitten echt in de ....pieieiep..... dus er moet snel iets gebeuren.... ik leef mee voor wat het waard is
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

jowie46

Heeft niets met het financieel vangnet te maken het geen hieronder, maar ik kreeg dit net binnen op de redactie.

Het is mij niet gelukt een nieuw lijntje aan te maken dus mogelijk kan iemand het ergens plaatsen.

Akkoord over extraatje voor minima
De laagste inkomensgroepen krijgen dit jaar een extraatje. Een echtpaar krijgt eenmalig 100 euro, een alleenstaande ouder 90 euro en een alleenstaande 70 euro.

Staatssecretaris Jetta Klijnsma van Sociale Zaken heeft maandag overeenstemming bereikt met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten over de uitvoering van deze maatregel.
Het wetsvoorstel waarin het extraatje wordt geregeld, gaat nu voor advies naar de Raad van State. In de begroting voor 2014 is daar 70 miljoen voor gereserveerd.

Het extraatje is bedoeld voor bijstandsgerechtigden. Gemeenten krijgen daarnaast de mogelijkheid om mensen van boven de 21, met een inkomen van maximaal 110 procent van het sociaal minimum, een tegemoetkoming te geven.
Dat betekent dat naast mensen met een uitkering ook werkenden met een laag inkomen in aanmerking kunnen komen.
Het Nibud (Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting) maakte maandagochtend een berekening bekend waaruit blijkt dat een bijstandsgezin met twee kinderen gemiddeld 50 euro per maand te kort komt om alle noodzakelijke uitgaven te betalen. Een gezin met drie kinderen heeft structureel een gat van 150 euro.

tuthola

Dank jowie voor deze informatie, ik dacht eigenlijk dat ze dit extraatje voor de minima vergeten waren.

Buster

Jowie, dat is goed nieuws maar heeft idd hier niets mee te maken.
Mama01 zal daar geen recht op hebben, die heeft een werkgever.

Mama01, ben je al bij de Sociaal Raadslieden geweest? Zo'n programma brengt veel aan het licht dat is zeker fijn, maar ze kunnen waarschijnlijk niet veel voor je betekenen als het gaat om juridische stappen.

mama01

Heb helaas met mijn werk niet zoveel tijd om alles gelijk bij langs te gaan..heb radar gesproken die willen hier graag mee bezig en zoeken meer mensen. Hoop op meer meldingen zodat dit niet meer bij anderen gebeurt daarom doe ik dit ook. Bel nog met sociale raadslieden,bedankt voor de tip in ieder geval. Word vervolgd

Angie

Ik ben ook in zee gegaan met het financieel vangnet.
Brieven van deurwaardes blijven weg en heb vorige maand een overzicht ontvangen van this is the limit.
Ondanks dat heb ik er toch een onderbuik gevoel bij.
De ervaringen hier zijn zo te zien niet goed?

jan

Nee, dit bedrijf is dubieus onder de forumbezoekers. Veel mensen hebben hier slechte ervaringen mee en kijk eens naar onderstaande informatie, wat je te denken geeft:

Zelfde persoon, andere (bedrijfs)naam http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/3960/ .

Google maar naar hun naam.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

koekiemonster

@ Angie: Financieel Vangnet, Stichting This is the Limit en Van Opdorp Incassobureau komen uit één en dezelfde koker...

Buster

@Koekiemonster, ik heb even gezocht maar kan geen overeenkomsten vinden.
Heb jij daar linken van of iets dergelijks?

jan

Quote from: koekiemonster on Mar 24, 2014, 08:54 PM
@ Angie: Financieel Vangnet, Stichting This is the Limit en Van Opdorp Incassobureau komen uit één en dezelfde koker...

En ze hebben het niet al te best met je voor. Dus zo ver als mogelijk hiervandaan blijven.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Angie

Ik zie de link niet met vanopdorp incasso.
Ik heb morgen een gesprek met Theo en ga dit wel aan kaarten bij hem.
Wat ik me wel afvraag is dat er zoveel speculaties gaan over het financieel vangnet maar ik echter nog geen 1 gedupeerde kan vinden.

gewoon

Elk moment kan Theo naar voren komen als de gedupeerde

Angie

Hij heeft me een mail gestuurd waarin die zegt dat een aantal schuldeisers hun betalingen ontvangen hebben.
Ik zal morgen die schuldeisers zelf bellen en vragen wat ze ontvangen.
Ik had bij uwv ook wat lopen en me baas heeft zelf contact opgenomen met uwv en die geven aan dat alles goed verloopt.
Vindt t allemaal zo dubbel

Buster

Er is eigenlijk maar een vraag die je voor jezelf moet beantwoorden: moet je betalen voor deze dienstverlening?

Of het nu aan een stichting is of aan het bedrijf zelf, zodra je moet betalen voor het bemiddelen van schulden en er is geen aansluiting bij de NVVK is het foute boel. Schuldhulpverlening dient gratis te worden aangeboden.
artikel 48 van de Wck is daar heel duidelijk over:

QuoteArtikel 48
1. Het in artikel 47, eerste lid, bedoelde verbod is niet van toepassing op schuldbemiddeling:
a. om niet; (dit betekent gratis)
b. door gemeenten, gemeentelijke kredietbanken of andere door gemeenten gehouden instellingen, die zich krachtens hun doelstelling met schuldbemiddeling bezighouden;
c. door advocaten, curatoren en bewindvoerders ingevolge de Faillissementswet aangesteld, notarissen, deurwaarders, registeraccountants en accountants-administratieconsulenten;
d. door natuurlijke personen of rechtspersonen, dan wel categorieën daarvan, aan te wijzen bij algemene maatregel van bestuur.

2. Bij algemene maatregel van bestuur kan worden bepaald dat voor het verrichten van schuldbemiddeling als bedoeld in het eerste lid een certificaat is vereist en dat de vergoeding voor schuldbemiddeling voor ingevolge het eerste lid,
onder d, aangewezen personen of categorieën van personen niet meer mag bedragen dan een daarbij te bepalen percentage van het bedrag van de schulden, voor zover daaromtrent een regeling is tot stand gekomen, dat de vergoeding niet meer mag bedragen dan de kosten van de bemiddeling, alsmede dat geen vergoeding mag worden bedongen, in rekening gebracht of aanvaard indien geen regeling is tot stand gekomen. Deze regels kunnen verschillen naar gelang van de aangewezen personen of categorieën van personen, waarop zij betrekking hebben.

3. Nietig is een overeenkomst, voor zover daarbij wordt afgeweken van het bij of krachtens het tweede lid bepaalde.

Kortom: gratis, of aangesteld en betaald door de gemeente, aangesteld via de rechter, de kosten vergoeding voor deze groep wordt ieder jaar vastgesteld door het LOVCK. 
Als een instelling is aangesteld door de overheid moeten zij in het bezit zijn van een certificaat. En mag de vergoeding niet meer zijn dan een percentage wat is bepaald door de overheid. Extra vergoedingen voor het bemiddelen mogen NIET in rekening worden gebracht.

De constructie om een stichting te betalen of een donatie te doen en dat op die manier de bemiddeling gratis is is ook verboden. Er ligt zelfs een rechtsuitspraak.
http://uitspraken.rechtspraak.nl/#ljn/BZ3225

Als je hier de zoekwoorden "schuldhulp tegen betaling" intikt lees je meer.
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=1