Het Financieel Vangnet

Started by Frummel84, Aug 25, 2012, 03:21 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Boedha, je bent echt een digitale sherlock ! goed gedaan!
Jan, je slaat de spijker op de kop.
Mama01, welkom en ik hoop dat je meer met ons wilt delen.

mama01

Dat zijn dus de dingen waar je tegen aan loopt. Krijg het idee dat er geld van ons mist....wat hun verdienen eraan weet ik niet...er word al maanden lang een overzicht belooft die we niet krijgen en nu zijn onze schulden ineens een keer zo hoog als een jaar terug. Dus heb maar contact gezocht met de GKB voor wat advies.

Gr mama01

jan

Je hebt waarschijnlijk te maken met een club malafide schuldhulp verleners. Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar de gemeente gaan of naar een sociaal raadsman of vrouw. Heb je nog een rechtsbijstandverzekering of hebben ze je deze laten opzeggen?

KvK gegevens
Het Financieel Vangnet B.V.
Hoofdvestiging
KvK 55608353
Vestigingsnr. 000025245325
Kievitsham 55
Hoenzadriel

Op hun website vind je deze gegevens niet, terwijl je dit wel verplicht bent om te doen, als bedrijf.

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Xdewit

mama01, daar krijg ik spontaan een knoop van in mijn maag! Ik weet zeker dat er mensen zijn hier op het forum die je veel beter advies kunnen geven dan ik. Ook achter de schermen als je dat zou willen.
Als algemene regel heb ik inmiddels dat als iemand mij iets beloofd maar nalaat ik gewoon elke dag even ga bellen...
Ik zeg je wel dat ik in het begin niet zo was hoor, meer het type van gordijnen dicht en ik ben niet thuis. Dus ik snap helemaal dat je daar geen puf voor hebt.
Ik hoop dat er snel duidelijkheid voor je komt!

gewoon

Beste Mama 1

heb een vraag aan jou, er zijn wat bedrijven bij, die een persoonlijk failliet overwegen in de eerste afspraken terwijl dit extreem duur en fout is.

Maar om dat het commerciele bedrijven zijn die graag iets verkopen ( broodje gebakken lucht ) dan later bellen met groot nieuws..... dat we er in duiken maar we gaan een persoonlijk failliet proberen voor te zijn......
dan is er nog niets opgelost maar voelt of die jongens iets geweldigs aan het doen zijn voor je.

En waar ik al bang voor was zijn ze met je administratie vandoor ?

Gewoon

Buster

@Mama01,

Je hebt recht op inzage van de dossier, dat moeten ze kunnen tonen, en als alles op orde is is er een druk op de knop voor nodig om dat uit tedraaien.
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, zeker als je vermoed dat de schulden zijn opgelopen.
Probeer in elk geval in contact te blijven, vraag documenten op zoals overzichten, betalingen die uit je naam zijn gedaan.

Zoals ik al eerder schreef, als de constructie is dat je hen betaald voor budgetbeheer of administratie handelingen en een derde (de stichting) bemiddeld uit jullie naam, dan is dat strafbaar. In een eerdere rechtszaak heeft de rechter geoordeeld dat alle maandbedragen terug betaald diende te worden plus de wettelijke rente over de openstaande schulden van die hele periode.
Met name André Moerman, hij is de voorzitter van de Sociaal Raadslieden is een voorvechter van het aanpakken van dit soort praktijken.

Mocht het GKB je geen goed advies kunnen geven of niet kunnen geven (zij zijn ook aan regels gebonden) dan doe je er goed aan om een gesprek aan te vragen bij de Sociaal Raadslieden in je gemeente.
En blijf achter de documenten aanzitten!

http://www.sociaalraadslieden.nl/

mama01

Telkens als we bellen dan zijn ze er niet he. Nu beloofd dat we deze maand een overzicht krijgen maar ja....dat is al eerder belooft helaas. Gaat nu nog laatiger aangezien we gescheiden zijn. Lijkt net of ze ons tegen elkaar proberen uit te spelen. . Hoop idd dat gkb me hierbij kan helpen want dit word echt uitzichtloos nu en dat is niet fijn voor ons maar al helemaal niet voor de kids

mama01

mama01

Quote from: gewoon on Jan 23, 2014, 11:52 PM
Beste Mama 1

heb een vraag aan jou, er zijn wat bedrijven bij, die een persoonlijk failliet overwegen in de eerste afspraken terwijl dit extreem duur en fout is.

Maar om dat het commerciele bedrijven zijn die graag iets verkopen ( broodje gebakken lucht ) dan later bellen met groot nieuws..... dat we er in duiken maar we gaan een persoonlijk failliet proberen voor te zijn......
dan is er nog niets opgelost maar voelt of die jongens iets geweldigs aan het doen zijn voor je.

En waar ik al bang voor was zijn ze met je administratie vandoor ?

alles wat we hebben toegestuurd hebben we terug gekregen,inclusief papieren van ander clienten van ze! Maar faillietverklaring is nooit over gesproken aangezien ze volgens zeggen gewoon bezig zijn met aflossingen volgens zeggen dan bewijs heb ik niet

Gewoon

Buster

Laat je niet uitspelen! Bespreek dat goed met elkaar. Beide hebben jullie een doel, of je nu gescheiden bent of niet maar je wilt allebei van de schulden af om een toekomst te bouwen voor de kinderen.

Ik hoop dat je deze maand duidelijkheid krijgt en zo niet, ga dan inderdaad door met andere hulp zoeken.
Bij alle vormen van hulp geldt dat je altijd zelf verantwoordelijk blijft voor je financiën en administratie, ook bij de gemeente en ook bij een WSNP traject. Daarom zijn die instellingen ook verplicht je documenten en overzichten te laten zien.

Stel dat er in het ergste geval meer schulden bij zijn gekomen, ga dan direct juridische hulp zoeken, dat kan dus ook gratis. Het laatste wat je wil is nog langer bezig zijn met je doel te bereiken door toedoen van een ander.

mama01

@BUSTER

we laten ons zeker niet tegen elkaar uitspelen.juist nu kunnen we raar maar waar beter met B elkaar overweg dan voorheen. .
ik blijf in ieder geval hier reageren en hoop dat er meer mensen reageren die ervaring hebben met Theo Werter en zijn afschuifmethodes

gr mama01

gewoon

Beste mama 1

Je kwam even niet verder dan een Quote van mijn berichtje.

Geeft niet, wat je op mag pakken is, dat hier zeer welkom ben met je zorgen, vragen, enzo meer.

Veel forum leden die je kundig, en liefde vol willen bij staan.

Een leven zonder Theo, het is er.

mama01

Als het goed is staat er onder de quote een stukje van mij.
Had nog niet helemaal door hoe het werkte  :)

mama01

@gewoon

en ik hoop idd op een leven zonder,dat zou fijn zijn..
al die stress is niet goed
voor nu maar even slapen,zo weer werken voor jan met de korte achternaam...
hoop op meer reacties

mama01

gewoon

prima heb het nu wel goed gelezen je Quote met toe gevoegde tekst.

En natuurlijk krijg je fijne reacties

Libra

Welkom Mama01!

Alle alarmbellen zouden bij jou (jullie) af moeten gaan op het moment dat er dingen beloofd worden, maar niet nagekomen worden.
En zeker als je het idee hebt dat de schulden alleen maar toegenomen zijn!

Ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar ik krijg er persoonlijk altijd een heel naar gevoel bij als particulieren geld (proberen) te verdienen aan schuldenaren.
En dat gevoel wordt alleen maar nog sterker als dit soort bureaus praten over je "even" failliet" te laten verklaren.
Dat is inderdaad niet alleen in strijd met de wet, maar in mijn optiek ronduit moreel en ethisch misdadig!!
Met andere woorden: NOOIT aan beginnen, want hiermee wordt je letterlijk de afgrond in geduwd.

Nu weet ik ook dat dit natuurlijk achteraf heel makkelijk gezegd is en dat 9 van de 10 schuldenaren in het begin geen idee hebben waar ze hulp kunnen krijgen, wat de regels zijn en al helemaal niet wat hun rechten zijn! Naast uiteraard de plichten die je ook hebt.

Ik zou je ook adviseren om direkt met deze club te stoppen, je aan te melden bij je Gemeente voor schuldhulpverlening en de sociaal raadslieden op deze zaak te zetten om te redden wat er nog te redden valt!

Heel veel succes en sterkte met alles!