Het Financieel Vangnet

Started by Frummel84, Aug 25, 2012, 03:21 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Beste Frans,

Juist in een branche waar er veel oplichters rondlopen zou het handig zijn, voor jezelf, als er wat meer informatie is. De drempel om informatie te vragen is erg hoog.
En daarbij,... als potentieel betalende klant, al dan niet met het water aan de lippen, kan een goedwillende organisatie je best tegemoet komen met wat meer informatie.

Groeten,
Buster 

Libra

;D ;D ;D ;D

Dit is uitgemond in een aardige discussie... ;)

@ Frans,
Het is altijd fijn om te lezen als mensen goede ervaringen hebben.
Maar als ik het zo lees ga je aan een heel belangrijk punt voorbij en dat is dat de meeste schuldenaren niet de (financi

gewoon

Het finacieel vangnet is niet meer te vinden

Gewoon

Libra

;D ;D ;D ;D ;D

En dat is er dan weer 1 (lees louche bureaus en hun stromannen ;)) die verdwenen is!

Oohhh.....ik wacht trouwens nog steeds op dat vat bier. :P
Denk zomaar dat dat ook als sneeuw voor de zon verdwenen is..... ;) ;D

mama01

De website is www.finvang.eu En ze werken samen met stichting This is the limit.Sinds een jaar hebben wij het uit handen gegeven bij hun.Zowel positieve als negatieve ervaringen met ze gehad. Zal voornamelijk zijn omdat ze het erg druk hebben.
Je moet zeker de druk op de ketel houden maar ze hebben ons van  de deurwaarders afgeholpen

groetjes mama

jan

Dit bericht lijkt heel veel op een spam bericht. Iemand meld zich aan en vervolgens wordt een bepaald bedrijf de hemel ingeprezen. Ik ben al een aantal jaren moderator op dit forum en al dit soort oproepen, zijn er op gericht een startende prutser te helpen. Maar ik kan het ook mis hebben hoor, alleen dit gebeurt niet zo vaak. Mij onderbuik gevoel, geeft aan dat dit niet OK is.

Over het bedrijf, het heeft een KvK nummer, maar er staat niets over het bedrijf. Morgen ga ik eens kijken wie de eigenaar is van kvk 50608353. Hoelang dit bedrijf bestaat en waar het is gevestigd. Dit is openbare informatie en mag zonder meer op internet worden geplaatst. De website bestaat, hooguit, uit een 1 a4 vol met tekst. Dit is niet veel

Verder wat mij opvalt, dat er heel weinig staat over de eigenaren, wat ze kunnen, hun ervaring, hun opleiding. Ze zijn nergens bij aangesloten en verwijzen alleen in dit bericht naar  stichting "This is the limit".

Het voelt bij niet goed aan. Ik adviseer dan ook, om nooit hulp te vragen aan dit bedrijf, tenzij je, geen professionele hulp wil hebben en verder in de schulden wilt komen
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Ha Jan

Wat goed dat je hier even in duikt hoe het zit.

Buster

Dit draadje zit me al een poosje dwars.
Er is niets vervelender voor een goed welwillend bedrijf dat hulp biedt bij schulden om zonder aanwijzing aangemerkt te worden als niet goed.
En alleen op alarmbellen kun je niet afgaan, vindt ik.

Dus, dan maak ik een optelsom.
Het genoemde KvK nummer op de site wordt gewoon gevonden in het KvK register.

Maar dan verder op de site, ze geven aan te bemiddelen.
Dan wordt het tricky, want dat is verboden op grond van artikel 48.
De vraag is dan, moet iemand daarvoor betalen. Als ik de vorige berichten goed begrijp moet er wel degelijk voor betaald worden.
QuoteAls je nou zo niewsgierig bent naar de kosten dan vraag ik me toch af waarom je dat niet gewoon bij ze vraagt. Vragen staat vrij toch? En iedere situatie is tenslotte anders, dus kunnen onze kosten wel eens hoger of lager zijn geweest dan die van jou.
Als ik de constructie goed begrijp betaal je Finvang voor het op orde brengen van de administratie en de stichting gaat dan voor je bemiddelen.

Ook dat is in strijd met de wet, sterker nog er is jurisprudentie;
http://uitspraken.rechtspraak.nl/#ljn/BZ3225

En dan zijn er nog twee zaken die bij mij overdwars blijven hangen.
QuoteWanneer wij voor u aan de slag gaan, krijgt u weer de mogelijkheid om te leven zoals ù wilt! Besteedt uw zorgen uit aan ons zodat u uw aandacht weer kunt richten op uw gezin en uw werk.
Ow? Hoe zie je dat dan voor je? Dit klinkt mij als misleidend.

En tot slot, want dat is de meest gevaarlijke, ik heb nu al een aantal keren gehoord dat het advies was; laat je persoonlijk failliet verklaren en vraag daarna aan of dit omgezet kan worden in WSNP.
Quotevan dit site http://www.finvang.eu  kregen wij hooop info die eigelijk gem ook zou moeten weten bvb hoe ze beslaag op je loon kunnen tegen houden , verder,dat wij dus die brief moeten schrijven en vragen naar perslonelijk failisiment(wsnp) gaat veel sneller en je slaat gem over (hoe dat precies werkt weet ik niet)
Maar wat als dat niet wordt toegewezen door het soort schulden of het ontstaan daarvan?
Dan zit je dus mooi aan een 100% aflosregeling vast die je ook zelf had kunnen opzetten maar dan met de kosten van een curator er aan vast 0% buffer en allerlei verboden zoals verhuizen en reizen.

Dus tja,... ik weet het niet hoor.

jan

Quote from: Frummel84 on Aug 25, 2012, 03:21 PM
Wie kent dit? Komt me allemaal erg bekend voor namelijk.

Ze zeggen dat ze in 's-Hertogenbosch zitten, maar KVK zegt Hoenzadriel.

Site: http://www.finvang.nl/

Conform het collectieve geheugen va Google is het vestigingsplaats Hoenzadriel. Het postbusnummer is gevestigd in 's-Hertogenbosch.

QuoteHet Financieel Vangnet is gestopt met activiteiten op finvang.nl
Daarom hebben ze www.finvang.eu  geopend.

QuoteDus tja,... ik weet het niet hoor.

Wat ik wel weet  ;) dat mijn gevoel zegt, dit geen professionele hulpverleners, maar een mens of mensen, die proberen een schuldenaren, op slinkse wijze, geld afhandig te maken. Ik vermoed dat de bedoelingen niet geheel oprecht zijn.

Althans dit zegt mijn gevoel. Na verloop van tijd hebben wij hier, (denk ik :) ) een collectieve gevoel ontwikkeld, wat goed is en wat niet goed is. Ik kan mij niet herinneren dat wij ooit fout zaten.

Jan (een Ex-schuldige)

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Xdewit

voor beide sites zijn de namen van degenen die registereren weggelaten door het hosting bedrijf.

http://whois.domaintools.com/finvang.eu

http://whois.domaintools.com/finvang.nl

Xdewit

wat ik echt raar vind is dat er 2 mensen reageren die zich net hebben geregistreerd op het forum en dan met 1 positief bericht komen. Alsof we hier achtelijk zijn )sorry voor zulks botte uitspraak'

mama01

Quote from: Xdewit on Jan 23, 2014, 07:09 AM
wat ik echt raar vind is dat er 2 mensen reageren die zich net hebben geregistreerd op het forum en dan met 1 positief bericht komen. Alsof we hier achtelijk zijn )sorry voor zulks botte uitspraak'

ik heb me geregistreerd om te zien wat er allemaal speelt,zoals ik al zei heb positieve en negatieve ervaringen met ze. Ze hebben echt veel voor ons betekend qua afhandelen van deurwaarders,maar dat neemt de negatieve ervaringen niet weg die ook nu grotendeels een rol spelen

mvg mama01

Boeddha

achter finvang:

Domeinnaam finvang.nl 
Status actief 
Houder R Kok 
Administratieve contactpersoon finvang@gmail.com 
Registrar Tiscom Hosting B.V.
IJsselburcht 4
6825BP ARNHEM
Nederland 
Technische contactpersonen sidn_techc@hostingdiscounter.nl 
DNSSEC ja 
Domeinnaamservers ns1.tiscomhosting.nl   
  ns2.tiscomhosting.net   
  ns3.tiscomhosting.eu   
Datum registratie 2012-04-11 
Datum laatste wijziging 2013-12-30 
Administratie door NL Domain Registry 
Be strong, have faith!

Buster

@Mama, welkom op het forum, wellicht kun je vertellen waar je tegenaan loopt, we kijken graag met je mee.

jan

Quote from: mama01 on Jan 23, 2014, 07:57 AM
Quote from: Xdewit on Jan 23, 2014, 07:09 AM

ik heb me geregistreerd om te zien wat er allemaal speelt,zoals ik al zei heb positieve en negatieve ervaringen met ze. Ze hebben echt veel voor ons betekend qua afhandelen van deurwaarders,maar dat neemt de negatieve ervaringen niet weg die ook nu grotendeels een rol spelen

mvg mama01

@Mama01, misschien een kritische vraag, wat waren de kosten die deze dienstverlener in rekening bracht?
Jan (een Ex-schuldige)

Moderator