Het Financieel Vangnet

Started by Frummel84, Aug 25, 2012, 03:21 PM

Previous topic - Next topic

Frummel84

Wie kent dit? Komt me allemaal erg bekend voor namelijk.

Ze zeggen dat ze in 's-Hertogenbosch zitten, maar KVK zegt Hoenzadriel.

Site: http://www.finvang.nl/

gewoon

Is het bedrijfje van Edit en ? Theo haar man of vriend ?, zijn maar voor zichzelf begonnen
een week je of wat terug  ;)

geen zaken mee doen ...

Gewoon

gewoon

Hoenzahiel dat ligt in de buurt. is slechts een postbus nummer van een BV in Den Bosch

peter

Ik ben het met gewoon eens, niet zichtbaar wie er achter zitten. Dus niet doen.
Peter
Administrator Forum

dia

hallo allemaal,

Ik heb vandaag die theo op bezoek gehad.
Het ziet er slecht uit en hij zegt dat ze samenwerken met For You een stichting.
Onze situatie is vervelend bijna 10.000 euro aan rekeningen en deurwaarders, hypotheek verstrekker en 10.000 krediet bij de bank.
Volgens hem raken we ons huis kwijt omdat we de schuld van dat krediet mee moeten nemen.
Is het al niet door executieveiling dan wel als we via de rechtbank een faillissement verzoek doen

Wat moeten we doen want de deurwaarders staan bijna op de drempel en we weten niet hoe verder.
Wat ik begrepen heb vooral niet doorgaan met Theo maar met wie dan wel.
Kan iemand ons helpen

peter

Dia,

Er is een stichting, schuldenmaatje.nl die klan je helpen. Zij helpen je op weg. Je kan ook naar de gemeente, zij moeten jullie helpen, hiervoor is sinds 1 juli 2012 een wet van kracht.
Peter
Administrator Forum

Buster

Dia,

Zoals Peter al aangaf; ga naar je gemeente, ze hebben de plicht je te helpen, maar dan moeten ze wel weten dat er bij jullie hulp nodig is.

Voor schuldhulpverlening en GKB in

Buster

Hoi Dia,

Je berichtje bleef nog even bij me hangen door die opmerking van die Theo..

In een traject via de gemeente worden de kosten van je woning meegenomen in je huishoudplaatje.

Ze trekken meestal geld uit voor;
Hypotheek
Zorgverzekering
Gas/licht
Water
Internet/telefoon
Boodschappen
Inboedel verzekering
Verplichte verzekeringen die bij een huis horen.

Verder proberen ze zoveel mogelijk te laten kwijtschelden en proberen zoveel mogelijk belasting terug te halen.

Op basis van je inkomen en je uitgaven en wat er overblijft kunnen ze berekenen wat er minimaal na 3 jaar uit te keren is aan de schuldeisers.
Die kijken dan of ze daarmee akkoord kunnen gaan.
Als dat lukt, heb je een akkoord en krijg je na 3 jaar afbetalen een schone lei. Dat houd in dat eisers de restschuld niet meer bij je mogen verhalen.

Lukt het niet om tot een akkoord te komen kun je, met hulp van de gemeente, bij de rechter een regeling treffen. Dat is de Wet Sanering Natuurlijk Personen, oftewel WSNP.
De rechter dwingt dan de schuldeisers mee te werken aan een traject waar niet de gemeente maar een bewindvoerder de gang van zaken controleert. Dat traject duurt maximaal 5 jaar en heeft als einde ook zo'n schone lei. Het verschil is dat bij het eerste traject de gemeente de hulpverlening betaald, en bij de WSNP word de bewindvoerder, na het traject uit je "spaarpot" betaald. Soms krijgen daardoor de eisers bij een WSNP regeling dus minder uitgekeerd dan via de gemeente.

Ik heb trouwens nog even gezocht maar de enige stichtingen met de naam For you of 4 You zijn voor tieners en kinderen en gaan over activiteiten. Ht is en beetje vaag allemaal rondom dat Financieel Vangnet, ben blij dat je dat niet hebt doorgezet, het had je makkelijk heel veel geld kunnen kosten, of erger; je huis,...

Over dat huis nog even een ding (en dan hou ik op ;))

Als jullie gezamenlijk inkomen, bruto per jaar lager is dan

Libra

Hai Dia,

Welkom hier!

Over je huis, dat is afhankelijk van een heleboel zaken.
Om maar even een paar voorbeelden te noemen:
- de hoogte van de hypotheek,
- de hoogte van de maandelijkse hypotheeklasten,
- de hoogte van je inkomen en
- de hoogte van je andere vaste lasten.

Het is zeker niet altijd gezegd dat je met het verkopen van je huis en het betrekken van een huurwoning lagere maandlasten krijgt.
Bovendien is het op dit moment eigenlijk geen optie om een koopwoning te verkopen vanwege de gekelderde huizenprijzen.
Die zijn niet mis ten eerste en ten tweede loop je het risico om met dubbele woonlasten te komen te zitten omdat de gemiddelde verkooptijd bijna een jaar beloopt. Als mensen dan van de Woningstichting (bijvoorbeeld) een huis aangeboden krijgen, zien zij zich vaak gedwongen om dit te accepteren omdat er vaak lange wachtlijsten zijn en zij het risico lopen dan later op straat te komen te staan.

Omdat je verder geen enkele informatie verstrekt hebt, is het natuurlijk moeilijk om een goede inschatting van jouw situatie te maken.
Op zich, als ik de schuldbedragen zo lees, lijkt het nog wel mee te vallen, maar nogmaals, zonder meer informatie blijft het moeilijk.

Op dit moment zie je echter de tendens ontstaan dat er vanuit de gemeentelijke schuldhulpverlening en van rechtswege uit, steeds meer gekeken wordt of mensen niet beter af zijn in hun huidige woning te blijven.
Juist ook omdat de huizen met zoveel verlies verkocht worden en er dan bovenop de reeds bestaande schuld(en) nog weer een restschuld ontstaat bij de hypotheekbank.

Zoals ook Peter en Buster aangegeven hebben, zoek kontakt met je Gemeente.
Buiten dat zij dit verplicht zijn, zullen ze je zeker helpen om de hele situatie in kaart te brengen en te kijken wat de beste oplossing voor jullie is.

Die Theo...... ???
Ik ken hem niet, maar......als ik het hier zo lees zou ik ook zeggen: "zeker niet mee in zee gaan"!!
Ook omdat de gemeentelijke schuldhulpverlening gratis is en op het moment dat je er voor moet gaan betalen, moeten eigenlijk alle alarmbellen afgaan!
Over het algemeen zijn het ratten die parasiteren op de ellende en problemen van anderen.

Dus Dia, onderneem snel aktie, want je moet niet gaan wachten totdat de deurwaarders op de stoep staan!
Bovendien heb je een vangnet als je naar de Gemeente gaat: je krijgt van hen dan namelijk een brief dat je je aangemeld hebt en die kun je naar de schuldeisers sturen.
Meestal maken ze dan wel een pas op de plaats zodat je de tijd krijgt om de zaken goed op de rit te zetten.
Als je bovendien schulden hebt bij bijvoorbeeld de Nutsbedrijven (gas, electriciteit en water), zal de Gemeente direkt kontakt met hen opnemen om afsluiting te voorkomen.

Nog 1 laatste tip:
zorg ervoor als je naar de Gemeente gaat dat je de schulden allemaal goed in kaart hebt gebracht!!!
Dus dat je precies weet wie wat krijgt en hoeveel!

Heel veel sterkte en succes!

gewoon

Hoi Dia zelf een persoonlijk failliet aan vragen is volgens mij erg kostbaar en lijkt mij niet de juiste gedachte, ben benieuwd hoe het gaat.

Tweede en dat gaat over dit draadje heb beleeft het gehad over reclames op de kant lijn en heeft mij de status -2 opgeleverd maar hier voor is het dus, dat ik mijn nek durf uit te steken.
Niet of de disclamer in orde is, maar op de openings pagina een duidelijke tip voor die nieuwe lezers iedere dag.

En deze is er nu

Gewoon

peter

Ik denk dat je dit verkeerd opvat, wij hebben bij jou alle reclames weggehaald. Je hebt tot alles toegang. Je hoef je nek niet uit te steken, wij waarderen juist jou mening. Zeg wat je zeggen wilt, misschien is het niet leuk voor ons, maar je bent eerlijk en wij kunnen ervan leren.
Peter
Administrator Forum

gewoon

Hoi Peter

Ik zit niet met een wrok gevoel of zo, alles om mensen te helpen uit de schulden te komen is wat ons richting geeft.

Voor mij was het een belangrijk thema, toen ik forum lid werd had ik ook twee dagen later al een afspraak op de agenda met een ?    Theo.
Gelukkig bleef ik lezen, en kwam van Buster en jou belangrijke info hier geen zaken mee te doen.
Hier, dit draadje, een vraag van Frummel84 en gelukkig een berichtje van Dia, die Theo op bezoek heeft gehad.

Gaat het goed met Dia? is Theo met haar boekhouding, aan de haal, wil die voor weinig een failliet aanvragen ? enz.

Ik controleer zulke bedrijven nu, en de kans dat je geholpen word door Theo is 8 % en 92 % dat het je verder  op weg helpt.

Dus alles goed

Gewoon

Frans

Vrienden van ons hadden goede ervaringen met het financieel vangnet en hebben hun aanbevolen. Onze administratie was een puinhoop door ziekte en ontslag kregen we problemen. Hun hebben onze administratie tiptop gemaakt en hulp for you heeft bemiddeld bij de schulden. Dat leverde ook nog eens extra geld op omdat een paar incassoburos en deurwaarders veels te veel kosten hadden gerekend. Bij financieel vangnet en hulp for you weten ze in ieder geval wel waar ze mee bezig zijn.  Er wordt ook helemaal niet geheimzinnig gedaan over wie er achter zit. Dat kun je ook gewoon bij de KvK vinden. Ik snap dus niet hoe jullie bij die negatieve verhalen komen terwijl jullie zelf schrijven dat je ze niet kent. Op die manier is Lance Armsrong ook helemaal afgebrand. Nooit bewezen dat hij doping gebruikt heeft terwijl hij de meest gecontroleerde renner ter wereld is maar alleen maar door verhalen van anderen de grond ingeboord. Groeten van Frans.

Buster

Hoi Frans,

Fijn dat je zulke goede ervaringen hebt.
Jammer dat je Lance Armstrong ter vergelijking gebruikt, beetje achterhaald want er is wel degelijk bewezen dat hij doping heeft gebruikt op grote schaal.

Ik snap dat het je geld heeft opgeleverd, maar euh,.. wat heeft het je gekost?
Wij staan hier altijd open voor hulpverleners die goede hulp bieden, echter, met alles wat er te vinden is op het internet gaan bij ons als ervaringsdeskundige, alle alarmbellen rinkelen.

Ik ben nog steeds op zoek naar de kosten van een intake en de maandelijkse bijdrage, of betaald die stichting waar ik maar niks over kan vinden dat allemaal?
Begrijp me goed, het kan best zijn dat het financieel vangnet een van de weinige bureau's is die wel zuiver op de koffie is, maar daar zou ik dan wat meer over willen weten. (lees; zien)

Administratie op orde brengen kan ook gratis via www.humanitas.nl of www.schuldhulpmaatje.nl
Of je doet het zelf.
Incasso's brieven sturen omdat de kosten niet kloppen kun je ook zelf, er staan hier voorbeeldbrieven en uitleg over je rechten genoeg.

Als je er zelf niet uitkomt is een traject via de gemeente of de rechter de enige weg om een juridisch schone lei te halen. Dat kan niet alleen of via een bureau.

Frans

Hoi ik kan nu pas reageren. Lance Armstrong is in jou ogen misschien niet helemaal een goede vergelijking maar als je 1 koers kunt noemen waarbij hij betrapt is op dopinggebruik dan betaal ik je een vat bier. Maar goed, ieder mens heeft regt op z'n eige mening, Elvis leeft tenslotte ook nog. Als je nou zo niewsgierig bent naar de kosten dan vraag ik me toch af waarom je dat niet gewoon bij ze vraagt. Vragen staat vrij toch? En iedere situatie is tenslotte anders, dus kunnen onze kosten wel eens hoger of lager zijn geweest dan die van jou.

Groeten,
Frans