met intrum justitia valt gewoon niet te praten

Started by boos op Intrum, Aug 24, 2012, 10:55 AM

Previous topic - Next topic

boos op Intrum

Ik ben sinds een paar maanden een vriendin aan het helpen met haar schulden. Zij is ziek, en kan haar problemen niet meer de baas. De meeste schuldeisers hebben gereageerd, en na onderhandelingen heb ik een regeling met hen kunnen bereiken. Zij heeft een tijd in de voorfase van een schuldhulpregeling gezeten, budgetbeheer, maar dat biedt geen soelaas, omdat het budget niet toereikend is. (en ook niet toereikend te krijgen is)

Intrum Justitia reageert als volgt: U bent geen schuldhulpverlener, dus ik praat niet me u. Ook al probeer ik een regeling voor te stellen, het simpele feit dat ik in hun ogen niet bevoegd ben maakt de gesprekken met hen uiterst onverkwikkelijk, beledigend zelfs.

Kennelijk willen ze er niet uitkomen zonder rechters en deurwaarders. Dat drijft de kosten alleen maar op, en maakt de vordering alleen maar groter. Het lijkt een grammofoonplaat met een dikke kras.

Praten tegen een blinde muur biedt niemand een uitkomst.

Heeft iemand een idee hoe ik hier mee om moet gaan? Mijn inzet is dat er een regeling komt voor een gedeeltelijke aflossing. Kennelijk wil INtrum dat ook, maar niet met mij. Moet ik naar een rechter stappen?

Chrissie

Welkom boos op Intrum,

Begrijp je frustratie, maar wat ik uit je verhaal op maak is dat ze willen dat het via wettelijke weg gaat nu weet ik niet of een bewindvoerder hetzelfde als een schuldhulpverlener gezien wordt anders zou ik naar een notaris gaan ( het kost wat geld ongeveer 250 euro) en een volmacht van je vriendin vragen misschien dat je dan wel haar schulden kan oplossen en dat je dan niet zo tegen muren op knalt.

Wens je heel veel succes met deze strijd!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

sacredfour

Iedereen kan schuldhulp verlener zijn.
Laat je vriendin een verklaring van machtiging tekenen.  Je kan hier voorbeelden van vinden op internet. Stuur deze naar Itrum Justitia
Vervolgens ga je ook een machtiging vragen aan Intrum Justitia.
Zoiets als:  U begrijpt dan wel dat ik ook van u bewijs van vertegenwoordigingsbevoegdheid wil zien.
Daarom doe ik hierbij ook een verzoek voor bewijs dat u bevoegd bent om voor eiseres te handelen.
U kunt dit doen door mij een kopie van deze overeenkomst te sturen, met handtekeningen van beide partijen, of anders een schriftelijke melding van eiseres aan mij.(BW. Artikel 3:71 lid 1)

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Wat ik soms doe is de tekst tikken, mailen naar mijn man, die tikt zijn naam eronder en verstuurd het naar het email adres waar het hoort te zijn.

Scheelt weer een hoop gedoe.

Heb ik nog wel een vraagje,.. het budget is niet toereikend zeg je.
Heb je al en berekening gemaakt van haar beslag vrije voet?
Meer dan dat bedrag kunnen ze namelijk niet eisen, niet via een rechter of wat dan ook.

Heel veel succes