Help Verjaardag!

Started by siny, Aug 22, 2012, 11:46 AM

Previous topic - Next topic

siny

9 september ben ik jarig (word ik 26 jaartjes jong).
Wie kan mij helpen aan low budget hapjes/taarten?
Waarschijnlijk maakt mijn lieve schoonmoeder een taart en zal me niks verbazen als mijn zus dat ook doet (gister haar het hele verhaal verteld pff wat was dat moeilijk!!)
De meeste mensen weten het wel en zullen het niet gek vinden als ik niet super veel heb maar toch wil ik laten zien dat we het ook zo kunnen!
Kado's doen mijn man en ik niet aan! ook voordat we bij GKB zaten niet dus dat scheelt weer!
We hebben een weekbuget van 50 euro en daar moet nog voeding (fles de rest krijgt hij vers) en luiers voor onze zoon af!

Dus wie heeft tips voor mij?

peter

Ik zou het overdag vieren en geen avondprogramma, dit jaagt je op onkosten.
Peter
Administrator Forum

gewoon

Hoi vind het een goed idee van Peter

Het is erg mooi weer missschien kun je op een mooie plek een picnic organiseren en heb je dure dingen beter in de hand.

En kan zijn dat mensen het een leuk idee vinden, en zelf aanbieden wat te doen of mee te grengen.

Gewoon

Libra

Goed plan om het overdag te vieren, het is tenslotte op een zondag!

Taart heb je waarschijnlijk al dus gewoon een kopje koffie of thee erbij.
Voor de (eventuele) kinderen gewone limonade.
Frisdrank en sapjes (neem de goedkopere huismerken) voor een tweede rondje daarna.
Hierbij kun je wat chips op tafel zetten en bijvoorbeeld zoute stokjes (pretzels).
Als je dit allemaal van het huismerk koopt zijn de kosten niet gigantisch.
Om het gezellig te maken kun je hier wat dipsausjes bij serveren.
Weet niet of er rond die tijd ergens komkommers en worteltjes in de aanbieding zijn, maar dit doet het ook altijd heel goed in combinatie met de dipsausjes.
Eventueel nog een (goedkope) leverworst erbij met wat mosterd en dan ben je al een heel eind.

Nog een tip: nodig iedereen uit op een vast tijdstip, bijvoorbeeld van 2 tot 5.
Hiermee vermijd je de lunch- en dinertijd en hoef je niet echt mega-veel hapjes te serveren omdat als de mensen komen zij al gegeten hebben, of zich niet helemaal volproppen omdat het avondeten er dan al weer aan zit te komen.

Succes!!!