geen bericht

Started by mama, Aug 17, 2012, 02:32 PM

Previous topic - Next topic

mama

ik had eerder al iets neergezet over het capabel onderwijs..

ik heb nu al een aantal keer een e-mail gestuurd naar zowel capabel en incasso buro (die ik van hun heb gehad adres enzo) en steeds vraag ik om mijn inschrijf formulier de datum dat die ingevoerd is en voor welke opleiding ik ingeschreven sta..

ik heb zelfs gezegd omdat ik mijn opleiding weer wilt vervolgen ik dat dan wel via hun doet dan betaal ik toch ergens voor (niet dat ik het zou doen bij hun )
enigste antwoord wat ik heb gehad van hun is eigelijk,
we kunnen u aanvraag niet in behandeling nemen tot dat u aan u betalings verplichting heeft voldaan.
maar als ik vraag of ik mijn gegevens mag in zien en of ze dat bewuste inschrijf formulier naar me toe willen sturen of met post op via me mail adres krijg ik geen enkele reactie meer..

dus waar het opneer komt als ik vraag om bewijs stukken krijg ik het niet geen eens antwoord of een doorverwijzing naar een bedrijf of iets gewoon niks en als ik vraag of ik me mag aanmelden dan krijg ik wel antwoord en dat antwoord is alleen als ik me betalings verplichting heeft voldaan..

ik ben eerlijk gezegd niet vanplan om het te gaan betalen maar de incasso buro dreigt nu met deurwaarden en beslag legging op loon en/of me spullen (waar ik kei en kei hard voor gespaard heb toen ik van me ex af was en ik heel trots als alleenstaande bijstands moeder nieuwe meubels kon kopen)  dat vind ik nog het ergste ..ik was heel trots op mezelf toen dat ik zo de meuvbels contact afrekende zonder ook maar 1 lening te hebben met mijn sociale dienst uitkering..nou dan mag je toch wel trots zijn op je spulletjes... en ik weet dat ze het alleen inbeslag nemen als er genoeg waarde op zit.. helaas is dat ook zo het is nog geen 2 jaar oud de hele uitzet.. dus ze halen er makkelijk 5000 uit en ze houden nog over ook...

wat kan ik nu doen.. het zaakje stinkt omdat ze me niks willen opsturen en laten in zien.. zal het dan weg zijn? of gewoon oplichters van me oude school kan ik nog niks opvragen die zijn er pas over 2,5 week ongeveer?
dus wat kan ik nou doen?
rechtzaak beginnen maar dat duurt toch te lang? dan zijn ze allang overgegaan in de beslaglegging denk ik?
ook omdat ik nu gezegd heb dat ik het gewoon niet betaal en al komen ze met 100 man er komt niks hun kant op (heb het wel netter gezegd hoor) maar door dat ik dat gzegd heb gaan ze dan niet eerder de zaak uit handen geven?

heb geen idee wat ik nu moet doen?
ben bang dat waar ik zo hard voor geknokt en gespaard heb dat het zo van me af word gepakt... weg trots want dat ben i nog steeds op me spullen..overigs woon ik nu samen maar die spullen zijn mee gegaan ..ik kon dr geen afstand van doen en gelukkig vond me vriend het ook erg mooi en nog steeds.. zijn spullen staan gewoon nog in zijn koop woning die verhuurd word.. pppfffff

groetjes mama

gewoon

Hoi je raakt niet zomaar je spullen en meubelen kwijt daar is wel meer voor nodig zover is het nog niet.

Vervelend is dat zij niet ingaan op je brieven.

Denk dat nu goed is een aangetekende brief te sturen dat verdere druk zetten op de vordering door een deurwaarder kosten verhogend werkt terwijl er geen sprake is van wanbetaling of achterstand.

Je betwist de vordering immers, en het inkasso buro zou direckt het bij een rechter voormoeten leggen.
Gewoon

peter

Je hebt de vordering betwist, hoe oud is de vordering trouwens?

Er is nog een mogelijkheid dat de vordering verjaard is. Als de vordering 2 jaar oud is, kan hij verjaard zijn, omdat het aanmelden bij de school een consumentenkoop is.
Peter
Administrator Forum

gewoon

Hoi reageer nog een keer

Om zorg weg te nemen, die brief over beslag op je spullen kan alleen maar na, uitspraak van een rechter die de gerechtsdeurwaarder machtigd dit ook te mogen doen eerder niet.

Zij dreigen hier wel mee, in de hoop dat je gaat betalen of zelfs een regeling voorsteld.

Zeer goed inschattend, dat zij het voor de rechter kunnen verliezen, en willen die rechtgang dan voor zijn met dreigende brieven.

Melden dat je de opleiding misschien ooid nog eens gaat doen verder niet over hebben blijf bij het onderwerp.

Gewoon

mama

hallo

oke dank jullie wel ga gewooneen aangetekende brief die richtingen op sturen..
ik heb geen idee sins wanneer die vordering loopt eigelijk..kreeg ineens een incasso brief..
maar door de verhuizing en de zwangerschap duurde het even voor ik reageerde..

we gaan gewoon verder en misschien word het idd heter onder hun voeten..
ik ga de opleiding weer doen binnen een jaar maar niet via hun is wel 400 euro duurde maar pech ze zoeken het maar uit...

dankje wel allemaal we gaan dr gewoon achteraan ik ga niet klakkeloos iets betalen ben niet gek ofzo
zullen vast wel mensen zijn die het doen maar bij mij aan het verkeerde adres

groetjes mama

peter

Mamma,

Hoe lang is het geleden dat je heb ingeschreven voor deze school? Volgens mij langer als 2 jaar.
Peter
Administrator Forum

gewoon

Hoi

Het kan natuurlijk dat je gelijk niet krijgt bij de rechter en als nog een betalings regeling moet treffen, het kan twee kanten op natuurlijk.
Je bent verhuis en kan zijn dat belangrijke brieven jou niet bereikt hebben.

Waarom dan nu die aan getekende brieven sturen 1 omdat je een uitspraak van de rechter af wacht.
2 het voor de rechter duidelijk is dat de inkasso kosten en zo de kosten van de gerechtsdeurwaarder ( inkasso buro reageert denk ik niet, maar geeft het door aan de gerechtsdeurwaarder )
Ook weer om meer druk te zetten dat jij betaalt
Daar geeft de rechter ook zijn mening over, je betwist de rekening is dan  duidelijk uit de stukken te lezen, en opdrachtgever komt niet met onderbouwing van de juistheid, van de rekening.

Maar opdrachtgever stellen jou voor onnodige kosten, terwijl je alleen maar duidelijkheid vraagt op grond van wat je moet betalen.

Gewoon

mama

toch vind ik iets heel raar..

ik heb een gelijkbare school gevonden.. daar staat echter ook in de algemene voorwaarden dat na aanmelding je het studiegeld moet betalen oke heb ik gelezen maar wat er ook staat en wat moet:

ik moet mijn aanmelden op de site en dan krijg ik vervolgens een aanmeldings formulier thuis gestuurd om mijn handtekening neer te zetten mijn diploma's op te sturen en kopie van mijn legetimatie. dan vervolgens krijg ik een uitnodiging voor een intake zoals het hoort en als je dan bent aangenomen als je de juiste diploma's heb je aanmelding verandert in een inschrijving.. dus ik word daar niet inschreven als ze geen juiste gegevens hebben en geen handtekening hebben van mij.. zet ik die niet word ik niet ingeschreven en hoef ik dus niet het les geld te betalen... want dat gebeurt pas na intake met de school.. dat is de normale gang van zaken toch? geen handtekening is geen officele aanmelding/inschrijving en geen juiste gegevens toch ook niet en ook geen intake gesprek...

het zou idd kunnen dat de brieven op mijn oude adres zijn gekomen ik bedoel ik ben verhuisd maar heb hun natuurlijk geen adres weizeging gestuurd omdat ik niet eens wist dat ik ingeschreven stond...en anders hadden ze naar de gemeente moeten bellen of iets... dan hadden ze misschien het juiste adres gehad...

maar goed wat mijn dwars zit is gewoon dat ze de rekening op mij nu gaan verhalen maar we kunnen het mooier maken..

ik was net bij de gemeente en er staat daar gewoon bij sociale zaken dat ik een eigen bedrijf heb?? hahahhahahhaha sorry ik moest er erg hard om lachen en lachte haar ook even letterlijk uit een eigen bedrijf bij een plus bedrijf ofzo? ik heb geen idee wat dat is.. gaat lekker zo zeg.. er staan dingen op mijn naam waar ik geen weet van heb... heb het ook voor het eerst gehoordd net en zei eigelijk meteen nou als dat zo was dan was ik wel rijk geweest ???

gewoon

Hoi dat is ook een mooi voorbeeld maar je had toch al voor genomen de uitspraak van de rechter te willen.
Je hebt een goede kans toch, en je gaat immers niet zomaar betalen.

En heb je die aan getekende brieven kunnen sturen, niet jij maar zij zouden eens in de papieren moeten duiken.

Gewoon