Hoe gaat het daarna?

Started by siny, Aug 17, 2012, 01:41 PM

Previous topic - Next topic

siny

Hallo,

Wij zitten sinds November 2011 bij de GKB dus we zijn er nog lang niet vanaf.
Wat ik mij afvroeg hoe gaat het na die tijd als je klaar bent.

Alles word weer omgezet naar je eigen rekening en spaart de GKB bijv.?
Of begin je bij 0?

Buster

Hoi Siny,

Dat verschilt per gemeente en per traject. Wat je eens kan doen is bij je contact persoon informeren of er een potje onvoorzien word aangemaakt of niet.

siny

Hallo,

Potje onvoorzien is er.
Word elke maand wel leuk aangevuld

Hans

Hoi Siny,

Zelf ben ik ook nog maar kort geleden aan een traject begonnen. Bij mij is het zo dat er een potje onvoorzien aangelegd wordt, net als bij jou kennelijk. Mocht ik hier geen gebruik van hoeven te maken, doen ze jaarlijks een stukje uitkeren daarvan, en dus ook aan het einde van het traject.

Maar als je je contactpersoon even belt en het navraagt, weet je precies wat de bedoeling is he ;)

Groet,
Hans.

Chrissie

Hoi Hans en Siny,

Ik weet niet of het kan (omdat ik niet bij de GKB zit dus ben er niet van op hoogte) en of jullie het natuurlijk willen, maar zouden jullie het niet liever als jullie er geen gebruik van maken het potje onvoorzien alles van al die jaren in
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Hans

Hallo Chrissie,

Nou, in mijn geval is dat gewoon zo vastgelegd, dat valt niet te veranderen. Maar bovendien blijft het feitelijk hetzelfde als je het vervolgens zelf apart houdt toch? En stel dat het toch opgaat.....op het moment dat het traject be-eindigd is, en je al die tijd het met weinig hebt gedaan, lukt het daarna ook nog wel twee maanden om een extraatje te sparen ;)

Hoewel mijn eerste inkomsten daarna natuurlijk meteen opgaan aan drank en vrouwen  ;D  ;)

Groet,
Hans.

Chrissie

;D ;D echt een man  ;D ;D

Misschien zit ik een beetje raar in elkaar maar ik krijg altijd de kriebels als ik geen spaargeld heb. Je zal dan net zien dat er iets kapot gaat dan hang je meteen al weer en hoe moet je dan weer verder.... Vandaar dat ik het naar jullie opperde.

Hans

Maar je hebt dan toch gewoon spaargeld? Aan het einde van het traject krijg je ook nog een uitbetaling he :)

Chrissie

Maar houdt je er ook rekening mee dat er aan de einde van de rit misschien geen spaargeld meer over is in drie jaar kan veel gebeuren/veranderen. Ik bedoel dit niet als aanval maar meer als iets om over na te denken  ;)

Hans

Nou, ik maak me daar geen zorgen om, want ten eerste is het zoals het is, meer sparen dan nu is geen optie he.
En ten tweede kan ik dan over een volledig maandsalaris beschikken. Ik moet het nu drie jaar lang met heel weinig doen (in een andere post van mij kun je zien wat ik wekelijks zelf al reserveer), en het lijkt me heel sterk dat zodra ik uit het traject ben, in

Chrissie

Hans ik heb je topic gelezen en je doet het hartstikke goed maar ik bedoel het niet als ergens druk om maken maar dat je toch ergens rekening mee houdt. En van het leven krijgt niemand een program.

Hans

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar hoe zou ik daar rekening mee moeten houden dan?? Er valt nergens rekening mee te houden, men kan niet uit een boom uit de tuin extra spaargeld trekken he ;)

Er wordt geld gereserveerd door hun, door mij. Meer valt er niet te doen hoor.

En nu ga ik onder de douche, want het loopt  nu al in straaltjes langs mijn lichaam, wordt een heet weekend.

Groet,
Hans.

siny

Goedemorgen,

Inderdaad als we eruit komen kunnen we inderdaad sparen.
Spaar geld hebben we nooit gehad :-\ en we willen het daarom straks o ok helmaal om gooien.

Hoe het met ons potje onvoorzien gaat weet ik niet.
Ik kan eens bij de GKB vragen hoe en wat.
Wil jullie bedanken wat is het heerlijk om een site te hebben met mensen die in het zelfde trajact zitten/of hebben gezeten.

Fijn weekend.

Chrissie

Hans jammer dat je denkt dat ik bedoel dat je nog meer moet sparen want dat bedoel ik niet,  weet gewoon dat je geen geld boompje in de tuin hebt staan. Lees mijn eerste tekst nog eens ( hoi hans en siny) ik wilde jullie gewoon een mooie start geven als jullie schuldenvrij zijn! Maar jij gaf al aan dat je het bij jou GKB niet wil dus dan is het niet anders.

Hans

Beste Chrissie,

Misschien dat we elkaar allebei dan niet begrijpen :)

Zoals je hebt gelezen is het in eerste instantie geen kwestie van niet willen zoals jij zegt, maar een kwestie van gemaakte afspraken.

Jij hebt het over "rekening houden met", terwijl ik het verschil niet zie tussen jaarlijkse uitbetaling, en