autolening ..

Started by flowerpower, Aug 16, 2012, 09:25 PM

Previous topic - Next topic

flowerpower

vlinder ,

ik zou ook nooit meer lenen voor een auto hoor! ik zou er ook eerst voor sparen!

gewoon

Hoi vlinder

Ik heb het niet over om ergens een lening voor te nemen, maar hoe uit de schulden te komen.

Ook ik heb nog nooid geld geleent voor een auto, precies om wat je verteld over de waarde vermindering van auto,s is de nummer 1 in geld verliezen denk ik.

En daar klopt iets niet 30 jaar terug was een auto ook echt een ramp als voorbij 4 jaar was nu is het andersom als ik een auto van  4 jaar koop dan doe ik daar misschien  30 jaar mee.
Zo stom is het dus, als ik nu jou auto zou kopen voor E 3000,-- kan ik er 20 jaar mee sturen met bijna geen afschrijving.
Bijna, is 3000 gedeeld door 20 is E 150,-- per jaar !!!

Daarom doe ik mijn auto zeker niet weg, verbruikt veel, en zoek mogelijkheden om kosten kant van het rijden met 60 % naar beneden te krijgen.

Zal er niet om lenen, maar voor sparen.

Gewoon

Libra

@ Hans: de hypotheek op een huis wordt inderdaad niet aangerekend als een schuld, maar als een vaste last. Het wordt als het ware gezien als "huur".
Je hebt hoe dan ook een dak boven je hoofd nodig en er wordt geen verschil gemaakt tussen een huurwoning of een koopwoning.

In het geval dat je achterstanden hebt op de hypotheekaflossingen/-rente, dan grijpt tegenwoordig de bank in en zal eisen dat het huis verkocht wordt, tenzij je deze achterstand in kunt lopen en de 6 daaropvolgende maanden geen nieuwe achterstand meer cre