De waarheid onder ogen zien.

Started by siny, Aug 14, 2012, 11:19 AM

Previous topic - Next topic

siny

Hallo,

We woonde al een tijdje in ons huis en het is vooral begonnen omdat de baas van mijn man zijn loon elke keer te laat betaalde daardoor konden we de dingen niet of te laat betalen.
Om niet alle schuld op hem te geven zijn wij ook erg laks geweest.
We gingen liever leuke dingen doen dan betalen.
Helaas heeft dat dus verkeerd uitgepakt en zitten nou op de blaren.

In begin viel het mee maar in september 2011 was de maat vol.
Ik kon niet meer slapen, Mijn man was alleen maar aan het denken en op het werk ging het dus niet meer lekker.
De bel heb ik eraf gehaald, gordijenen bleven zo lang mogelijk dicht om maar niet de deur hoeven open te doen voor een deurwaarder.
De deurwaarders kwamen hier zeker 3 keer in de week.
We zaten niet goed in ons vel en besloten dat er wat moest gebeuren vooral voor onze dochter en onze zoon die op komst was.

We hebben een avond zitten praten samen om te kijken wat we konden.
De dag erna zijn we naar de GKB gegaan.
Daar ons verhaal gedaan en in november zijn we van start gegaan.
Eerst alles uit zoeken want onze administratie was een drama.

Na 3 maand stabiliseren zijn we januari dan echt begonnen.
Nee het is niet makkelijk vooral in begin niet.
We krijgen per maand 425 euro, niks mis met dat bedrag maar we moeten alle extra dingen nog op zeggen.
Zoals hoge kosten tv/inet/tel, mobiele tel van mijn man en ga zo maar door.
Mobiele tel is opgezegt (mar daar kom je niet 1,2,3 vanaf) Ziggo hebben we naar beneden gedaan.
We hebben besloten dat we onze auto niet weg willen doen (misschien iets kleiner) dus die kosten komen er voor ons ook nog bij.
Onze eigen keuze geweest en bij de GKB zeiden ze dat we het beter niet konden doen.
Dus na al deze kosten houden we 200 euro over voor boodschappen.
Als straks alles geregeld is houden we 275 euro over  een prima bedrag dus.

Gelukkig hebben we veel steun van mensen om ons heen en vooral mijn ouders en mijn man zijn ouders.
Soms is het zo moeilijk vooral dat we onze dochter niet op zwemles kunnen doen.
Kost 35 euro per maand.
Nu kwamen mijn schoonouders zaterdag terug van vakantie en ze hadden een kleinigheidje mee genomen voor haar (normaal krijgt ze de wereld) maar nu mag onze dochter op de kosten van mijn schoonouders op zwemles.
Ik kan je eerlijk vertellen dat me de tranen in de ogen sprongen wat een geweldig kado!! Iets beters hadden ze niet kunnen bedenken.

We hebben ook een moestuintje gemaakt om lekker eigen groente uit onze tuin te halen.

Zelf begin ik het nou allemaal beetje door te krijgen en het lukt me aardig.
Nog 2,5 jaar en dan zijn we er vanaf en dan nooit maar dan ook nooit weer.

Groetjes Siny

cookie

Veel succes en zeer fijn voor je dochtertje dat haar grootouders haar zwemlessen betalen waardoor ze toch die bezigheid heeft.
HEEL leuk!

Turfje

Succes tijdens jullie traject!
wat super dat je schoonouders de zwemlessen betalen!

Vlinder307

Hoi Siny,

De allerergste periode zijn jullie voorbij ,wat vreselijk om je af te moeten sluiten van deurwaarders etc terijl je weet dat dit eigenlijk struisvogelpolitiek is.
Nu is het wel krap maar er is in ieder geval duidelijkheid en overzicht en je wordt er w.s erg creatief van..
Zelf probeer ik ook de oorzaak helder te krijgen van mijn onverantwoord geld uit geven dit helpt denk ik om een terugslag in de toekomst te voorkomen.
Denk dat als je dat niet aanpakt je in de gevarenzone zit om straks weer terug te vallen.
Fijn dat je dochter die zwemlessen gekregen heeft!!

Liefs Vlinder..

lotte

wat een lieve opa en oma!

heel goed van jullie dat jullie hebben doorgepakt en de schulden onder ogen zien, en nu aanpakken.

Heldere en duidelijke lijstjes helpen je om geen misstapjes te maken... :) dat helpt mij in iedergeval... ;D

Dick

Wat goed dat jullie schoonouders dit doen. Ik (samen met mijn gezin) hebben ook ooit op de blaren moeten van ondoordachte uitgaven. Ik vind dat je goed bezig bent.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Libra

Hai Siny, welkom!!

Zo te lezen hebben jullie alles goed op de rit.
En wat fijn dat je zulke lieve schoonouders hebt!
Vooral super voor jullie dochter in dit waterrijke landje!!!

Blik op de toekomst.......jullie kunnen gaan aftellen!!!

siny

Gister even een kleine tegenslag.

De regeling van de GKB is als er 1 of meerdere niet mee willen werken aan het GKB kunnen ze niks voor ons betekeken.
Helaas kregen we gister een brief van de deurwaarder dat hun opdrachtgever niet mee wil doen.
Hopelijk betekend dat niet voor ons dat het hier op houd want dat moeten we iets anders gaan regelen.
Gister wel direct aan mijn schoonmoeder verteld en het lieve mens zei :" meis maak je niet druk als GKB stopt regelen wij het wel (heb het goed getroffen met mijn schoonouders).
Het klinkt misschien raar maar hoe lief ik het ook vind ik doe het liever met de GKB.
Het is even afwachten hoe dit af loopt en hoop voor ons positief!

groetjes

Libra

Wat je nu bij het GKB hebt/had is het minnelijke traject.
Op het moment dat een schuldeiser niet akkoord gaat met de voorgestelde regeling (en dat hoeft er maar 1 te zijn), dan is het traject "mislukt" en kom je in aanmerking om het WSNP traject te starten.
Hierover zal het GKB je informeren.

In principe blijft het gelijk, behalve dan dat je hiervoor naar de rechtbank moet en dat de rechter de schuldeisers zal dwingen om mee te werken.
Niet zo slim van die schuldeiser, want de praktijk wijst vaak uit dat ze in een minnelijk traject meer geld terugkrijgen dan in een WSNP traject.
Maar goed, dat is jouw probleem niet (meer).

Linksom of rechtsom (minnelijk of WSNP traject), het is in werking gezet en kunnen jullie er naartoe gaan werken dat jullie over 3 (of eventueel maximaal 5) jaar schuldenvrij kunnen zijn en een schone lei kunnen krijgen.

Heel veel succes en sterkte nog even!!
Hou vol, het komt wel goed!

Buster

Hoi Sinny, wat rot dat het nog niet gelukt is.

Even voor je schoonmoeder, die heel lief zal bedenken dat ze jullie wil ontlasten; als je het zelf regelt gaan schuldeisers vaak niet akkoord met een gedeeltelijke kwijtschelding, het kost dus meer. Daarnaast krijg je aan het einde van de rit nooit een juridische schone lei. Dat houd in dat eisers steeds maar weer kunnen proberen bij je an te kloppen en jij geen rechtelijk document hebt om aan te tonen dat het nu klaar is. Met die schone lei voorkom je veel getouwtrek en ben je juridisch beschermd.

Wat je bijvoorbeeld voor zou kunnen stellen is dat je schoonmoeder, als je eenmaal in een traject zit jullie ondersteund met zo nu en dan en tas boodschappen of een dag kleding shoppen o.i.d. Geld overmaken is uit den boze, dat moet gelijk ingeleverd worden.

Succes, en hou je haaks!