Splitsen toeslagen

Started by Debbie43, Aug 12, 2012, 08:47 AM

Previous topic - Next topic

Debbie43

Hai lieve mensen,

Ik ga maandag naar de belastingdienst maar nu vroeg ik me af..Het verrekenen en de rekening van al die toeslagen van voorafgaande jaren die terug betaald moeten wordendat doet de belastingdienst allemaal via mij. Hij was toeslagpartner..ik dacht als ik nu maandag ga, kan ik het dan niet laten splitsen, zelf met hem is er namelijk niet over te praten, en het is veel geld. Maar nu dacht ik als je het aangeeft bij de belasting dienst en toonbaar kunt maken..Zouden ze dat doen? Dat ze het dan automatisch ook elke maand met hem gaan verrrekenen zijn deel..

Liefs Isa

Libra

Hai Isa,

In beginsel is het zo dat degene die de toeslagen ontvangt, zelf verantwoordelijk blijft voor de afhandeling van een eventuele verdeling.
Met andere woorden: de belastingdienst gaat niet de helft verhalen van de (eventuele) openstaande schulden uit de periode dat jullie nog samenwoonden.

Voor de Belastingdienst geldt dat het fiscale partnerschap be

Libra

Heel fijn om te lezen Isa!!
Je bent ontzettend goed bezig!

Je mag zeker trots op jezelf zijn dat je er, ondanks alle problemen die je nu op je bordje hebt, zo geweest ben voor je dochtertje de afgelopen week!
Dat is nou met recht kwaliteit-tijd!!
En inderdaad, dat hoeft niet gepaard te gaan met hoge kosten of dure dingen/uitjes.
Er op deze manier voor haar zijn is vele malen belangrijker!!!

Ik begrijp heel goed dat je angstig naar de toekomst kijkt, maar......dat is verspilde tijd en moeite op dit moment.
De dingen zijn nu in werking gezet en neem ze nu maar zoals ze komen. Stap voor stap, stuk voor stuk.
Je hier nu druk om maken heeft geen zin en zorgt alleen maar voor onrust, slapeloze nachten enz.
En dat gaat ten koste van jezelf, maar ook van je dochtertje!

Ik lees ook dat je afspraken hebt kunnen maken met schuldeisers en ook dat is geweldig. Je nu aan de afspraken houden en mochten er zich dingen voordoen, direct kontakt met ze opnemen en het bespreken.
De communicatielijnen met alles en iedereen openhouden is heel belangrijk!

Je doet het echt heel erg goed hoor!
Heel veel liefs