Begonnen aan SHV

Started by Hans, Aug 10, 2012, 03:47 PM

Previous topic - Next topic

Hans

Hoi,

Inmiddels zit ik ongeveer 6 weken in de Schuldhulpverlening, en ik moet zeggen het valt me reuze mee. Iedere week krijg ik

lotte

wees welkom Hans,

knap van je dat je zoveel kunt overhouden van je leefgeld, mij lukt dat niet hoor... ;D

Libra

Hai Hans,

Nou petje af voor je hoor!
Geweldig zoals je dat doet met jouw budget.

De, zoals ik ze dan maar noem, "dipdagen" komen vooral voort uit het feit dat je op dat moment nog in geen enkel traject zit en je iedere dag weer het hoofd moet bieden aan de problemen, maar vooral de schuldeisers (vaak in de vorm van incasso bureaus en deurwaarders).
Zit je eenmaal in een traject dan ben je daar vanaf.
Tot die tijd kloppen ze gewoon echt op jouw voordeur en dan valt het positief blijven niet altijd mee.
Vaak omdat je denkt dat je op dat moment iedereen tevreden kunt houden (lees: je netjes aan de afbetalingsregelingen houdt) en de zaken enigzings op de rit hebt, maar er gebeurd dan altijd wel weer wat.

Fijn om te lezen dat jouw familie en vrienden zo positief gereageerd hebben.

Succes en sterkte met het verdere traject!
Libra

gewoon

Hoi Hans

Goed hoor, dat je een oplossing hebt voor je schulden, en zeker dat je de keuze gemaakt hebt dit niet alleen te doen, maar dat je openheid geeft hiervan naar fam en vrienden.

Ook fijn dat het je lukt met E 50,-- rond te komen dat je daar van overhoud is geweldig, en denk aan wat Buster zo vaak vertelt een buffer te hebben als er iets tegen zit, die E 15,-- die je over kunt houden is je verzekering dat je tegenvallers kunt hebben in de duur van  3 jaar.

Verder laten komen zo als het is, maar de eerste 6 weken zijn er af.

Gewoon

peter

Hans,

Je hebt een goede (en moeilijke) keus gemaakt!! V.w.b. de wijzende vingertjes, die heb je altijd. Daarom kiezen de meeste schuldenaren om vooral anoniem te blijven.

Succes, voor de komende 3 jaar!!!
Peter
Administrator Forum

Buster

Hans,

Wat een ontzettend goed bericht, en ben blij om te lezen dat het je zo goed af gaat met

Chrissie

Welkom Hans,

Weet je wat me heel erg opvalt aan jou verhaal en dat vind ik heel mooi om te lezen dat je je uitgaven patroon direct hebt aangepast en het over een andere boeg gooit. Doordat te doen daar heb je al heel veel gewonnen!

Ga zo door als je nu doet dan komt het helemaal goed en nu horen die drie jaar misschien nog lang maar ze zijn om voordat je het weet ;)
Wens je enorm veel succes met je traject!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Turfje

Hallo Hans,

Mooi dat je nu in het traject zit en dat het je goed afgaat allemaal.
Houden zo!

siny

Hallo Hans,

Wat ben jij positief!! Heerlijk.
Kan ik nog een hoop van leren!!
Ons week geld is ook 50 euro maar dit gaat tot op de laatste cent op nou zijn wij ook met zijn 4en.

Succes met je traject!

Hans

Hoi Siny

Ja, maar dan is het voor jullie ook een stuk lastiger he met dat weekgeld dat jullie krijgen! Wat dat betreft is het luxe als je alleen bent in dit geval ;)

En positief....tsja...het is ook beetje realiteitszin hoor. Van negatieve dingen is denk ik nog nooit iemand gelukkiger geworden he. Dus mensen die heel negatief ingesteld zijn, en altijd maar overal over klagen en zeuren.....ik heb daar niks mee zeg maar ;)

Mensen zouden het zichzelf zoveel makkelijker kunnen maken als ze gewoon sommige dingen nemen zoals ze zijn. Maar er zijn er genoeg die zelfs aan iets positiefs nog een negatieve draai kunnen geven. Rot voor ze....

Groet,
Hans.

Vlinder307

Quote from: Hans on Aug 18, 2012, 10:48 AM

Mensen zouden het zichzelf zoveel makkelijker kunnen maken als ze gewoon sommige dingen nemen zoals ze zijn.

Groet,
Hans.

Hallo Hans,

Deze zin pik ik er even tussen uit want die is heel waardevol!

Het is zoals het is probeer ik mij ook vaak voor te houden maar om zover te komen gaat niet vanzelf.
Daar gaat vaak heel wat aan vooraf ook dat kan ik begrijpen.

Idd in je eentje zal het makkelijker zijn om rond te komen van relatief weinig geld.
Je hoeft niet aan te horen "is dit weer niet in huis of dat niet" ??
Dat is vaak lastig maar ook weer een questie van discipline en tactisch uitleggen.

Je doet het goed!!
Ga zo door zou ik zeggen...

Liefs Vlinder..

Chrissie

Siny kom jij niet in aanmerking voor de voedselbank? want 50 euro voor 4 personen is niet veel.

Kan je jammer genoeg niet helpen bij welke instanties je moet zijn ( gkb / maatschappelijk werk of nog andere instanties) maar daar zullen vast andere forumbewoners meer van weten.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tuthola

Ik moest naar het Loket in mijn gemeente en daar een afspraak maken met juridische raadsleden om een voedselpakket te krijgen. Ik weet alleen niet of dat in elke gemeente zo gaat maar zoals ik het zie kom je met 50 euro in de week voor 4 personen in aanmerking voor de voedselbank.

Hans

Kijk dan, een beetje in mijn topic over heel andere dingen beginnen....ja, dat kan natuurlijk niet he  8)

Hier is de regel dat wanneer je meer dan 175 euro in de maand overhoudt, je niet in aanmerking komt voor de voedselbank, met een leefgeld van 50 euro p.w. zit je dus boven die grens. Maar ik neem aan dat dat enkel voor

tuthola

Het klopt dat die 175 euro voor 1 persoon is voor elke persoon meer in je huishouden mag je als ik het goed heb 25 euro per maand erbij optellen.

Ik vind het knap van je dat je van die 50 euro per week nog kan sparen of iets leuks kan doen en dat je er positief het trajekt aangaat. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat niet zo ervaar maar dat is misschien omdat ik een vrouw ben en nog 2 kinderen thuis heb die ik te eten geven moet.
Ik moet het doen met 40 euro in de week + voedselbank pakket en ben dolblij dat ik nu een extraatje maandelijks krijg van mijn vader zodat ik 60 euro per week krijg ook dan blijf ik nog onder het bedrag van de norm vd voedselbank.  Dit alles gaat op aan eten er is aan het einde van de rit geen spaarpotje omdat daar simpelweg geen ruimte voor is om dat aan te maken.
Mijn ijskast staat op instorten, door nieuwe regels van de bijzondere bijstand moet je de eerste 125 euro zelf betalen dus tja waar haal ik dat vandaan. Dus nemen zoals het gaat gaat niet altijd op. Verder heb ik me er wel bij neergelegt dat niet alles meer kan en heb hier ook geen problemen mee als we maar te eten hebben en de lasten worden betaald ben ik al blij.
Tevens besef ik mij goed dat er mensen zijn die het veel slechter hebben dan ik dus niet klagen maar dragen.

Ik hoop dat je die positieviteit kan behouden Hans en succes met je trajekt.