kredietbank

Started by Roos50, Aug 10, 2012, 12:12 PM

Previous topic - Next topic

Roos50

Hallo allemaal toppie dat er een forum is voor mensen met schulden. Helaas heb ik die ook en ben nu bij de kredietbank conclusie van het verhaal is: mijn uitkering wordt gestort op hun rekening daar betalen zij de huur gas/elektra en water van. De andere vaste lasten worden daarvan ook betaald maar ik moet naar de bugethouder om daar de nota's in te leveren. Ik krijg

Libra

Hai Roos, welkom!

Om meteen maar even 2 van jouw vragen te beantwoorden:
het vakantiegeld en de extra betalingen van de Sociale Dienst gaan in de spaarpot waaruit de schuldeisers betaald worden.
Dit wordt wel vaker gedaan als de aflossingscapaciteit heel weinig is en het kan betekenen (als je bijvoorbeeld in het minnelijke traject zit) dat je dit dus de komende jaren niet krijgt, of na 1 of 2 jaar een klein gedeelte.

Heb je schulden bij de zorgverzekeraar, dan mogen zij beslag leggen op de zorgtoeslag. En hetzelfde geldt ook voor de belastingdienst.
Dat zijn de enige 2 instanties die hier beslag op mogen leggen en voor de rest niemand.

Schulden hebben en proberen af te lossen is een heel zwaar iets wat grote offers van mensen vraagt.
Velen die in dit traject zitten en alleenstaand zijn krijgen maar 40

lotte

Hoi Roos,

ik kan je enkel slechts welkom heten op dit forum, en je af en toe voorzien van wat morele steun. Ik heb zelf namelijk geen ervaring met de kredietbank, want ik los mijn schulden op eigen kracht af.

Ik wens je heel veel sterkte, en misschien heb je wat aan het topic van Hans? Die heeft ook een weekgeld van ongeveer 50 euro..  ;) tis maar een idee, ervaringen en tips uitwisselen..

succes!

Turfje

Welkom Roos en sterkte met alles.
Ook ik heb geen ervaring met de kredietbank omdat ook wij zelf aflossen.

Buster

Hoi Roos, welkom hier.

Ik heb niet super veel ervaring met de kredietbank maar herken wel wat dingen waar je tegenaan loopt.
Het is hartstikke lastig als je zelf geen beslissingen meer kan nemen, toch zal je niet voor niks jezelf hebben aangemeld.
Meestal is het een logge, niet echt menselijke organisatie en hoe rot ook, dat moeten ze ook zijn.

Neem je eigen voorbeeld; als hart pati