Vlinder gaat voor goud !

Started by Vlinder307, Aug 10, 2012, 12:15 AM

Previous topic - Next topic

Vlinder307

Vandaag vanaf 7.00 achter mijn bureau gezeten dus heb het wel even gezien pfffff...
Heb bijna de inlogcodes een paar moet ik (opnieuw) aanvragen , ben heel bang dat ik een doos met papieren tijdens de verhuizing kwijt ben geraakt   >:(anders had ik deze op de oude papieren kunnen vinden.

Maar dat kwijtraken gaat mij niet meer gebeuren!! Ik heb een hele kast opgeruimd en ingedeeld voor de administratie net zoals ik mijn huishouden op orde heb gekregen ( en weten vol te houden) wil ik dit ook met de administratie ik weet dat ik anders zo weer in de problemen kom want een grote oorzaak (zo niet de grootste  is toch wel het laks omgaan met.....

Het opruimen heeft mij wel ong 50 pennen opgeleverd  ;D ;D ;D

In ieder geval hoop ik dat ik alles zo in kaart heb dat er geen nieuwe "verassingen" bij komen die angst heb ik heel erg is dit herkenbaar??

Buster

Die angst is zeer herkenbaar.
En zal helaas ook nog wel een poosje blijven. Simpelweg; het moet slijten,...
Wat er ook bijkomt is dat elke nieuwe factuur met argus ogen door je word bekeken, en als hij niet klopt klim je in de hoogste boom om het te gaan regelen.  8)

Quote from: Vlinder307 on Oct 16, 2012, 04:41 PM
Het opruimen heeft mij wel ong 50 pennen opgeleverd  ;D ;D ;D

Kan je die in elk geva goed bij gebruiken.

Hou vol!
Je doet het super!!!!

Libra

Ja hoor Vlinder, die angst is herkenbaar!!

Op dit moment heb je alles in kaart, maar zelfs onder de grootste perfectionisten onder ons komt er soms nog wel eens een "lijk" uit de kast.
Kijk bijvoorbeeld maar naar Lotte.

Leven met schulden is leven met angst.
Die twee zijn (helaas!) onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Angst dat er weer een hoge rekening van het

Turfje

Je doet het echt super Vlinder, fijn dat de administratie zover op orde is.
En zeker niet te hopen dat er vervelende verrassingen zouden komen!

Groeten,Turfje

hentje

Quote from: strijdlust on Oct 11, 2012, 01:11 PM
Daar heb je gelijk in Vlinder, als ik terug denk zo,n 7 jaar terug was ook wel beetje hoogtepunt van de welvaart voor huishoudens in Nederland volgens mij. Woningen werden met dikke overwaarde verkocht, en met die overwaarde werd weer een nog grotere woning gekocht? en bijna ieder gezin had 2 auto,s voor de deur.

De banken waren maar al te bereid om Hypotheken te verstreken, en weet dat er bij taxatie,s voor aanvraag Hypotheek vaak rekening werd gehouden met de komende waarde vermeerdering! En volgens mij leende iedereen op aflossing vrij! Ik ken niemand in onze omgeving 40 /50 jaar die nog in eerste koopwoning wonen en dus bijna afbetaald hebben. Wat je meer ziet is dat de woningen bij lange na niet gaan opbrengen wat er aan Hypotheek op zit! En dit is dan nog los van de rente last waar huizen bezitters mee zitten.

Maar goed dit kunnen we niet meer terug draaien, toch? Hoe ik het toen heb gedaan we leefden van

strijdlust

Vlinder Libra Turfje en Buster jee wat is het toch allemaal herkenbaar, ik heb dat ook hoor je durft nooit niet helemaal zorgeloos in het leven te staan. Omdat je altijd bang bent  o jee wat ligt er nu op de mat! wat ik in het verleden al wel eens bij mezelf ontdekt heb is dat ik de neiging heb er Financieel een zooitje van te maken zodat dat is waar ik me mee bezig kan houden. Zolang ik in de financi

Vlinder307

Denk ook dat dat de oorzaak is Strijdlust dat we er veel te makkelijk en laks mee om zijn gegaan (tenminste bij mij wel)
Als we hier zorgvuldiger mee omgaan dan hoeven we minder bang te zijn voor de deurmat.

Gisteren weer bij Bloem geweest en we zijn dankzij haar alweer een paar stappen verder en dat geeft een beetje rust al sta ik nog maar aan het begin van een hele lange weg die eerste stap is gezet.
Bij elke afbetaling zal er denk ik meer rust en zelfvertrouwen komen.

Ik heb het weer gered met mijn week budget heb zelfs nog 2,10 over maar heb nog steeds geen champoo e.d hoeven te kopen die 2,10 leg ik in een potje want de vlgd maand is mijn dochter jarig dus kan ik wat ik over hou daar mooi bij doen.

O ja en Bloem heeft voor mij geregeld dat ik mijn schuld bij Essent in december af mag betalen!!

TOP he????

Hulde.. ;)

lotte

en dan noemt Libra zomaar mijn naam....  ;D

ik zit nog regelmatig met hele stapels post en papieren hoor.... en dan ploeter ik alles weer door, om mezelf er van te overtuigen dat dat echt allemaal betaald is...
Gek word ik van mezelf, maar het helpt mij ook iedere keer weer om alles in perspectief te zien.
Afgehandeld en lopend... en weet je, het fijne is, dat de afgehandelde map steeds groter wordt, en de lopende steeds dunner...  ;D

Je bent super goed bezig, hou jezelf dat op ieder moment van de dag dat je even dipt voor. Die slapeloze nachten zijn voor mij heel herkenbaar... kan wel roepen, dat hoort er ook bij... helaas.... het komt allemaal wel weer op de rit, heus....

Hulde aan Bloem, die is haar gewicht in goud waard. Fijn dat je aan haar zoveel steun hebt. TOP  ;D

strijdlust

Hee Vlinder inderdaad super dat je de hulp van Bloem krijgt. 2 3 4 Mensen weten immers altijd meer dan een.

Je bent echt goed bezig, en dapper dat je er voor gaat staan. En je zult merken dat je in plaats van angst juist voldoening gaat halen uit rekeningen die betaald zijn.

Al zullen de verleidingen ook blijven, maar die zijn toch ook wel menselijk. Ik zou bijna iedereen in Nederland die het moeilijk heeft Financieel aanraden om eens een kijkje op dit topic te nemen.

Allen al de tips die er gegeven worden over hoe schuldeisers te benaderen etc zijn echt goed waard.

Libra

Quote from: lotte on Oct 19, 2012, 12:53 PM
en dan noemt Libra zomaar mijn naam....  ;D

;D ;D ;D ;D ;D
It takes one, to know one!!! ;)

Ik vind het zo fijn voor je lieve Vlinder, dat je zoveel steun aan Bloem hebt.
Maar hoezeer ik het eens ben met je hulde aan Bloem, vergeet jezelf niet mee te nemen in die hulde, want die verdien jij ook dubbel en dwars!!!

Liefs

Vlinder307

Dag lieverds,

Ja ben idd blij met Bloem maar misschien hebben de zorgen nog steeds zo de overhand dat ik de goede dingen bij mijzelf nog niet goed zie.
Merk dat ik nog te afhankelijk ben als anderen zeggen dat ik het goed doe en dat past niet erg bij mij.

Op het werk vroegen ze ook al wat er met mij aan de hand was ik kan het gewoon lastig "parkeren" en mij in volledige overgave op het werk storten waardoor er concentratieproblemen ontstaan en je fouten maakt plus in het kringetje komt van "ik doe het weer niet goed" waardoor ik onzeker wordt en momenteel en alles alleen maar erger wordt.

Ook veel last van erge hoofdpijn waar ik nu de oorzaak van weet en dat is dat mijn bloeddruk veel te hoog is.
Omdat ik volgende week ga vliegen heb ik medicatie gekregen ik hoop maar dat dit snel werkt anders mag ik niet eens vliegen!
Zit ik daar weer over in... :-X H.A adviseerde rust te nemen en niet te werken maar werk geeft mij ook weer net even de mogelijkheid niet aan de financi

hentje

Lieve vlinder,als ik even rust wil en ontspannen dan ga ik altijd even wandelen in de bossen,lekker door het mos en de takken,de vogelgeluiden om je heen en het ritselen van de takken geeft mij een kalm gevoel en kan ik me effe opladen.
Weet niet of dit ook een optie voor jou is om zo even je hoofd te legen?

strijdlust

hee vlinder,

wat misschien ook helpt is op je werk ook iemand in  vertrouwen nemen? Bij mij is het namelijk het gevoel van de schijn ophouden die zo verlammend vermoeiend werkt.

wat betreft op het werk juist even niet aan je zorgen hoeven denken, ja dat herken ik wel. Ik heb dat ook hoor zodra ik daar binnen stap kan ik gelukkig de zorgen achter me laten en me focussen op mijn werk.

Hentje haar tips werken voor mij ook altijd goed, even lekker wandelen in de natuur, of gewoon simpelweg een DVD,tje kijken, was op vouwen voor de TV vindt ik ook altijd super ontspannend.

Vlinder307

Iemand op het werk in vertrouwen nemen vind ik lastig ik hou liever werk en priv

Vlinder307

Al schijnt de zon had toch weer een tegenvaller vandaag... :(

Mijn budget is 100 euro per week met 3 personen en 1 erbij in het weekend.
Hier gaat vanaf.

*36,50 euro reisgeld zoon
*10 euro zakgeld
*14,40 pot shag

Dan hou ik nog rond de 40 euro over om boodschappen te doen  >:(
Heb het tot nu toe nog gered maar ben ook wel zo realistisch dat dit niet altijd haalbaar is.
Zakgeld moet maar wat naar beneden en zit flink te denken om te stoppen met roken ..heb geen andere keus..

Dacht deze week 30 euro over te hebben omdat zoonlief vakantie heeft en ik dus geen reiskosten kwijt ben wilde dit reserveren voor de verjaardag maar moest bij betalen voor de brandstof dus dat was een tegenvaller!!