Vlinder gaat voor goud !

Started by Vlinder307, Aug 10, 2012, 12:15 AM

Previous topic - Next topic

Vlinder307

De koek is voor vandaag een beetje op merk ik... :(
Het omgaan met mijn nieuwe levensstijl en alles wat hier bij komt kijken (zoveel als je moet laten) kost onwijs veel energie..
Nu uitgeteld op de bank en laat ik het maar even voor vandaag.

strijdlust

Kop op Vlin snap je helemaal, ook over wat schrijft van je verleden enzo ik herken wel veel daarin! (kom er later nog wel eens op terug)

Gun jezelf ook ff de rust om aan te passen aan nieuwe situatie, en weet je leven wordt ook stuk rustiger als je niet van alles meer moet.

Dikke knuff

lotte

lieve vlinder,
lieve lieve dame, zo tussen de regeltjes door lezend, en dan nog enkel maar even vlug de laatste pagina  ;) lees ik dat het geen makkelijke jaartjes voor je geweest zijn.
wees niet al te streng voor jezelf. Je bent zo super goed bezig!

Klim virtueel even aan boord van het cruiseschip, en laat je gewoon even virtueel verwennen. Je zult zien, ook dat helpt ;D

hou je haaks

Buster

Lieve Vlinder, neem tussen die kleine stapjes ook de tijd om de klappen te verwerken.
Het wennen aan je nieuwe "normaal" is in het begin steeds weer een klap in je gezicht.

Maar er zit echt en eind aan.

Hou vol en rust lekker uit.

Vlinder307

Voor  mijzelf vind ik het niet erg dat ik met minder moet doen , heb wel een enorm schuldgevoel naar mijn kids toe omdat ik hen niet kan geven wat ze verdienen en dan heb ik het niet eens over luxe dingen maar andere zaken die heel essentieel zijn voor een moeder/kind relatie die niet kunnen vanwege mijn fouten en dat zit me zo ontzettend dwars!!
Weet dat ik dit los moet laten maar het is wel heel lastig en gaat gepaard met veel verdriet.

Hopelijk is er morgen weer wat meer licht aan de horizon en pakken we alle moed weer bij elkaar om voorwaarts te gaan!!
Want stilstand is achteruitgang en dat kan ik niet gebruiken.. ;)

Jullie zijn allemaal stuk voor stuk lieve schatten dank jullie wel!!
Het hier delen van mijn gedachten etc doet me zo goed vooral dat je niet veroordeeld wordt ik weet niet hoe ik er anders bij had gezeten!

Liefs en knuff...

strijdlust

Hee Vlinder,

Ik snap je schuld gevoel, maar aan andere kant de generatie die wij aan het opvoeden zijn zullen waarschijnlijk niet de welvaart hebben die wij hebben gehad! Tenminste ik denk niet dat wij tussen nu en 10 jaar economische groei gaan krijgen.

Ik denk juist dat je kinderen er heel veel baad bij gaan hebben als ze nu al leren hoe om te gaan met weinig geld! En dat geluk niet in materieel zit. Maar dat een goed gesprek of knuffel (liefde ) van een ouder juist het onbetaalbare is!

Als ik terug kijk dan heb ik de materieel verwachting van mijn ouders juist altijd als druk ervaren, hoe groter onze auto / huis werd, hoe trotser er over gesproken wordt, pff en hoe verder de vakantie's hoe meer anderen zouden willen dat ze ook zo'n leven hadden? 

Nou 1 Jee mi nee als ik terug kijk op afgelopen 20 jaar wat hebben we altijd kei en kei hard moeten werken om al die status maar in stand te houden, en 2  onze kinderen zijn in zoveel status en rijk dom opgegroeid dat ze zich nu een ware mislukking voelen als ze aan komen zetten met een uitzend baantje a

Bloem2

Lieve Vlinder,

Het zijn allemaal kleine stapjes die je gaat maken, het kan niet met zevenmijlslaarzen. Strijdlust heeft het heel mooi verwoord!

Buster

Quote from: strijdlust on Oct 13, 2012, 09:52 AM
Dus lieve Vlinder voel je vooral niet schuldig, zie jezelf als voorbeeld voor je kinderen, en laat zien dat ook jij dapper genoeg bent om je levens pad te bewandelen, met hoogte en diepte punten.  Je kunt kinderen wel proberen te beschermen tegen de minder leuke dingen in het leven? Maar ook kinderen moeten uiteindelijk zelfstandig dit pad op, en dan is het realistischer dat ze al weten dat het niet alleen maar Roze is, maar soms ook zwart!  Geef ze het vertrouwen dat ook al is het Zwart? Er altijd een moment komt dat Roze weer in beeld komt.

Wauw,.... die ga ik onthouden!

Vlinder307

Lieve Strijdlust het is O ZO waar wat je allemaal schrijft!!
Idd ook ik heb jarenlang in luxe kunnen leven en wat heeft het mij uiteindelijk gebracht?
Natuurlijk heb ook ik de mooie momenten van het leven mogen ervaren en die hadden niets maar dan ook niets met geld te maken!
Gelukkig zijn mijn kinderen ook snel tevreden hoor dat is het probleem niet het is meer even tanden bijten als je je dochter niet op kan zoeken bv die in het buitenland woont die knuffel die arm (die dan toch geld kost) helaas lukt het haar nu ook niet hierheen te komen (ze heimwee naar me) , gelukkig hebben we skype en wie weet volgend jaar een keer... ;)

Bloem idd kleine stapjes ga ik maken en ik wil na elke stap die ik gemaakt hebt trots kunnen zijn!

Vandaag gaat het gelukkig weer beter ik heb mijzelf weer bij elkaar geraapt!
Verder met opruimen want overzicht geeft rust!!

Liefs..

lotte

lang leve skype ;D, msn en andere aanverwante artikelen. Die maken de afstanden toch een heel klein beetje kleiner.
Niets gaat boven die echte knuffel, maar skype is al heel wat.

Dat schuldgevoel dat je beschrijft, dat herken ik heel goed hoor. Ook ik heb er momenteel behoorlijk last van, zeker wanneer een puber ook nog roept, je bent nooit thuis... :-\
Maar dat is een puber, en die weet een moeder altijd op de gevoeligste plek te raken...

Hou vol, ook jij komt hier helemaal doorheen, stapje voor stapje, kleine stapjes per keer .... ;) dat werkt het beste, voor jezelf, en voor de mensen die je lief hebt.

Libra

Lieve Vlinder,

Je bent gewoon zo goed bezig!!

Al het andere wat je schrijft is zo herkenbaar, want het is iets wat alle ouders hier graag willen.
Het gaat niet om de grootte of hoe duur iets is, het gaat om die blijverraste glimlach die je op hun gezicht tovert!!
Maar......dat is alleen maar de materi

Vlinder307

Lieverds,

Vandaag een dagje rust genomen qua financi

strijdlust

Goede Morgen,

Ind Vlinder kleine stapje,s en hou overzichtelijk wat je gaat aanpakken. Vindt ik ook lastig hoor heb heel erg de neiging om dingen waar ik tegen op zie gewoon lekker voor me uit te schuiven.

Zo moet ik nog steeds mijn auto probleem aanpakken,

Vlinder307

Idd Strijdlust kids krijgen al is het onbewust er toch wel wat van mee hoe je je best ook doet.

Vandaag heb ik alles wat niet meer recent was in andere mappen gedaan zodat ik overzichtelijk kan beginnen.
Van veel bedrijven krijg ik ook geen post meer (behalve aanmaningen) maar moet ik alles nakijken via internet waar en hoe ik sta..

Ik moet dus nog alle inlogcodes op gaan zoeken en noteren.
Pas dan weet ik hoe hoog mijn werkelijke schuld exact is.

Morgen ook weer voor mijn werk aan de slag er ligt een grote stapel werk op mij te wachten daar  >:(
Kan er wel een beetje tegenop zien!!!
Verder heb ik meer last van nachtmerrie's met name over het verleden wordt zeker 2 keer per nacht wakker nat van het zweet van alles droom ik door elkaar heen.... van overspel  :o  tot een boze Bloem  ;D die boos aan mijn deur stond omdat ik coca cola had gekocht...  ::) ::) ::) ;D ;D ;D

Ik moet ook iets gaan bedenken hoe ik het verleden kan gaan verwerken want tot nu toe heb ik hier domweg gewoon de tijd niet voor gehad en altijd maar door en door gegaan.
Maar nu staan de financi

Bloem2

Vlindertje, vlindertje,

Coca cola is ook hartstikke duur  ;D ;D ;D.

Je bent begonnen met het heden aan te pakken: je financi