Vlinder gaat voor goud !

Started by Vlinder307, Aug 10, 2012, 12:15 AM

Previous topic - Next topic

Vlinder307

Soms hoeft er niets gezegd te worden..is alleen een reactie van meeleven al genoeg dus dank jullie wel lieverds..
Wat ik wil behouden is mijn motivatie om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen en dit als een uitdaging te gaan zien!
Heb ik toch nog iets waar ik trots op kan zijn.. ;)

Enneh Kaatje ik herzie mijn mening ik ga op zoek naar een rijke man... ;D ;D ;D

Bloem2

Zoo Vlindertje, uitgewrongen waren we h

strijdlust

Goede Morgen Vlinder,

Hoop dat je lekker geslapen hebt, want dat scheelt gewoon goed uitgerust aan de dag beginnen. Wat bij mij ook werkt is per dag een strijd plan maken. Dan hou ik overzicht.

Knuff voor vandaag ik vindt je super dapper, en gebudgetteerde boodschapen smaken misschien nog wel lekkerder dan die boven je budget uitgaan.

hentje

Hoi Vlinder

Ik ben nog maar nieuw hier maar wil je even zeggen dat ik je heel veel sterkte wens en kop op he,hoe moeilijk dat ook is
lieve groetjes Hentje

Turfje

Fijn hoor Vlinder dat je je bij Bloem vertrouwd voelde, dat is zo belangrijk..zeker met dit soort problemen is
het toch extra fijn.
Hoop voor je dat het allemaal lukken gaat.

Turfje.

Vlinder307

Goedemorgen dames.. :)

Ik heb redelijk geslapen al was ik wel al om 5 uur wakker en toen spookte gelijk alles al door mijn hoofd dus ben er maar uitgegaan.
Voor vandaag heb ik al boodschappen gedaan en ik was 7,45 kwijt hier kan ik hoop ik 2 dagen van eten.
1 grote zak boerenkool , 2 zakken aardappelen , 1 rookworst 2 pakken melk , 4 appels en spekjes de laatste is luxe dat weet ik maar heb maar 1 pak ipv normaal 2 gekocht  ;)

Vanavond weet ik niet goed wie er allemaal thuis eten dus als ik over heb kan ik het morgen lekker opbakken.

Vindt het nu wel een beetje een sport worden om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen dat heb ik nu in ieder geval een beetje in de hand nu de rest nog.

Turfje

Beeeetje luxe moet eens kunnen Vlinder..
Gelukkig dat je het als sport ziet om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen.
Daar wordt het wat minder zwaar van. Vind ik tenminste.

Turfje.

strijdlust

Super gedaan Vlinder, en over beetje extra moet je, je niet schuldig voelen te streng zijn werkt namelijk ook niet. Als je voor oplossen schulden problemen gaat staan dan moet je voor jezelf wel ruimte laten om ook het gevoel te krijgen zie je wel het heeft wel zin!

(ik heb ooit 10 jaar terug onze toenmalig schuld van

Vlinder307

strijdlust

Daar heb je gelijk in Vlinder, als ik terug denk zo,n 7 jaar terug was ook wel beetje hoogtepunt van de welvaart voor huishoudens in Nederland volgens mij. Woningen werden met dikke overwaarde verkocht, en met die overwaarde werd weer een nog grotere woning gekocht? en bijna ieder gezin had 2 auto,s voor de deur.

De banken waren maar al te bereid om Hypotheken te verstreken, en weet dat er bij taxatie,s voor aanvraag Hypotheek vaak rekening werd gehouden met de komende waarde vermeerdering! En volgens mij leende iedereen op aflossing vrij! Ik ken niemand in onze omgeving 40 /50 jaar die nog in eerste koopwoning wonen en dus bijna afbetaald hebben. Wat je meer ziet is dat de woningen bij lange na niet gaan opbrengen wat er aan Hypotheek op zit! En dit is dan nog los van de rente last waar huizen bezitters mee zitten.

Maar goed dit kunnen we niet meer terug draaien, toch? Hoe ik het toen heb gedaan we leefden van

Libra

Lieve Vlinder,

Ik vind dat je zo ontzettend goed bezig bent!!
Heerlijk om te lezen dat je je zo op je gemak voelt bij Bloem, dat je haar zelfs toestaat achter het masker te kijken!!
Met het risico dat ik nu als een "zeveraar" afgedaan wordt, maar op dit moment nu ik dit allemaal lees, loopt mijn hart echt over van blijdschap en dankbaarheid voor jou!!
Ik gun het je zo ontzettend, dat je rust krijgt en weer kunt gaan werken aan een mooie, nieuwe toekomst!!
En val jezelf inderdaad niet te zwaar!!
Je pakt alles zo goed op!
En ja, dat je nu bepaalde rekeningen even niet kunt betalen, je loopt er in ieder geval niet voor weg!
En ik ga er gewoon vanuit dat Bloem je ook helpt om de schade zoveel mogelijk te beperken door met iedereen in kontakt te treden en te blijven en zoveel mogelijk regelingen te treffen, zodat ze geen incasso bureaus of deurwaarders gaan inschakelen.

Om nu even jouw topic te "vervuilen" ;), alle andere mensen hier die ook hard bezig zijn om de problemen op te lossen: ik vind jullie allemaal stuk voor stuk kanjers en maak een diepe buiging voor jullie allemaal!!

Kijk jij tot slot maar eens even lekker op je gemak rond op dat prachtige cruiseschip van ons of er niet een hele leuke (als het kan een rijke) man rondloopt voor jou!! ;D ;D ;D
Ik gun het je van harte en mocht het nodig zijn, dan doe ik met alle liefde een stapje opzij voor je hoor!! :-*

Heel veel liefs

Buster

Lieve Vlinder,

Hartstikke goed bezig!
Volgens mij gaat het helemaal goed komen om daar 2 dagen van te kunnen eten.

Je vroeg hoe je die dingen waar het op mis ging kan voorkomen?
Dat gaat niet in en dag.
Je hebt steeds een stukje meer uitgegeven of niet over uitgaves nagedacht, dat deed je ook niet in een dag.
Dus het "leren" het anders te doen gaat ook niet op een dag.

Stapje voor stapje. En op een dag word je wakker en denk je ineens dat het normaal is geworden.
Soms word je er dan kwaad om, hebben we hier in huis ook vaak zat.
Het eerste jaar niet op vakantie kunnen was echt een zware dobber.
Nu, 5 jaar later, mis ik het niet eens meer.
De eerste keer beseffen dat ik mijn kapotte broek niet meer kon vervangen door een nieuwe, man ik heb wat afgehuild, kwaad was ik!
Nu weet ik dat ik een keer per jaar voor mijn verjaardag met mijn moeder ga shoppen.
Ik kies dan de goedkoopste winkels uit en ga na een rondje Zeeman, Wibra, C&A en als ze me over weet te halen de H&M naar huis met kleding voor zowel de zomer als de winter.

Kleine stapjes, af en toe huilen, soms blij zijn dat iets wel kan n hier en daar kwaad worden.
Het hoort erbij en jij,.. komt er wel!

Vlinder307

Bedankt voor het meedenken lieverds..

Ja idd rust is hoogstnoodzakelijk voor mij dat heb ik pas als ik in ieder geval de rekeningen weer kan betalen!
Als ik meer rust in mn koppie heb dan krijg ik meer energie om extra inkomsten te vergaren.

Buster waar ik nu dus al veranderingen in heb gebracht (en dat went snel) is.

*Geen sigaretten meer kopen maar zelf draaien.
*Een vast weekbedrag pinnen en me hier heel bewust aan houden.
*Goed nadenken hoe ik extra inkomsten kan verzamelen.
*Meer de fiets pakken.
*Wat heel moeilijk was!!! is het volgende.
.
Elk jaar ga ik met 2 vriendinnen en hun zoons op vakantie dit bespreken we meestal rond deze tijd ik kreeg telefoon om volgende week bij elkaar te komen en het deed zoo pijn lieverds dat ik moest zeggen dat ik ook volgend jaar niet mee kan/wil  ..terwijl dit uitje mij altijd zoveel energie gaf om door te gaan dus dat is idd heel pijnlijk Buster..

Vlinder307

Bedje maar weer uit gegaan , teveel aan het piekeren dus zoek even afleiding op het internet , hopelijk kan ik dan zo slapen..
Morgen boodschappen doen (ben nu al aan het puzzelen)   doe gelijk boodschappen voor mijn bejaarde exbuuf die daar dan weer heel blij mee is en met kerst krijg ik altijd een bon van haar zoo lief!!!

Vandaag met zuslief meegeweest naar het kerkhof en dan gaan je gedachten op de loop.
Ik dacht "als ik zou sterven wat wil ik dan bereikt hebben"
Ik wil dat mijn kinderen en mijn dierbaren kunnen zeggen dat ik er voor ze was in goede en in slechte tijden!!
Jarenlang heb ik in materi