Vlinder gaat voor goud !

Started by Vlinder307, Aug 10, 2012, 12:15 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Hoi Vlinder; even een vraagje, wat moet je van jezelf allemaal betalen van die

Vlinder307

Hoi Buster,

Dit zijn de boodschappen en het roken.

Diesel wordt van mijn loon afgetrokken ik kan tanken bij een vriendin die een tankstation heeft( ik doe dan voor haar de loonadministratie meestal trekt dit zich recht eind van elke maand.)

Kledinggeld voor de kids heb ik niet meer gelukkig , oudste is 20 en woont op kamers en voor de jongste van 16 betaald zijn vader het grootste gedeelte qua kleding.

De oudste zoon is nog tot september thuis in de vakantie's en weekenden is hij altijd thuis.

Verder kan ik evt voor de kosten van de APK een time out van een maand aanvragen van de lopende lening.
Dit mag 2 maand per jaar hier heb ik nog nooit gebruik van gemaakt maar als de nood aan de man komt is dit mogelijk.

Eerst alles maar eens stabiliseren heb nog geen flauw idee hoelang deze periode voor mij gaat duren daarna kan ik met de aflossingen van de leningen gaan beginnen.

Wat ontzettend fijn dit meedenken!!

Dank jullie wel dit scheelt een hoop eenzaamheid!!!

Buster

Vlinder, de eerste periode (de periode van alle achterstanden wegwerken) is de meest rommelige periode, als je die achter de rug hebt en de aflossingen lopen eenmaal word het een stuk rustiger.

Succes!

gewoon

Hoi Vlinder

Met auto bedoelde ik dus niet dat je uitstel hebt op de reparatie of APK na een maand kun je gewoon een boete krijgen van de politie en de RWD stuurt er 1 na twee maanden.

Bij mij mogen ze ook alleen maar keuren en hebben geen toesteming tot reparatie, vraag altijd eerst naar de offerte.
Dan heb je de keuze om te beslissen of de auto het nog waard is, en je kunt hoge kosten voor zijn.
Twee jaar terug werd mijn auto gekeurt door de daeler en kwam met een lekke uitlaat kosten E 1840,-- plus twee uur loon. Goed zo, belde naar een uitlaat bedrijf kosten E 780,-- ben toen zelf onder de auto gaan kijken.. niks lek, maar een lege katalisater

Zelf maar vervangen kosten 315,--( plus twee uur ;D)

Het is dus heel normaal vind ik om even de tijd te krijgen, om over een  offerte je gedachten laten gaan.

Komt zo vaak voor bij een beurt of keuring dat de klant smiddags een belletje krijgen komt XXX,xx bij en staat om 5 uur klaar.

Is niet meer van deze tijd (aan de deur verkopen en binnen twee minuten ja of nee moeten tekenen is zelfs strafbaar)

Hoi, en sukses morgen, het bericht van Buster zou ik uitprinten en naast de telefoon leggen, mijn toevoeging is maar dat zal inschatten  nergens het over je bekeuringen hebben
Gewoon

Vlinder307

Quote from: Buster on Aug 12, 2012, 04:25 PM
Vlinder, de eerste periode (de periode van alle achterstanden wegwerken) is de meest rommelige periode, als je die achter de rug hebt en de aflossingen lopen eenmaal word het een stuk rustiger.

Succes!

Dat besef ik mij terdege en dat is heel lastig qua overzicht en rust inbouwen..
Ik heb hier iets op bedacht ik wil per dag doelen gaan stellen en die hier opschrijven s'avonds , wil ik er dan onderzetten of deze behaald zijn of niet.
Ik hoop dat dit mij wat houvast geeft en als ik er dan behaald neer kan zetten hoop ik dat dit mij een goed gevoel geeft.

@Gewoon ik zie wel hoe het loopt met de auto vandaag ik heb geen oude auto maar juist nog een heel mooie maar als ik hoor welk bedrag ik er nog voor terug krijg is dat schrikbarend  >:( dus ik doe niet zomaar wat.

Lieve mensen het zonnetje schijnt laten we niet vergeten daar ook nog van te genieten we kunnen ook wel wat positieve energie gebruiken lijkt mij  ;)

Vlinder307

Helaas zijn mijn doelen niet allemaal behaald maar ik ben wel tevreden.
Deze schuif ik "gewoon" door naar morgen ik schrijf gewoon tussen 2 haakjes omdat het niet uit gemakzucht mag gebeuren maar er ook niet al te zwaar aan tillen.

*CZ heb ik mijn betalingsvoorstel gemaild ik heb bericht terug gehad morgen een reactie te krijgen.

*De "auto meneer" van de keuring heeft mij niet terug gebeld (wat hij zou doen ) dus ga ik er morgen zelf maar langs.

* Net toen ik Essent in alle rust wilde bellen kwamen al mijn 3 kids een gezellig dagje vieren hier en ik wil hun nog niet belasten met mijn problemen dus dit ook uitgesteld naar morgen (heb van hen nog geen aanmaning gehad maar hoe eerder zelf aan de bel trekken hoe beter)

Ik ben van plan mij niet uit het veld te laten slaan en zeker ook van de mooie dingen te genieten die dagelijks ook voorkomen.
Als je 24/7 met je problemen bezig bent zie je de mooie dingen van het leven niet meer en die energie heb ik nu juist heel hard nodig om verder te kunnen!!

Verder wilde ik de titel van mijn draadje veranderen , gisteren ben ik sinds jaren weer eens naar de kerk geweest en hoorde daar een heel mooi verhaal over het behalen van de "gouden plak".

Ik vergelijkte het met mijn eigen doelstelling om de gouden plak te winnen...
Daar moet je wat voor doen en laten zoals die sporters discipline moeten opbouwen in het verantwoord eten , trainen etc moeten wij b.v actie's ondernemen en mooie dingen laten.

Maar met als doelstelling de gouden plak!
Als wij goed trainen winnen wij ook die gouden plak!!

Daarom wilde ik mijn titel veranderen in "Vlinder gaat voor goud"  ;D

Vlinder307

Even een grote domper melden mijn kitten van 3 maand is heel erg ziek en nu kan ik niet met hem naar de dierenarts vanwege de kosten  >:(
De schat trilt van koorts drinkt en eet niet meer en ligt lusteloos bij mij.
Probeer wel zoveel mogelijk vocht binnen te brengen maar of het helpt ?

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Libra

Aacchhhh Vlinder, wat verdrietig :(
Dit is gewoon heel erg moeilijk, maar heb je niet toch een gaatje in je financi

Turfje

Hopelijk komt het in orde met de kitten, dat is echt naar dat je niets kan doen.

Grappig dat ze het in jullie kerk over de gouden plak behalen hadden.
Bij ons in de kerk hadden ze het er vorige week zondag ook over.
Denk dat we er hier allemaal voor gaan om goud te halen. ;)

Vlinder307

Toch maar met Brammetje naar de dierenarts geweest ik kon het niet meer aanzien  :(
Dacht "al moet ik zelf brokken eten" ik moet hier wat mee!
Hij had 41 graden koorts heeft een antibiotica gehad en moet morgenochtend terugkomen op controle..

Gaat hopelijk op rekening ik dacht in dit geval (weet dat ik normaal niet zo kan denken maar t gaat om een dier) als hij eerst die spuit maar binnen heeft.. :-X

Essent gemaild die hebben een technische storing en krijg ze niet te pakken :-(
Ook voor de APK geweest alleen was meneer er weer niet :-(
Maar goed ik heb op de site gekeken dat ik nog speling heb tot 17 sept dan is de 2 maand voorbij om een automatische boete te ontvangen...
Moet ik natuurlijk niet aangehouden worden..

Bloem2

Vlinder, vraag na de behandeling, of je een betalingsregeling kunt afspreken.
(misschien in 2 of 3 keer, nee heb je, ja kun je krijgen)
Sterkte met Brammetje!

lotte

een betalingsregeling is altijd te maken met de dierenarts, en dat zeg ik uit ervaring.  ;)

Dick

Het is altijd heel makkelijk om te zeggen het is maar een dier. Echter het beestje maakt wel deel uit van het gezin. Het doet toch altijd wat met je als het ziek is en pijn heeft. Vergeet niet dat als je brons haalt, je ook een kampioen bent.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Vlinder307

Zo makkelijk ben ik idd niet Dick , als ik een dier aanschaf voel ik mij er ook ten volle verantwoordelijk voor alleen vanmorgen zat ik even in de rats zo van ...en nu?????
Heb het er met mijn kids over gehad en zij willen ook een deel mee betalen dat is dan wel weer heel lief!
Een betalingsregeling is dan w.s niet nodig.

Brammetje knapt iets op heeft weer wat gegeten maar slaapt nog wel erg veel.

Voor geld wil ik voor brons gaan maar voor het vredige gevoel van binnen ga ik toch echt voor goud..
Geld is zo betrekkelijk....en wij kunnen dat weten..

Vaak zoeken mensen het geluk in het materi

Libra

Fijn om te lezen dat het met Brammetje weer wat beter gaat!!

Heel veel succes met hem!

Liefs