Vlinder gaat voor goud !

Started by Vlinder307, Aug 10, 2012, 12:15 AM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Gefeliciteerd met je dochter! En heel veel beterschap voor jou.

tris

Libra

Beterschap Vlinder!!

Laat de verjaardaggangers jou maar eens even lekker verwennen ;)

Sterkte en liefs

Vlinder307

Dank jullie wel lieverds..

Moet zeggen heb de laatste tijd geen "geluk" maar alles zal wel ergens voor dienen...
Had vannacht zo'n koorts en aan het ijlen (kids kwamen om de beurt bij me kijken wel heeeel lief natuurlijk) maar ik schijn gezegd te hebben of ze wel eens als de sodemieter kleren aan wilden trekken pf ze wel goed waren om zo naakt rond te lopen enzo  :o (ijlen)
H.A is geweest en die dacht aan vocht achter de longen omdat ik zo benauwd was en schuimend slijm ophoeste dus op naar het ziekenhuis maar GELUKKIG was dit niet het geval!!
Eind van de middag met ontslag weer thuis met antibioticakuur en voel me al een stuk beter..
Hoop vannacht goed te slapen en dan morgen wat papierwerk te kunnen doen er zijn zaken dien echt niet kunnen wachten  :(

Maar goed al zweet ik morgen ik doe het stpje voor stapje...
Dit weekend zou ik een weekendje weg , (werkgerelateerd) maar dat cansel ik ook maar dat gaat nu eenmaal even niet...

In het hospital veel gepiekerd over mijn krappe weekbudget hoe ik daar nu mee rond moet komen ondanks dat ik zo ziek ben kan ik dat niet loslaten brrrrr....

Turfje

Beterschap Vlinder. Gelukkig dat hetinhet ziekenhuis toch mee bleek te vallen en
je weer naar huis kon met de AB.
Hopelijk knap je snel weer op.

Groet, Turfje.

Vlinder307

Het gaat nog niet optimaal maar toch....

Het gaat per 5 minuten zeg maar....dan is het weer stoppen en uit hijgen.. :-(
Niets voor mij ..in 3 jaar tijd heb ik altijd 0 ziektedagen op mijn loonstroken zien staan ging altijd ook al was ik kwakkelig gewoon aan het werk..

Ik ga het er ook met Bloem over hebben volgende week maar wil ook graag jullie advies..

Met hoeveel moet ik rond kunnen komen per week met 3 volwassen personen en 1 volwassen persoon die hier 3 dagen p/w is.
Ik had zelf 400 euro per maand gerekend (hier gaat 120 euro pm af aan buskosten) en ik denk dat dit wel gaat maar dan moet er geen extra's bijkomen..
Zoals afgelopen week was mijn dochter jarig en dan moet er toch iets gevierd worden (was in totaal 30 euro kwijt voor de verjaardag) is gelukt met veel puzzelen plus een kado van 20 euro (inclusief kado rijbewijs wat ze gehaald heeft een stuk minder dan ze gewend is maar het zij zo..
Punt is wel dat ik nu niet uitkom met het boodschappen geld wat ik p/m kwijt ben al doe ik nog zo zuinig aan.
Zit deze week dus nu al aan mijn boodschappen geld voor vlgd week te knabbelen hebben jullie tips voor mij? Ik wil nl ook niet zomaar extra's bij pinnen mits niet erg noodzakelijk.

Volgens Busters berekening zoals ik ergens las klopt 70 euro per week ook niet met mijn maandbedrag..

Pff moet het ff op een rijtje zien te krijgen hoor...

Liefs Vlinder..

tinkelbel

Allereerst.....Beterschap!

Blijkbaar hangt er een virus in de lucht.....ik hoor van velen dat ze griep hebben (incluis mezelf :(, al ben ik nu weer beter....

Als ik je verhaal zo lees dan denk ik :" eerst beter worden ". Ben je koorts-vrij dan kun je altijd nog in de papieren duiken maar vooralsnog lijkt het me verstandig om eerst aan jezelf te denken.

Vanavond op tijd naar bed....lekker slapen en....morgen gezond weerop ;)

Hou je goed meid!

Buster

Beterschap! Dat ten eerste,...

Hmm,.. een even denken.
Het nibud berekend alles per maaltijd.
Nou hebben wij (allemaal) minder te besteden, maar als je het op die manier uitrekent.
Zeg een

Bloem2

Ik vind Vlinder top! Ze zet zich fantastisch in, jammer dat je nu ziek werd Meissie.
We zullen kijken of we wat bij je budget kunnen sprokkelen. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je straks het gras van de buren gaat eten  :D

Vlinder307

Quote from: Bloem2 on Oct 07, 2012, 11:19 AM
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je straks het gras van de buren gaat eten  :D

Daar is het gras wel groener (aan de overkant)  ;D ;D ;D dus eet daar graag :-P

Tinkebel je hebt gelijk ik moet eerst die koorts naar beneden zien te drukken maar het zit in mijn systeem dat ik het piekeren niet eerder los kan laten voor ik rust heb.. >:(...
Doe mn best!!

Buster thxss voor je berekening! Het is op deze manier ook niet echt haalbaar en dat werkt frustrerend .. >:( ik hoop dat ik samen met Bloem een overzichtelijk budgetplan op kan stellen voor zover mogelijk.
Denk dat het met mijn inkomen wel mogelijk is maar ik zit nu in de stabilisatieperiode en dan lijkt me sparen geen optie?
En hoe doen jullie dat dan met kleding voor de kids in een dergelijke periode?

Trustie xxx...

Buster

Sparen kan ook alleen als er ruimte voor is.
Het is fijn als het kan, gaat het niet, dan houd het gewoon op.

Wat kleding betreft; dat is mijn verjaardagscadeau van mijn moeder.
Voor mijn man (zijn ouders even niet meer) maken we een klein budget en de kinderkleding is gekregen. Er zijn nogal wat neven en nichtjes die net wat ouder zijn. Ik probeer dan steeds wel te peilen of de ouders die de kleding geven ze zelf ook hebben gehad. Zo niet dan stuur ik een cadeautje of een kleding bon als bedankje.

Voorlopig lopen ze nog niet, want dat word wel een zorg; schoenen,...
Sparen?  ;)

Vlinder307

Nee voor sparen is hier nog even geen ruimte.
In ieder geval heb ik hier mijn rekeningen overzichtelijk liggen die nog betaald moeten worden (en niet betaald kunnen worden  :() maar de administratie is nog erg onoverzichtelijk hopelijk krijg ik hier met Bloem wat meer overzicht in deze week.

Een nadeel is ook dat ik mijn medicatie voor ADD niet meer slik (te duur concerta 45 euro p/m) en mijn zoontje slikt het ook nog  :( hierdoor raak ik nog sneller het overzicht kwijt (lees paniek) in alles.
Financi

Buster

Elke "negatieve" feed back slaat ook in bij mij als een bom en sla ik dicht...herken mezelf niet meer eigenlijk..

Wat goed dat je dat zo kan verwoorden.
Op deze manier kunnen mensen er ovr nadenken hoe ze je het beste kunnen ondersteunen.

Die pillen,.. ik heb er geen woorden voor.
Hoever moet het gaan in dit land.

Hou vol, Vlinder, je bent al zo goed op weg!

Kaatje

vlinder, ik ben geen arts en daarnaast ben ik zelf geen voorstander voor pillen.

ik herken veel in ADD, ik ben zelf HSP en dat heeft nog al wat overeenkomsten met elkaar. (een eerdere psycholoog wilde bij mij ook het etiket ADD opplakken, terwijl ik al wist dat ik HSP ben, maar er zitten veel overeenkomsten in). daarnaast blijf ook ik piekeren en moet leren loslaten. ik herken daarin veel in je verhaal.

wat wel helpt voor mij is mediteren, wordt m'n hoofd leger van en wordt ik rustiger van.
daarnaast is rust, regelmaat en systeem in alles belangrijk voor me. doe ik lang niet altijd, maar weet dat dit wel helpt. aan mediteren heb ik heel veel baat. je kan veel meditatieoefeningen op internet vinden.

ik wil anders ook nog wel kijken of de cd met oefeningen die ik hier heb of ik die op de een of andere manier kan mailen naar je. als je er voor open staat.

Vlinder307

Lief Kaatje ,

HPS is bij mij ook bekent en idd zijn structuur en regelmaat heel belangrijk maar ook erg lastig vol te houden!

Verder heb ik al zo ontzettend veel geprobeerd om om te gaan met mijn  "etiketje" (ik noem dat liever niet zo omdat je er mee geboren bent) Superlief van je maar na jarenlang ontzettend veel therapie