Vlinder gaat voor goud !

Started by Vlinder307, Aug 10, 2012, 12:15 AM

Previous topic - Next topic

Vlinder307

Hoi hoi ik ben "Vlinder" ik noem mijzelf zo omdat ik nogal fladderend door het leven ga qua bepaalde verantwoordelijkheden.

Aangezien ik ADD heb is het heel lastig om dingen op te pakken en af te maken maar ik heb nu geen keuze meer.. :(

Ben gescheiden en woon samen met mijn 2 kinderen in een leuk huurhuis.

Maar goed ik ben dus zoals velen van jullie in de financi

sacredfour

Beste Vlinder 307
Is het termijn van 6 weken om een bezwaarschrift te schijven voor je boetes al verstreken?
Zo niet, schrijf een bezwaarschrift, dit geeft je in ieder geval weer wat extra tijd. Voorbeelden hiervoor kan je vinden op flitservice.nl
Ben je te laat, betaal de boetes om een verhoging te voorkomen!
Verder zou ik er alles aan doen om je huur, zorgverzekering, boetes en Essent in te lopen om een incassoprocedure te voorkomen. Je zou dit kunnen doen ten koste van je afbetaling van je lopende lening. Dit is een kwestie van prioriteiten!
Is de lopende lening van een bank, dan zal dit niet al te veel problemen opleveren.
Wat betreft je auto. Ga je je auto inruilen voor een goedkopere dan zal je ook de kans lopen dat je in de toekomst meer onderhoudskosten gaat krijgen. Ga je inruilen voor een kleinere auto mert minder verbruik en goedkope onderdelen dan is dit misschien wel een goed idee.
Houdt er rekening mee dat het RDW standaard een boete stuurt 2 maanden na de vervaldatum van je APK.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Libra

Hai Vlinder307, welkom!

De bekeuringen waar je over schrijft, zijn die van het CJIB en hebben die betrekking op een verlopen APK keuring?

Ik weet natuurlijk niet of je je administratie op orde hebt, maar als je het overzicht een beetje kwijt bent zou ik je adviseren om dat eerst goed op poten te zetten.
Dus: inkomsten en alle vaste lasten opschrijven, dan weet je hoeveel geld er per maand overblijft die je zou kunnen gebruiken om een betalingsregeling af te spreken met Essent, zorgverzekering en woningbedrijf.
Als de bekeuringen wel van het CJIB zijn, meteen kontakt met ze opnemen en als eerste betalen en wel zo snel mogelijk!!! De boetes die hier overheen komen zijn niet mis!
En, h

gewoon

Hoi Vlinder welkom

Ik zou juist de auto nu niet weg doen, reageerd bijna niemand op een oude auto zonder APK zou wel alvast beginnen met de APK maar dan zonder herstel dan weetje welke kosten kunt verwachten Keuringen kunnen al van E 20,--

Lukt dat ook niet doe dan de gordels op de achterbank vast denkt de politie gelijk dat je er mee bezig bent met de APK de politie geeft na 30 dagen te laat een bon.
( heb je schijn mee als ze voor iets anders dan maar een bon krijgt binnen die 30 dagen )

Zorg dat je niet aangehouden, wordt, schone auto, banden op spaning, ruitenvloeistof en alleen tijdens de spits rijden ( weinig pak kans )
Gewoon

Vlinder307

Lieve mensen ,

Wat fijn dat jullie gelijk reageren en ik krijg gelijk een hoop tips!!

Sacredfour ik heb bekeuringen gehad voor te hard rijden en terecht  :-[ dus of een bezwaar indienen zin heeft?

En Libra idd eerst mijn administratie op orde dat ga ik dit weekend doen! Het is nu een zooitje ik zie er wel erg tegenop pff....
De auto verkopen had mijn prioriteit omdat ik hoopte dat ik dan contant geld over zou houden om mij  rekeningen af te betalen maar ik ga het idd eerst anders proberen eerst maar eens overzicht cre

Vlinder307

Pffffff het slapen lukt echt niet , mijn gedachten staan niet stil terwijl ik heel goed weet dat dit niet helpt ..
Herkenbaar?
Ik heb als doel gesteld dat ik a.s maandag mijn schuldeisers bericht gedaan moet hebben over een betalingsregeling.
Dit weekend de administratie op orde maken lees hier verder over schuldenmeters hier wil ik mij nog eens verder in verdiepen , knap dat mensen dit zo vol houden zelf ben ik nogal geneigd om als het even "goed" gaat al mijn goede voornemens weer te laten varen met alle gevolgen van dien..
Belangrijkste is denk ik hoe ga ik dat voorkomen!!

Liefs en nu toch maar proberen in dromeland te komen... ;)

Chrissie

Welkom Vlinder,

Heel herkenbaar vlinder dat je gedachten terwijl je graag wil slapen niet stil staan dat hebben de meesten die in de schulden zitten! En als ik dan wel sliep dan werd ik weleens gillend wakker omdat ik dan droomde dat ik in een diepe put zat en bezig was omhoog te klimmen maar als ik dan bijna boven was dan kon ik net die laatste stap niet krijgen om  over die rand heen te klimmen en viel dan heel hard  weer terug in dat donkere gat badend in het zweet en gillend werd ik dan wakker en dan begon het malen weer van voren af aan. Maar op een gegeven moment als je alles op de rit hebt dan zakt dat vanzelf weer af en dan gaat het malen en die rot dromen weer over.

Wat ook nog wel gebeurde bij mij is dat ik juist 's nachts tot oplossingen kwam, het begin ervan opschreef en dan weer naar bed ging dan kon ik weer wat beter slapen en de volgende morgen de oplossing verder uit ging werken.

Door met schuldenmeters te gaan werken houdt je jezelf een spiegel voor en daarmee voorkom je terugvallen maar mijn advies is ga eerst die administratie op orde maken, ga niet te ver door daar bedoel ik mee  als je voelt  ik ben moe of  je ziet het allemaal even niet meer zitten neem dan even pauze/afstand en pak het bijvoorbeeld een paar uur later of de volgende dag weer op dan werk je jezelf niet over de kop en zie je ook doorkomst, maak dan een lijstje met alle schulden zet deze op een rijtje zodat je weet hoe groot en hoog je schulden zijn en ga dan pas een schuldenmeter maken. Pak het gewoon stap voor stap aan dat is het allerbeste! Doordat je overzicht krijgt cree
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Turfje

Welkom Vlinder, succes met alles.
Hopelijk heb je een beetje geslapen?

Vlinder307

Dank jullie wel Chrissie en Turfje..

Uiteindelijk sliep ik half 5 maar heb wel lekker uitgeslapen vanmorgen.. ;)

Idd Chrissie uiteindelijk komen als je wakker ben ook de idee

Turfje

Succes met de post vandaag Vlinder!
En met het treffen van betalingsregelingen ook succes, zal zeker niet makkelijk zijn allemaal
maar het is wel het begin van overzicht, minder onrust en van straks een schuldenvrije toekomst.

Vlinder307

Dank je wel Turfje..

Ik heb de post gesorteerd dat is al een begin.
Alles in 1 keer lukt niet.

wat ik gedaan heb is de achterstanden berekenen.
Deze bedragen.

CZ      438,39
Essent 380,00
Huur    475,00

Ik heb een aflossingscappiciteit van 200 euro p/m

Dus wil morgen de instantie's opbellen met het volgende voorstel.
Tot december een bedrag van 50 euro p/m aflossen.

In december moet men dan nog hebben:

CZ       288 euro
Essent  230 euro
Huur     325 euro

In december krijg ik winstuitkering dan zou ik de restbedragen kunnen aflossen.

Ik hoop dat iemand met mij mee wil denken zou dit een haalbaar voorstel zijn bij deze instantie's?
Iemand er ervaring mee?

Buster

Hoi Vlinder,

Wat instanties altijd doen is zeggen dat het niet genoeg is.
Ze gaan er namelijk vanuit dat je meer kan missen.
Laat je daardoor niet van de wijs brengen, als je de term "afloscapaciteit" gebruikt weten ook zij dat je je erin hebt verdiept en een berekening hebt gemaakt.

Dan kun je zinnen gebruiken als; "Ik wil natuurlijk niets liever dan zorgen dat u zo snel mogelijk krijgt wat u toekomt" of "met deze verdeling benadeel ik u niet ten op zichtte van de andere eisers"
en tot slot; "u kunt ervan uitgaan dat, zodra de situatie dat toelaat de aflossingen omhoog zullen gaan"

Het is altijd lastig om een bedrijf te benaderen omdat ze in eerste instantie er al vanuit gaan dat je je niet aan je verplichtingen gaat houden.
Trek je daar niks van aan! Jij weet namelijk wel beter.
Zij moeten alleen nog even die ervaring met je opdoen, dat is alles.
Het gaat bij een eiser ook niet om de verhalen hoe het zo gekomen is, maar heel zakelijk, dat de aflossingen binnenkomen.

Als je het op die manier benaderd kom je een heel eind.
Vraag wel altijd een bevestiging per post.
Stuur zelf ook een brief met je voorstel.
Als ze er namelijk tussentijds onderuit willen kun jij aantonen dat dit de afspraken zijn en jij je daar altijd aan hebt gehouden.

Onthoud goed dat je administratie je bewijsvoering en dus je bescherming is.

Heel veel succes! (goed bezig, dame!)

Libra

Ik vind het ook een heel goed voorstel Vlinder.

En net als Buster zegt, hoe moeilijk het ook is, zorg dat je alles op papier krijgt en dit goed op orde houdt dan.
Zie het maar als een soort verzekering voor de toekomst.

Je doet het heel goed!!!!

Chrissie

Vlinder je bent heel goed bezig en ik sluit me geheel bij Buster en Libra aan alleen heb ik 1 kanttekening ik zou je willen adviseren toch eerst die post op te ruimen en dan pas contact op te nemen met de schuldeisers. Straks kom je nog meer schuldeisers tegen en dan kan je je niet aan woord houden. Het is namelijk heel belangrijk dat je ze het wel kan aanbieden dan willen ze ook wel meewerken!

En zorg voor jezelf dat je een goed overzicht cree
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Vlinder307

Dank jullie wel!

Ik heb er zeker wat aan ik ga ook alles nog eens op papier versturen en dit goed bewaren.

Chrissie de rekeningen heb ik nu allemaal op een stapeltje liggen meer heb ik er niet.
Ik kan 200 euro p/m missen na 100 euro leefgeld per week heb ik uitgerekend.
(Wij leven hier met 3 personen momenteel)
Ik wilde toch eerst die betalingsvoorstellen de deur uit hebben want hoe sneller reageren hoe beter lijkt mij.

Mij rest nu nog de post in mappen te doen zoals overzichten van polissen etc..

De bekeuringen van 300 euro kan ik begin okt betalen van de kinderbijslag dat is precies de laatste datum maar zie geen andere uitweg.

Wel zal ik nog moeten kijken wat de kosten van de APK zijn morgen (dat wacht ik dus nog even af.)

Nu maar hopen dat ze akkoord gaan pfffff....