(Nieuw hier) dit is ons verhaal

Started by flowerpower, Aug 08, 2012, 07:47 PM

Previous topic - Next topic

Dick

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

flowerpower

hallo iedereen!

vannacht was alles goed verlopen , juist beetje aanpassen.. maar ik vond het leuk werk !
is in een fabriek ( bakkerij) ..
grtz

peter

Flowerpower,

Gefeliciteerd, krijg je ook nog goedkoper brood ;D mee naar huis??
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Gefeliciteerd en fijn om te lezen dat het  werk je beviel  want niet alleen het geld is mooi maar ook dat het werk je goed ligt is zeer belangrijk, rook je nu ook naar brood e.d. en kon je beetje eten in de pauze?

Heb zelf 12.5 jaar bij een suikerwerkenfabriek gewerkt en als ik mijn werk dag erop had zitten dan zat ik onder de suiker en rook helemaal naar de spekjes ;D Vergeet nooit weer mijn eerste werkdag ik zat alleen al vol van de zoete geur het was zelf zo erg dat  ik totaal geen brood meer lustte tijdens de pauze, heb die dag niets kunnen eten.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

flowerpower

we krijgen brood en koeken mee naar huis ja :-) dus is wel leuk! we krijgen werkkledij (broek , t'shirt en schoenen van daar) maar als ik gedaan heb met werken ruik ik ook naar brood ja :-p

japie

Hey Flowerpower,

Gefeliciteerd met je kindje.

en succes met je baan ik hoop dat jij je schulden ook snel afbetaald.

lotte

Hallo dame,
fijn dat het werk je goed bevallen is!
En ook nog brood en koekjes mee naar huis... dus altijd wat lekkers bij de koffie  ;D
Als de regelmaat van werken en inkomen er eenmaal weer is, en het aflossen is serieus begonnen, dan zul je zien, dat het aflossen nog sneller gaat dan dat je denkt.

Libra

Fijn om te lezen dat het werk je goed bevallen is!
Is heel plezierig als je naar je zin werkt! :)

tinkelbel

Proficiat met jullie kleine wonder :)
en....fijn dat je een baan gevonden hebt! Hopelijk leuke collega's en wat ikzelf altijd wel makkelijk vond is werkkleding! Nooit hoeven te denken; wat doe ik aan?
Hoewel, ik heb een baan waarbij ik eigen kleding draag maar bevalt prima :D
Is het trouwens te doen om het nachtwerk te combineren met je kindje?
Succes in alles!!

flowerpower

hallo iedereen :-)

er is ondertussen al veel gebeurt.
eerst en vooral ben ik mijn baan kwijtgeraakt!
ben dus op zoek gegaan naar een andere baan en heb die gevonden .
1oktober start ik met werken (kuisen halve dagen enkel de ochtenden en s'middags pas ik op mijn zoontje)
mijn man gaat vanaf 1 oktober terug fulltime werken dat was het plan niet maar tis van moeten .
hij heeft een hernia :-0
maar met de pijnstillers lukt dat nog.
nu heeft hij al sinds een week en een beetje een bijverdienste erbij ( gewoon omdat we teveel achterstanden opgebouwt hebben en omdat we een maand of 2 achterzitten met de betalingen enkel de huur is wel telkens afgeschreven!)
nu wil ik graag die schuldeisers een brief versturen maar weet niet goed wat ik in die brief moet zetten . hoe ik het moet formuleren.
ik wil er echt iets aan doen , maar ben een beetje bang om dat ik niet weet hoe eraan te beginnen.
mijn administratie heb ik allemaal mooi gebundeld , dat deed ik eigelijk al altijd ,
dus ik weet precies wat de achterstanden zijn.
ik heb gisteren moeten vragen aan men mama om 50 euro te lenen en voelde me daarbij echt slecht!
feit is we zijn veranderd van bank en die werkgever heeft mijn man zijn loon daarop gestort maar ze hebben die kaart nog niet verstuurd.
de afgelopen tijd ben ik gaan kijken voor een goedkopere brand- auto verzekering en heb 1 veel goedkoper kunnen vinden . scheelt toch een 50 euro per maand he ;)
dus daar ben ik wel fier om :-)
voila dat was het zo'n beetje .
soms moet ik 2 xkijken naar jullie schrijfgewoontes ,  ( ik ben namelijk van Belgie ) soms ben ik niet goed mee :p
hoe gaat het met jullie allemaal???

liefs ,
flowerpower.

Libra

Lieve Flowerpower,

Er staan hier hele goede brieven op het forum die je kunt gebruiken, alleen....die zijn natuurlijk wel in het Nederlands gesteld.
Misschien kan sacredfour je hierbij helpen of misschien weet een van de andere forumleden een soortgelijk Belgisch forum.

Ik heb een vriendin in Belgi

Buster

Lieve Flowerpower,

Wij zaten ooit in dezelfde situatie, hernia, operatie en eigen bedrijf dus op de fles.
We hebben brieven geschreven met het verzoek tot een betalingspauze van 3 maanden.
Daar deed ik bij; de uitschrijving van het bedrijf bij de Kamer van Koophandel.
Een foto van de hernia (uit de MRI scan overgenomen)
En de brief met de doorverwijzing naar het ziekenhuis voor de operatie.

Nu heeft en eiser natuurlijk niks met je gezondheid te maken, maar wat ze graag willen is bewijsstukken. Van de 6 zijn er 4 akkoord gegaan, die andere hebben we er 1 van betaald en 1 aan laten komen op en aanmaning. Het ging anders echt niet.

Let wel op met een hernia, zonder rust komt het terug en blijft het terug komen!
Dan mag en eiser ook best weten. Een gezonde werknemer verdiend nou eenmaal meer geld om aan ze af te dragen dan een zieke.

Bloem2

Wat jammer dat je je baan kwijtgeraakt bent, vooral omdat het zo goed verdiende.
Wel weer super dat je alweer een nieuwe hebt en maandag daar kunt gaan beginnen. Dat man met hernia toch meer uren gaat werken is natuurlijk minder, ik hoop dat hij het vol kan houden.

Misschien kun je op deze internetsite   teljecenten.be  van Pedro meer te weten komen over schuldeninternetsites in Belgie. Als je het hem vraagt weet hij er misschien wel een aantal!

Libra

Hai Flowerpower,

Hieronder vind je een aantal websites in Belgi

lotte

ik kan weinig toevoegen aan de woorden die mijn voorgangsters reeds geschreven hebben... ik wilde je alleen even laten weten dat ik jouw verhaal weer bijgelezen heb, dat ik een kleine voorstelling kan maken van hoe je je voelt, en ... last maar  not least, dat je super goed bezig bent!
Door op voorhand alle partijen te informeren, voorkom je erger...  ;)