(Nieuw hier) dit is ons verhaal

Started by flowerpower, Aug 08, 2012, 07:47 PM

Previous topic - Next topic

lotte

Super!!! Hardstikke mooi nieuws.

;D

flowerpower

hallo iedereen ,

we hebben jaren terug een lening gedaan voor een auto , wist niet dat je die schuld er ook moet bijrekenen .. dus bij deze dan zullen we dat hier ook eens vermelden . 5985,46 euro is de autoschuld. zal zo meteen eens alles optellen en dan zal ik weten hoeveel de totaal schulden zijn.. groetjes

flowerpower

heb eens al de schulden opgeteld .

stand van schulden :

230 euro op de rekening onder 0
7000 euro persoonlijke lening
100 euro ocmw
5985,46 euro autolening

totale schuld : 13315, 46 euro wow ! das een pak zeg! maar we gaan ervoor zorgen dat de schulden omlaag blijven gaan das een feit!

Bloem2

Het is goed om alle bedragen op een rijtje te hebben Flower.

Ik denk dat de rente van de rekening onder 0 het hoogst is en zou
die dan het eerst aflossen.
Daarna zou ik de OCMW nemen, ben je er AL 2 kwijt en heb je nog maar 2 schuldeisers!

Chrissie

Ik vind dat je het zeer goed aanpakt Flowerpower dit het allermoeilijkste gedeelte de hoogte van alle schulden bij elkaar zien en je dan het apezuur schrikken.

Mag ik je misschien een advies geven ga als het mogelijk is ( mits er geen betalingachterstanden zijn)  je schulden
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

flowerpower

chrissie,
dat is een zeer goede tip! dat ga ik zeker doen!
liefs

flowerpower

Buster

Je "moet" natuurlijk helemaal niks  ;)

Het maakt het meer overzichtelijk voor jezelf.
Voor ons voelen de aflossingen ook meer als "vaste lasten" alleen kunnen we ze niet als een abonnement opzeggen  ;D

Turfje

Haha, dat zou wat zijn..je schulden  net als 'n abbonnement op kunnen zeggen! ;D

Chrissie

Dan hoefde ik niet lang na te denken daar was ik als de kippen bij  ;D ;D ;D en denk velen met mij ;) ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Je doet het heel goed hoor Flowerpower!
En dat je in eerste instantie schrikt van het totaalbedrag is ook heel normaal hoor.
En net als iedereen hiervoor al aangegeven heeft, de schulden

flowerpower

hallo iedereen ,
voorheen had ik een job met te weinig uren dus kwam er te weinig loon binnen om van te leven ,
dus heb jammer genoeg aan de rekening moeten zitten voor onder 0 te kunnen ...
ik ben mijn probleem gaan aanpakken om meer te verdienen en meer uren te zoeken.
gelukkig heb ik een job gevonden ( die goed betaald en een 38 uren job )
wel nachtwerk maar dat verdient dan weer goed ! ik heb het gevoel dat we met de job
er wel gaan uitraken...
ook ben ik een nachtmens en geen ochtendmens dus ideaal voor mij :-)
binnen een uurtje start ik met werken tot vannacht !! spannend! ik zal jullie vertellen hoe mijn eerste nacht was :-)
groetjes ,
flowerpower

Buster

Wauw, dat klinkt goed! Heel veel plezier vanacht