(Nieuw hier) dit is ons verhaal

Started by flowerpower, Aug 08, 2012, 07:47 PM

Previous topic - Next topic

flowerpower

Hallo iedereen ,

Ik lees dikwijls met jullie mee en dat motiveert mij enorm om ook iets aan mijn schulden te doen .
als ik zie dat sommigen van jullie heel veel schulden hadden en dat jullie op eigen houtje eruit gekomen zijn amai chapeau!
ik ben een maand geleden bevallen van ons 1ste kindje , dat is ook een reden dat ik iets wil doen aan mijn schulden !
Ik wil dat mijn kind niet aandoen om verder en verder te zakken en dan opeens op straat te staan !
neen , vanaf nu pak ik mijn problemen aan..
de schulden zijn gekomen door dat ik tijdens mijn zwangerschap werkloos ben geworden , en geen recht heb op stempelgeld of wachtuitkeringen . maar dat is natuurlijk niet de enige oorzaak . 2 jaar terug zijn mijn vriend en ik gaan samenwonen .. mijn vriend had wel wat spaargeld, maar niet veel .
net genoeg om een zetel te kopen en wat kleine dingen ..
we zijn voor de eerste keer een lening aangegaan .
om meubelen te kopen , alles wat je nodig hebt om samen te wonen ..
ook heb ik een gat in mijn hand .
als ik me slecht voel dan wil ik gaan kopen en dan voel ik me 2 minuten beter maar daarna nog slechter .
tijd om er iets aan te doen .
voor we nog dieper zakken !
ik ben op zoek gegaan naar jobs .
heb er 2 gevonden ( 2 halftijdse)
vanaf morgen start ik bij die ene job en volgende week komt er nog 1 bij
dan werk ik zo'n 35 uren per week .
mijn partner is in ouderschapsverlof maar das echt gene vette .
800 euro , hadden we dat geweten was hij gewoon gaan werken ( heeft hernia en zit thuis)
ik heb ook last van mijn rug door dat mijn bekkenbodem los hangt door de bevalling
maar ik kan het mij echt niet permiteren om thuis te zitten want we hebben dat geld hard nodig.
heb pillen gekregen van de dokter dus binnen een weekje zou het over moeten zijn en moet kine volgen .
dit was zo'n beetje ons verhaal.

De schulden zijn:

- 7000 euro ( persoonlijke lening)
- 550 euro op ons zichtrekening kunnen we onder nul gaan
- 100 euro staat nog open bij het ocmw

het zijn niet zo'n erge schulden maar het is het begin van de grote miserie
mijn partner krijgt volgende week 300 euro terug van zijn werk dus dat kan ik al aanzuiveren .
ik zal hier ook regelmatig de stand van zaken komen posten ( motiveert me om vol te houden)

wij gaan winkelen in de aldi ..
denk niet dat we goedkoper kunnen dan dat tenzij iemand nog een goedkopere winkel weet zijn .
liefs

peter

Welkom Flowerpower,

Alle het begin is moeilijk maar als je eenmaal begonnen bent, zal het steeds beter gaan. Je leert te leven met minder. Het klint heel makelijk maar er geen een leerproces van vallen en opstaan aan vooraf. En ja een gat in je hand, is heel herkenbaar. Sommige zijn er op eigen kracht eruit gekomen, het voordeel hiervan is dat je er zelfvertrouwen van krijgt en je komt er sterker uit. Zo te lezen ga jullie er ook op eigen kracht uitkomen.

Aldi is inderdaad een goedkope winkel, met veel lekker dingen. Een tip van mij is gebruik een boodschappenlijstje voor wat je nodig hebt. In het verleden kwam ik wel eens terug met dingen die ik niet nodig had.
Peter
Administrator Forum

Turfje

Welkom flowerpower, gefeliciteerd nog met jullie eerste kindje! :)

Heel goed dat jullie de schulden nu aan willen pakken want anders gaat het inderdaad van kwaad tot erger.
Ook ik had een gat in de hand dus dat is herkenbaar.
Maar geloof me, dat gat in je hand verdwijnt op den duur als je bezig bent met schulden op te lossen.
Veel succes en geniet van jullie kindje!

Buster

Welkom en gefeliciteerd,

Wat een goed besluit en het gaat jullie zeker lukken.
Je bent er vroeg genoeg bij, dat scheelt een hele berg.

Als je simpelweg weet wat je inkomsten zijn en daar niet overheen gaat is de kans klein dat je in de problemen raakt.
Naast het boodschappenlijstje van Peter zou ik zeggen; vergeet niet te sparen!
Zo kun je onverwachtse klappen opvangen.
Zorg dat je steeds voor 2 dingen spaart; onverwachtse rekeningen en leuke dingen. Haal die twee dan niet door elkaar, anders had je best een leuke vakantie maar kan je alsnog de auto niet repareren ;)

Veel succes!

flowerpower

Quote from: Buster on Aug 09, 2012, 02:01 PM
Welkom en gefeliciteerd,

Wat een goed besluit en het gaat jullie zeker lukken.
Je bent er vroeg genoeg bij, dat scheelt een hele berg.

Als je simpelweg weet wat je inkomsten zijn en daar niet overheen gaat is de kans klein dat je in de problemen raakt.
Naast het boodschappenlijstje van Peter zou ik zeggen; vergeet niet te sparen!
Zo kun je onverwachtse klappen opvangen.
Zorg dat je steeds voor 2 dingen spaart; onverwachtse rekeningen en leuke dingen. Haal die twee dan niet door elkaar, anders had je best een leuke vakantie maar kan je alsnog de auto niet repareren ;)

Veel succes!

hoort kledij daar ook bij bij die leuke dingen ??
mijn mama werkt met envelopjes enz.. bijv. binnenkort krijgen we een rekening van de autobelastingen en das meestal een groot bedrag 200 euro .. zij gaf me de raad om 12 maanden elke maand een bedrag opzij te zetten in envelop te steken en tegen dat de rekening komt kan je ze betalen e .
kan je misschien tips geven om goedkoper boodschappen te doen ??

groetjes

Buster

Het ligt een beetje aan je budget.

De meeste mensen die leven met een schuld traject en dus een heel klein budget kopen "gewoon" geen kleren meer voor zichzelf, of een keer per jaar.
Met kinderen ontkom je er niet aan, die groeien nu eenmaal erg hard.

De envelopjes zijn een heel goed idee.
Meestal weet je wel wat je voor grote rekeningen gaat krijgen door het jaar heen.

flowerpower

Quote from: Buster on Aug 09, 2012, 02:34 PM
Het ligt een beetje aan je budget.

De meeste mensen die leven met een schuld traject en dus een heel klein budget kopen "gewoon" geen kleren meer voor zichzelf, of een keer per jaar.
Met kinderen ontkom je er niet aan, die groeien nu eenmaal erg hard.

De envelopjes zijn een heel goed idee.
Meestal weet je wel wat je voor grote rekeningen gaat krijgen door het jaar heen.

Libra

Hai flowerpower, gefeliciteerd nog met jullie kindje en welkom!

Je bent duidelijk goed bezig om de schulden nu al aan te pakken en wat een mijlpaal dat je alleen dat gekocht hebt wat je nodig had!!

We hebben hier op het forum een boodschappen onderzoek gedaan, maar dat betroffen de supermarkten in Nederland.
En wat ons allemaal zeker verbaasd heeft, was om te ontdekken dat de Aldi helemaal niet zo goedkoop bleek te zijn als we allemaal gedacht hadden!!

Maar buiten dat om, het grootste gedeelte van de supermarktketens is streek gebonden.
Ik weet niet hoever je van Nederland afwoont en of het dan

flowerpower

Quote from: Libra on Aug 10, 2012, 01:32 PM
Hai flowerpower, gefeliciteerd nog met jullie kindje en welkom!

Je bent duidelijk goed bezig om de schulden nu al aan te pakken en wat een mijlpaal dat je alleen dat gekocht hebt wat je nodig had!!

We hebben hier op het forum een boodschappen onderzoek gedaan, maar dat betroffen de supermarkten in Nederland.
En wat ons allemaal zeker verbaasd heeft, was om te ontdekken dat de Aldi helemaal niet zo goedkoop bleek te zijn als we allemaal gedacht hadden!!

Maar buiten dat om, het grootste gedeelte van de supermarktketens is streek gebonden.
Ik weet niet hoever je van Nederland afwoont en of het dan

Libra

Ik heb net even voor je gegoogled en er zit ook een C1000.
Je kunt nu even de lijsten checken van het boodschappen onderzoek (is een apart topic hier op het forum) en dan kun je de prijzen vergelijken.
Ik weet dat Buster bij de C1000 is geweest en daar ook precies alle prijzen van heeft opgeschreven.

Succes!!

Buster

In Oostburg zit een AH, Lidl en Aldi.

Dit zijn de lijstjes die we tot nu toe hebben verzameld;

flowerpower

Quote from: Buster on Aug 10, 2012, 11:48 PM
In Oostburg zit een AH, Lidl en Aldi.

Dit zijn de lijstjes die we tot nu toe hebben verzameld;

Bedankt! het groene felgekleurde is dat het goedkoopste ??
groetjes

Buster

Ja, het groene is het goedkoopste.

We zijn deze informatie gaan verzamelen omdat de meeste vergelijkers alleen de A merken vergelijken en daar hebben wij als schuldenaren geen boodschap aan, die kunnen we toch niet kopen.

Op deze manier heb je meer informatie, want hoe groot je budget ook is, hoe je het verdeeld blijft een erg persoonlijke keuze (en daar heeft gelukkig niemand iets van te vinden zolang je maar uitkomt ;-))

Vlinder307

Hallo Flowerpower ,

Nog van harte gefeliciteerd met jullie kindje..
Wat een goed voornemen dat je wat aan je schulden wilt doen en fijn dat je een baan gevonden hebt.
Een maand na de bevalling is wel erg snel om te gaan werken vooral met jou klachten dus ik hoop voor je dat het lukt en het niet allemaal teveel wordt.
Probeer voor zover het kan per dag ook wat rust voor jezelf in te bouwen , zelf wil ik beginnen met een lijstje te maken en in dit lijstje hoort "rust en ontspanning" ook bij anders hou ik het niet vol.

Succes!!

flowerpower

wij zijn gezakt van 550 naar 230 maar onder 0 !!! joepie :-)