Hallo iedereen ,
Ik lees dikwijls met jullie mee en dat motiveert mij enorm om ook iets aan mijn schulden te doen .
als ik zie dat sommigen van jullie heel veel schulden hadden en dat jullie op eigen houtje eruit gekomen zijn amai chapeau!
ik ben een maand geleden bevallen van ons 1ste kindje , dat is ook een reden dat ik iets wil doen aan mijn schulden !
Ik wil dat mijn kind niet aandoen om verder en verder te zakken en dan opeens op straat te staan !
neen , vanaf nu pak ik mijn problemen aan..
de schulden zijn gekomen door dat ik tijdens mijn zwangerschap werkloos ben geworden , en geen recht heb op stempelgeld of wachtuitkeringen . maar dat is natuurlijk niet de enige oorzaak . 2 jaar terug zijn mijn vriend en ik gaan samenwonen .. mijn vriend had wel wat spaargeld, maar niet veel .
net genoeg om een zetel te kopen en wat kleine dingen ..
we zijn voor de eerste keer een lening aangegaan .
om meubelen te kopen , alles wat je nodig hebt om samen te wonen ..
ook heb ik een gat in mijn hand .
als ik me slecht voel dan wil ik gaan kopen en dan voel ik me 2 minuten beter maar daarna nog slechter .
tijd om er iets aan te doen .
voor we nog dieper zakken !
ik ben op zoek gegaan naar jobs .
heb er 2 gevonden ( 2 halftijdse)
vanaf morgen start ik bij die ene job en volgende week komt er nog 1 bij
dan werk ik zo'n 35 uren per week .
mijn partner is in ouderschapsverlof maar das echt gene vette .
800 euro , hadden we dat geweten was hij gewoon gaan werken ( heeft hernia en zit thuis)
ik heb ook last van mijn rug door dat mijn bekkenbodem los hangt door de bevalling
maar ik kan het mij echt niet permiteren om thuis te zitten want we hebben dat geld hard nodig.
heb pillen gekregen van de dokter dus binnen een weekje zou het over moeten zijn en moet kine volgen .
dit was zo'n beetje ons verhaal.
De schulden zijn:
- 7000 euro ( persoonlijke lening)
- 550 euro op ons zichtrekening kunnen we onder nul gaan
- 100 euro staat nog open bij het ocmw
het zijn niet zo'n erge schulden maar het is het begin van de grote miserie
mijn partner krijgt volgende week 300 euro terug van zijn werk dus dat kan ik al aanzuiveren .
ik zal hier ook regelmatig de stand van zaken komen posten ( motiveert me om vol te houden)
wij gaan winkelen in de aldi ..
denk niet dat we goedkoper kunnen dan dat tenzij iemand nog een goedkopere winkel weet zijn .
liefs