Goed nieuws

Started by ingrid43, Aug 07, 2012, 10:09 PM

Previous topic - Next topic

ingrid43

Deze week had ik mijn verhaal op dit forum gezet. En o.a. dat ik vanwege een rekening van de belasting nu per maand 70 euro Zorgtoeslag mis, zodat een deel van de rekening verder is betaald. Maar aangezien ik een schuld bij het UWV heb, waarbij ik 50 euro afbetaal, en alleen een uitkering heb werd het problematisch. Ik heb de Formulierenbrigade gebeld, iemand heeft me geholpen om dat formulier van het UWV in te vullen. Vrijdag bleek al dat een en ander niet klopte. Ik kreeg een paar jaar geleden een fikse schuld vanwege loonheffing. Nu ontdekte die man dat het toetsingsinkomen te hoog was ingevuld. Dit heeft hij aangepast.
Vandaag had ik daar weer een afspraak, en daar hoorde ik dat ik nog recht blijk te hebben op per maand 90 euro extra huurtoeslag! Ik kreeg 19 euro en dat moest 109 per maand zijn. Hij zei dat ik binnen 8 weken bericht krijg van de Belastingdienst en dat ik dat bedrag van het hele jaar nog tegoed heb en dat wordt dan overgemaakt. Dat betekent dat ik het restantbedrag van de beschiking huurtoeslag verder kan betalen, dan ben ik van die rekening af! Dan houd ik nog zo'n 700 euro over.
Vanaf 1 januari krijg ik dan ook de Zorgtoeslag weer, en per maand dus ook het correcte bedrag huurtoeslag, nu is alles immers goed doorgegeven en gewijzigd. Deze week schreef ik dat ik ontdekte met zo'n overzicht van maandelijkse inkomsten en uitgaven, zonder gekke dingen dat ik slechts 4 euro per maand te besteden had. Nu blijkt volgens de nieuwe berekening dat ik per maand recht op zo'n 170 euro aan toeslagen. Dat scheelt enorm natuurlijk! Wat ben ik ontzettend opgelucht!
Ik hoorde dat die fout in het geschatte inkomen dagelijks heel vaak voorkomt en dat mensen daardoor (tot ze erachter komen) echt in de financi

Frummel84

Heerlijk als dingen op de plek vallen. En die meevallers zijn de beste

peter

Ingrid dit is goed nieuws.
Peter
Administrator Forum

Buster

Ingrid, dit is geweldig!

Let wel op bij de belastingdienst dat iets pas definitief is als je de definitieve aanslag per post binnen hebt, tot die tijd is het een beschikking en kunnen ze nog best lang terug komen op hun besluit.
Wat ik meestal doe is het op een spaarrekening zetten en de rente afromen. Pas als ze het hebben goed gekeurd geef ik het uit.

Scheelt weer een eventuele eiser ;)

Gefeliciteerd met dit mooie lichtpunt en dat er maar nog veel meer mogen volgen!!!!

Turfje

Geweldig nieuws!
Nu hopen dat ze er daarginds niet te lang over doen om
het daadwerkelijk definitief uit te betalen.

Libra

Wat een goed nieuws Ingrid!!

Ik ben heel blij voor je dat dit allemaal zo positief uitgepakt heeft!
Heerlijk die lichtpuntjes!!