Voorlopige teruggave beslag

Started by Frummel84, Aug 07, 2012, 07:58 PM

Previous topic - Next topic

Frummel84

Het LBIO heeft naast het loon ook beslag gelegd op de voorlopige teruggave die mijn vriend krijgt op het huis.  Mag dat eigenlijk wel?

Ze hebben de belastingdienst ook gezegd een belastingvrije voet te hanteren van 0.
----------------------------------
En dit heeft niks met belasting te maken, maar dit document van de werkgever van vriend roept vragen op. Vooral het gedeelte over in totaal bedrag ed. Hoop dat het leesbaar is

(Ja, nu ik hulp heb gezocht voel ik me kalmer dus wil wel eea weten)

Libra

Ik heb hetzelfde, zoals je kunt lezen in mijn topic Derdenbeslag gelegd bij de ontvanger der directe belastingen.

Deze brief heeft mijn advocate aan de gerechtsdeurwaarder gestuurd:

[
Ik, de heer<.......> richt ik mij tot u als volgt.

U heeft namens uw <cli

Frummel84

Oh cool. Die gaat morgen de deur uit.

Dank je voor die mooie brief^^

Frummel84

Zo geprint. Kan vriend hem vanavond nog even tekenen(werkt tot 2200) en dan morgenvroeg op de bus.

sacredfour

QuoteHet LBIO heeft naast het loon ook beslag gelegd op de voorlopige teruggave die mijn vriend krijgt op het huis.  Mag dat eigenlijk wel?
Ja.
Lees ook dit:
http://www.stichtingdewering.nl/pulldown.php?id=231
http://financieel.infonu.nl/geld/61035-loonbeslag-deurwaarder-en-incassobureau.html

Je hoeft de gegevens van je partner niet op te geven. In dat geval wordt de beslagvrije voet gehalveerd. (niet echt meer van belang voor jouw)
De schuldeiser mag zich verhalen op alle goederen van de gemeenschap en daar vallen in principe alle goederen onder. Tot die gemeenschap behoort ook het inkomen van Uw partner. . Schulden zijn vrijwel altijd verhaalbaar op de gemeenschap ook al zijn ze voor het huwelijk ontstaan. Schuldeisers kunnen zich dus verhalen op alle zaken van de gemeenschap. Kortom een schuldeiser klopt aan bij de aansprakelijk partij maar na binnenkomst verhaalt hij zich op de spullen van de gemeenschap.
Libra,
Altijd goed om die brieven van advocaten te houden! Doe ik ook! Je kan er altijd wat van leren.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Daar staat tegenover dat de hoofden ook meetellen.
De beslagvrije voet is berekend op het aantal mensen in huis.

Als er aan twee kanten beslag word gelegd mag dit nooit meer zijn dan de beslagvrije voet.

Let dus even goed op hoeveel inkomen er over blijft met 2x beslag.
Is het te weinig, trek dan bij beide aan de bel, ze zullen er dan samen uit moeten komen.
Ik weet in dit geval niet wie er voorrang heeft, het LIBO staat vaak hoger op de lijst, na de belastingdienst.   

Frummel84

Alleen het LBIO heeft beslag gelegd. Tenminste zover ik weet.

Hebben geen brief binnen gehad dat een ander beslag gaat leggen