vragen schulden

Started by mama, Aug 07, 2012, 03:40 PM

Previous topic - Next topic

Dick

@Peter

Misschien moet je het wel zo gemeen spelen, als de tegenpartij vals speelt, moet je ook gemeen spelen om te winnen.

@Mama

Stomme vraag misschien, was jij minderjarig toen jij om deze informatie vroeg en hoeveel jaar is dit geleden.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

sacredfour

Mama,
Stuur de incassobrief, enigszins aangepast naar jouw situatie natuurlijk.
Doe verder niks totdat je antwoord ontvangen hebt.
Ze zijn wettelijk verplicht deze informatie aan jouw te verstrekken. Pas als ze zich op de juiste manier ge
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Mijn ervaring is dat 99% van de incassobureaus afhaken na het sturen van de incassobrief, vooral als het incassobureau de vordering gekocht heeft van de schuldeiser(cessie)
Het heeft dan ook weinig zin om je inhoudelijk druk te maken. Beantwoorden ze de brief niet, dan hebben ze in de rechtbank ook geen poot om op te staan, en dat weten ze!!!
Capabel heeft deze schuld waarschijnlijk verkocht aan dit incassobureau voor 1/10 van het bedrag van de vermeende vordering. Ze gaan zich niet druk maken over mensen die niet happen. Er zijn er nog genoeg die denken dat ze wel moeten betalen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Dick

sacredfour heeft gelijk stuur eerst die brief en wacht op antwoord. Doe dit wel aangetekend met een ontvangst bevestiging.
Mvgr

Dick

sacredfour

Misschien is het een idee om een soort

Dick

Goed idee. We zetten als eerste bericht. M.b.t onderhoud en toevoegingen, zal ik jou moderator maken van dit onderwerp.

Zullen we het ea bespreken in een PM bericht de onderwerpen van het stappenplan. Ik denk dat zo'n onderwerp de mensen goed zal helpen.
Mvgr

Dick

mama

dank jullie wel allemaal.. ben erg blij met het extra eetje kennis wat ik nu heb van jullie :)

ik heb zelf ook de site even door gezocht en er staat ook dat voor de aanvang van je opleiding je 250 euro moet betalen automatisch word dat afgeschreven... 1 ding weet ik 100% zeker ik heb nooit me rekening nummer aan hun gegeven (dat doe ik nooit via ineternet) en er is nooit een poging gedaan om die 250 euro af te schrijven en heb daar ook nooit een herinnering van gehad dus daar zit sowieso al een luchtje aan omdat het wel 1 van de voorwaarden is die ze stellen.. verder hebben ze ook nooit geprobeert om het termijn bedrag eraf te halen terwijl het roc dat toen wel deed...
die machteging is ook nooit gegeven aan hun.. weet ik 100% zeker

ik was niet minderjarig op dat moment...ik wilde gewoon omscholing doen ik was toen denk ik 22 jaar ongeveer..

maar ik ga ze nu een e-mail sturen en print het ook uit en stuur het per post dan heb ik zekerheid dat ze het wel ontvangen hebben... we gaan gewoon aan de slag... en ik ga ff google kijken misschien kan ik dat tegen die tijd ook even gebruiken tegen hun..

Libra

Ik sluit me volledig aan bij sacredfour en hoop dat je met die mail bedoelde dat je de tekst van zijn incassobrief gebruikt hebt.
Als je de brief verstuurd wel even aangetekend met ontvangstbevestiging doen!!
Dan weet je in ieder geval zeker dat de brief ontvangen is.
Het kost je dan misschien 7

Turfje

Hallo mama, welkom hier en nog gefeliciteerd met jullie jongste!

Hopelijk wordt deze zaak snel opgelost en ben je dadelijk die 'schuld' kwijt.
Komt vast wel goed als ik alle reacties zo lees.