vragen schulden

Started by mama, Aug 07, 2012, 03:40 PM

Previous topic - Next topic

mama

goede middag alle...

ik ben hier nieuw zal me evn snel voorstellen.. ik ben dus mama en moeder van 3 jonge kids.. 1 van 5,5 jaar 1 van 1,5 jaar en 1 van 6 weekjes oud..

ik heb een vraag en heb geen idee hoe ik dit moet aan pakken..

ik heb een vordering gehad van capabel onderwijs groep ken iemand die..  ze willen dat ik even ruim 5000 euro ga betalen waar ik nooit gebruik van heb gemaakt.. het ergste van alles rond ie tijd zat ik op een andere school...
ze willen dat ik de opleiding saw 3 ga betalen terwijl ik die hele opleiding niet bij hun heb gedaan maar ook niet mocht doen.. want je moet eerst je helpende zorg en welzijn opleidng hebben voor je saw3 mag gaan doen... nu heb ik ooit informatie bij hun aangevraagd via internet omdat je daar de opleing inplaats van 3 jaar in 1 jaar kon doen alleen moet je het bedrag wat je normaal in 3 jaar betaald aan school nu in 1 jaar betalen..nou ik had toen nog een sociale dienst uitkering en wist dondersgoed dat ik dat niet kon bbetalen ik was net van mijn vriend af en ik had een huur van 900 euro inc nuon en water via een makelaar want was net van mijn vriend af samen met mijn zoontje.. dus aanmelden zou ik dus nooit doen... aan informatie vragen mog toch? nu hebben ze me dus gewoon even aangemeld en kon ik toen in september beginnen???? zonder vooropleiding? wat wettelijk dus niet mag? zonder ook maar een handtekening van mij? alleen dus mijn gegevens via het internet voor het informatie pakket? want misschien in de toekomst wilde ik dat gaan doen scheelt toch 2 jaar dacht ik? maar of ik het kon betalen was dus nog niet duidelijk want ik ging nu eerst me voor opleiding doen via het roc en ik zou een normaal bedrag betalen... ik kan dus ook bewijzen dat ik toen die tijd op het roc zat en ib groep had (daarvoor sociale dienst) en dat ik het us niet kon betalen.. je mog het geloof ik in 2 of 3 termijnen betalen nou dat kon ik dus niet betalen... maar ik heb nu al een aantal keer gebelt met het incasso buro dat ik helemaal geen onderwijs heb gevold toen daar en dat ik helemaal die opleidng niet mog doen... en dat ik gewoon op het roc zat toen die tijd.. ook dat ik me nooit heb aangemeld nooit een handtekening heb gezet of wat dan ook... ook niks over betalen van het onderwijs heb afgesproken.. ik had geen vooropleiding en als ze dit bij veel mensen doen ze lekker snel rijk worden en geen onderwijs geeft aan deze mensen.. ik kreeg te horen dat hun daar niks mee te maken hebben en hun de vordering van capabel onderijs hebben ontvangen en ik het gewoon moet betalen? waarop ik zeg "nee ga het niet betalen want ik wide daar nooit naartoe" ik heb ze nu een aantal keer gebelt en ze blijven maar zeggen dat ik het maar gewoon moet betalen? het is geen klein bedrag wat er maar gewoon betaal moet worden.. ik kan bewijzen dat ik op het roc zat en ik kan bewijzen dat ik NOOIT ook maar ergens voor getekend heb (je moet ALTIJD een onderwijs overeenkomst tekenen) die heb ik van het roc maar niet van hun.. ik ben nog nooit op hun school geweest ik weet niet eens waar ze zitten ja ergens in amsterdam ofzo.. maar nu sturen ze alleen maar dreig brieven en gaan over op beslag legging?  hoe kan ik dat incasso buro en capabel aanpakken en het niet te betalen.. want bewijzen kan ik het maar daar hebben ze geen boodschap aan? zo werkt dat toch niet? vooral dat er al wettelijk is dat je eerst een voor opleidng gedaan moet hebben? ze hebben nooit om mijn diploma gevraagd die ik niet had? (nu inmiddels wel via roc) en ik heb NOOIT een intak gesprek gehad? dat is toch de normale gang van zaken voor je aan een opleiding begint? ik heb nooit een uitnodiging gehad zelfs voor een intake mijn legitimatie bewijs hebben ze ook nooit gehad ofiets? en dat hoort toch ook bij een onderwijs instelling?

hoe moet ik dit gaan doen? ik heb zo vaak telefonisch conrtact gezocht (wat stom is ik hadhet via e-mails of post moeten doen maar dat is achteraf gepraat he)

zal ik een rechtzaak moeten aanspannen tegen hun? en ga ik dat wel winnen met de bewijzen? betalen ga ik het niet zeker niet.. maar de kosten lopen al hoog op..  het was geloof ik 3,5 duizend wat je aan capabel moest betalen (kan me iets vergissen hoor) maar is nu al bijna 5000 euro .. ik weet dat het 1100 betaal je per jaar aan het roc en daar betaal je geloof ik 3x 1100 euro in 1 jaar (maar weet het niet meer precies) ik word hier zo moedeloos van omdat ik gewoon weet dat dit niet de normale gang van zaken is als je aan een opleiding gaat beginnen...

ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en jullie me snappen.. en dat jullie advies voor me hebben..

groetjes
mama

Buster

Hoi Mama,

Allereerst welkom hier en gefeliciteerd met de jongste!

Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je informatie hebt aangevraagd en daar vervolgens niets mee hebt gedaan.
Het kan zijn dat deze opleiding ergens in de kleine lettertjes heeft gezet dat je bij geen gehoor instemt met het volgen van de opleiding.

Wat je het beste kan doen is iemand mee laten lezen met de algemene voorwaarden. Dat kan (gratis) via het juridisch loket.
www.juridischloket.nl

Zij kunnen je eventueel ook doorverwijzen naar een pro deo advocaat.

Even een ander vraagje; woon je nog steeds zo duur?

Libra

Hai mama,

Ik heb dus even gedaan wat Buster ook al aangaf en er staan een paar hele geniepige dingen in hun algemene voorwaarden.

Inschrijving
Inschrijving kan d.m.v. een papieren of digitaal inschrijfformulier. Door ondertekening of digitale verzending van dit inschrijfformulier verbindt u zich om de aangekruiste opleiding af te nemen en het verschuldigde lesgeld te betalen. U kunt uw inschrijving tot en met 7 werkdagen na inschrijving kosteloos annuleren per email via annuleringen@capabel.nl of aangetekende brief. U bent gehouden om wijzigingen betreffende uw adres, woonplaats en eventueel e-mailadres en (mobiel) telefoonnummer gedurende de opleiding tijdig schriftelijk aan Capabel door te geven.

Dat is punt 1.
Maar er staat ook in:

Definitieve opleidingsstart
Indien een student na inschrijving vanuit Capabel een uitnodiging voor concrete start en locatie van de opleiding ontvangt is de opleidingsstart definitief en neemt de doorlooptijd van de opleiding een aanvang.

En ook:

Acceptatie
Capabel Onderwijs Groep behoudt zich na inschrijving en de start van het opleidingstraject, indien er geen intake en capaciteitenonderzoek heeft plaats gevonden, het recht voor om het opleidingstraject van de student te be

peter

Mama,

Welkom, ik denk dat het verstandig is om hun een brief te schrijven, maar mee je hun vordering afwijst op de volgende gronden:

• Je bent met hun geen overeenkomst aangegaan
  • Je hebt je nooit aangemeld
  • Je verzoekt hun administratie in orde te brengen en jou gegevens uit hun administratie te verwijderen.

Laat hun maar bewijzen dat jij je hebt ingeschreven. Tenslotte heb jij je niet ingeschreven.
Peter
Administrator Forum

Libra

@Peter, dat was nou precies het addertje onder het gras.
Ze hebben maar 1 digitaal document en dat is....juist!! het INSCHRIJFFORMULIER.
Ben dus bang dat mama dit formulier gebruikt heeft, want die website is niet echt overzichtelijk en dit formulier stond onder het kopje informatie.
Bovendien geven ze aan in hun Algemene Voorwaarden dat er eventueel....enz.

Ben het met je eens en zou ook meteen eerst zo'n brief schrijven, maar denk dat het toch wel heel verstandig zou zijn om toch ook meteen hier juridisch advies over in te winnen.
De gang naar het Juridisch Loket kost je niets, maar kan je heel veel wijzer maken.

sacredfour

Mama,
Stuur allereerst de incassobrief.
Meestal is dit al genoeg om een incassobureau het zwijgen op te leggen.

Is de vordering afkomstig van een incassobureau? Dit is wel heel belangrijke informatie.

Als dit niet zo is stuur deze regels in een brief naar Capabel:

QuoteIn het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik het volgende document van u ontvangen heb:

1 Een kopie van een wettelijk bindend contract tussen ons.
Dan kunnen we wel zien of ze een zaak hebben.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Wat Libra al uitgezocht had, het zit hem idd in de kleine lettertjes.

Ze werken achterstevoren en volgens mij is dat misleidend en kun je op grond daarvan er een rechtszaak van maken.

Wat ze eigenlijk zeggen; door informatie aan te vragen stemt u in met de opleiding, wilt u dit niet kunt u dit binnen 7 dagen annuleren. 3x raden hoe lang de post er zogenaamd over doet,.. Juist, 8 dagen waardoor je altijd te laat bent.

Ik zou morgen direct aan de bel hangen bij het juridisch loket.

sacredfour

Aan deze regel van je verhaal te zien wel.
Quotemaar ik heb nu al een aantal keer gebelt met het incasso buro

Stuur de incassobrief!!

<>                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
QuoteBetreft <>
Geachte <>

Culpa est immiscere se rei ad se non pertinenti

Is er geen verbintenis tussen uw bedrijf en ondergetekende, door cessie of vertegenwoordigingsbevoegdheid van eiseres, dan is er geen contract tussen ons. Elke poging van uw bedrijf om ondergetekende te benaderen is een poging om een verbintenis te scheppen. In dat geval dient u rekening te houden met mijn algemene voorwaarden.

Er is geen mededeling gedaan van cessie of vertegenwoordigingsbevoegdheid door  eiseres.

Ook zijn er een aantal zaken besproken met <>, hierna te noemen eiseres, waarvan u geen kennis schijnt te hebben. Het is o.a. daarom dat ik uw bevoegdheid in deze zaak betwist.

Ik verzoek u om mij in deze zaak uitsluitend schriftelijk mededelingen te doen. Ik geef uw organisatie geen toestemming om mij per telefoon te benaderen, mocht u ondanks deze waarschuwing dit verzaken, dan kan ik niks anders dan dit zien als bedreiging,  intimidatie en afpersing,  met de bedoeling mij psychisch nadeel toe te brengen, en in dat geval zal ik stappen moeten ondernemen om u strafrechtelijk te laten vervolgen, ( Art.285b) en een procedure starten voor schadevergoeding (art 6:106 BW ). Daarbij zal ik de publiciteit zoeken teneinde verdere ruchtbaarheid te geven aan uw handelswijze.

In het geval dat er een vordering is die ik wettelijk schuldig ben, dan zou ik deze graag willen voldoen zodra er duidelijkheid is hierover en zodra ik de volgende document(en) van u ontvangen heb:

Met kennisgeving:
dat Ik de volgende stuk(ken) van u wens te ontvangen:

1 Een kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse acte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering heeft verpand. (openbare- of stille cessie, de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW  om nadere informatie vragen)                                                                                                           
Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.

Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.

2 Is hier geen sprake van cessie maar van bevoegdheid, dan doe ik hierbij een verzoek voor bewijs van deze, (kopie contract met handtekeningen van beide partijen, of anders schriftelijke melding van eiseres aan mij) zodat ik zonder enige twijfel kan vaststellen dat u gemachtigd bent om voor eiseres te handelen. BW. Artikel 3:71 lid 1

Dit om in een geval van conflict een beroep op art. 3:61 lid 2 BW (gerechtvaardigd vertrouwen) te kunnen doen. (Hoge Raad het arrest ING/Bera Holding (LJN: BK7671))

De schuldeiser komt eveneens in verzuim, wanneer hij ten gevolge van hem toe te rekenen omstandigheden niet voldoet aan een verplichting zijnerzijds ( er is geen melding gedaan van nieuwe vertegenwoordigingsbevoegdheid ) jegens de schuldenaar en deze op die grond bevoegdelijk de nakoming van zijn verbintenis jegens de schuldeiser opschort (BW. Artikel 6:59)

Gedurende het verzuim van de schuldeiser is deze niet bevoegd maatregelen tot executie te nemen BW. Artikel 6:62

3 Het verzoek (2) houdt ook in, een bewijsstuk waaruit ik kan vaststellen dat u, de vlees en bloed persoon met wie ik deze correspondentie voer, als vertegenwoordiger voor <(incassobureaus naam)> handelt en mag tekenen. Hierbij refereer ik weer naar het gerechtvaardigd vertrouwen zoals in (2) vermeld.

Is er geen overtuigend bewijs van bevoegdheid of cessie, dan zal ik ook moeten concluderen dat eiseres heeft gehandeld in strijd met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Een melding hiervan zal doorgeven worden aan het CBP.

U kunt er ook voor kiezen verder van de zaak af te zien. U hoeft dan niet te reageren.
In het geval dat u deze zaak wil doorzetten verwacht ik dat u de gevraagde documentatie binnen een redelijk termijn aan mij doet toekomen.

Qui tacet, consentit

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,
Hoogachtend, <>
Adres <>
Datum<>
                             Honorarium en Algemene Voorwaarden van  <>

1)   Brieven                              25 euro
2)   Processtukken                200 euro          per uur
3)   Telefoongesprek            100 euro
<> wenst geen telefoongesprekken aan te gaan zonder voorafgaande toestemming. Als u mij dan toch telefonisch wil spreken, dan gaat u akkoord met het bovengenoemde bedrag.
(Het bellen van mijn nummer is de rechtshandeling die deze overeenkomst sluitend maakt).
4)   Voor schriftelijke verdediging in incasso zaken:  250 euro plus 10% van de vordering.
5)   Voor schriftelijke verdediging in ander zaken: 25 euro per brief
6)   Huisbezoek: 1000 euro. 
Ik wens geen bezoek te ontvangen op mijn huisadres zonder voorafgaande toestemming. Als u mij                                   dan toch thuis wil bezoeken, dan gaat u akkoord met het bovengenoemde bedrag.
(Het aanbellen aan mijn huisadres is de rechtshandeling die deze overeenkomst sluitend maakt).

7)   Is een vertegenwoordigingsbevoegde niet volledig op de hoogte m.b.t. de zaak van schuldenaar en eiser, dan kan <> deze informatie verstrekken voor een bedrag van tenminste 25% van de vordering of anders een minimum bedrag van250 euro. Vragen voor nadere informatie is een bevestiging dat het bovenvermelde bedrag akkoord is.
8)   Opvragen van bewijs van vertegenwoordigingsbevoegdheid of akte van cessie aan eiser, 25% van de vordering, of als deze  kleiner is dan 250 euro, een minimum bedrag van 250 euro.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

peter

QuoteU ontvangt spoedig een schriftelijke bevestiging van uw inschrijving. Bij vragen over de aanmelding of de vooropleiding wordt altijd contact met u opgenomen of wordt u uitgenodigd voor een intake. Gedurende 7 werkdagen kunt u de inschrijving nog kosteloos annuleren via de mail (annuleringen@capabel.nl) of aangetekende brief. Automatische incasso start in de maand waarin de opleiding start. Verder ontvangt u hiervan een factuur en een incassoformulier ter ondertekening. De prijzen gelden vanaf 1 januari 2011.

Om je te helpen heb ik de volgende vragen voor je

1. Heb je een schriftelijke bevesting ontvangen.
2. Heb je al eerder wat van deze capabel groep gehoord?

QuoteAnnuleringsregeling
Annulering van de opleiding kan alleen geschieden per aangetekend schrijven gericht aan Capabel Onderwijs Groep, Postbus 24066, 3502 MB Utrecht of email via annuleringen@capabel.nl. Bij annulering nadat de concrete startdatum en opleidingslocatie bekend zijn gemaakt en binnen 8 weken voor deze startdatum wordt 25% van de opleidingskosten in rekening gebracht. Bij annulering binnen 6 weken na aanvang van de opleiding wordt 40% van de opleidingskosten in rekening gebracht. Bij annulering na 6 weken zijn de volledige opleidingskosten en kosten leermiddelen (voor zover dit laatste in rekening is gebracht) verschuldigd. Indien in geval van een meerjarige opleiding blijkt dat de student door Capabel niet binnen 18 maanden na start met de eerste opleiding wordt toegelaten tot een vervolgjaar of de student afziet van een vervolgjaar opleiding dan is de student 25% van de opleidingskosten van dit vervolgjaar verschuldigd.

Afmelden kan alleen via email of aangetekend schrijven. Nu speel ik advocaat van de duivel

Je hebt een annuleringsmail verstuurd, een copy van deze mail heb je afgedrukt (sacredfour weet wel hoe) voor jouw administratie opgeslagen. Vervolgens heb je inschreven op een andere ROC en daar heb je opleiding gevolgd.

Je vind het maar wat raar dat je nu ineens een aanmaning krijgt. Tenslotte je hebt nooit geen lessen gevolgd en je bent niet toegelaten tot de opleiding en je hebt je netjes afgemeld via betreffende email. Waarvan je de copy van je annuleringsmail bij je afwijzingsbrief toegevoegd.

QuotePrivacy en klachten reglement
Capabel Onderwijs Groep heeft een privacy- en klachtenreglement dat op verzoek aan de student ter beschikking kan worden gesteld. Klachten kunnen te allen tijde schriftelijk worden gericht aan: Directie Capabel Onderwijs Groep, Postbus 24066, 3502 MB Utrecht

Ze hebben ook een klachtenreglement ingesteld.
Peter
Administrator Forum

mama

dank jullie wel allemaal..

die algemende voorwaarden en die kleine lettertjes heb ik idd niet gelezen denk ik...

ik ben iedergeval wel een stuk op de hoogte wat mij nu te wachten staat.. ik ga er dus zeker een zaak van maken.. ik ga morgen eerst het incasso buro mailen en dan gewoon contact opnemen met het juridisch loket,, wat ik ook meteen ga doen is contact opnemen met het roc zodra de zomer vakantie voorbij is en zal even vragen of hun mijn onderwijs overeenkomst van toen even toe willen sturen.. ik heb alleen die andere nog van dus de zelfde opleiding als capabel...
en ik ga ook meteen aan het incasso buro en/of camabel zelfeven mailen en vragen of ze mijn aanmeldings formulier even willen opsturen en kan ik ze meteen laten zien dat ik nooit aangenomen zou worden tot die opleiding vanwege het ontbreken van de voor opleiding..

ik baal dr erg van van dit alles en ben bang dat er elk moment een deurwaarder voor me deur staat om me spulletjes op te schrijven...
en die stress bah bah ben net bevallen van de 3e en wil daar graag van genieten.. mijn oma ligt op sterven 1 week voor de geboorte van me zoon gehoord en nu dit..ik hoop op snel duidelijkheid...

en voor de overige vraag nee ik woon niet meer duur..
mijn vriend besloot op de dag dat ik ontslag nam om voor onze kind te zorgen dat hij de relatie niet meer zag zitten en dat ik samen met onze zoon van 11 maanden toen wij konden vertrekken uit het huis.. dus met spoed en veel geluk een huis gekregen van een makelaar (waar je normaal niet voor in aanmerking komt met uitkering) maar hij had me uit de brand geholpen en ben daar gaan wonen wat moest... na 2 jaar kreeg ik een woning van de woningbouw daar ben ik inmiddels ook weg en hebben ik en me vriend een huis gekocht waar we nu wonen :) zo'n 4 maanden nu waar onze 3e kindje geboren is nu 6 weken geleden.. dus ik wil alleem maar genieten want het gaat zoooo snel met ze...

maar bedankt allemaal ben erg blij met die adviezen want ik wist me geen raad meer en van mij zijn ze nog niet af hoor... ik ga ze mailen en mailen tot alles duidelijk is ondertussen ga ik gewoon naar het juridisch loket en desnoods neem ik een advocaat in handen want van mij ga je niet zomaar zoveel geld afpakken hoor...

en misschien dom ik had die algemene voorwaarden GOED moeten lezen toen.. maar alsnog rare gang van zaken.. info wat ik wil en heb meteen een aanmelding aan me broek hangen.. sowieso dat ze iedereen maar aannemen dat mag gewoon weg niet.. ik had het recht niet om die opleiding te volgen... en misschien geeft dat wel houvast en kan ik zou de zaak "winnen"hoop ik

ik heb trouwens nog nooit wat schriftelijk gehad ook dus het hele informatie boek je niet wat ik wilde hebben...

maar het zal ff lekker zijn ik schrijf me in in het roc ( ik noem maar wat) ik word NIET aangenomen vanwege een ontbrekbare vooropleiding en ik MOET van het roc het les geld gaan betalen? dat kan en MAG toch niet? of ben ik nu gek? als ze al in intake wilde en er een afspraak was gemaakt dan vragen ze toch eerst daarna?  naar de vooropleiding en dan als ik er heen was gegaan als ik al een afspraak had dan hadden ze gezegd "sorry mevrouw u word niet toegelaten tot de opleiding omdat u de juiste papieren niet heeft maar mevrouw aangezien u niet 7 dagen na aanmelding hebt geannuleerd brengen we wel even het les geld bij u in rekening? 'werkt het tegenwoordig zo bij een onderwijs instelling? afgewezen maar wel betalen? krijgen zeker te weinig subsidie van de gemeente? en proberen ze zo?

het mag toch niet? niet als je ten alle tijden afgewezen zou worden? en een contract of overheenkomst aangaan zonder handtekening? het staat misschien wel in hun voorwaarden maar dat is HUN voorwaarden maar is dit wel wettelijk toegestaan dan ? want als dat nu overal is en je heb vijanden kan je nog flinkt de shit in gehoplen worden door die mensen want een handtekening is tegenwoordig overbodig denk ik?

sorry misschien klink ik nogal boos maar dat komt omdat ik het eigelijk niet snap hoe dit kan en hoe dit mag en of het zo wel toegestaan is wettelijk gezien...

peter

Een deurwaarder kan pas komen, als deze zaak voor de rechter is gekomen. Hij zal nu niet aan de deur staan.
Peter
Administrator Forum

mama

en ik ben me van geen kwaad bewust omdat ik dacht dat ik informatie wilde hebben voor de toekomst.. dus na me vooropleding omdat het wel aantrekkelijk leek.. inplaats van 3 jaar 1 jaar over de opleiding te doen.. en omdat ik toegelaten was voor de versnelde opleiding van helpende ging ik informatie opzoeken en aanvragen zodat ik het rustig kon bekijken... dus heb natuurlijk nooit gekeken naar de annulerings regeling van de capabel omdat ik er vanuit ging dat het geen aanmelding was..

ppff wat is dit moeilijk en ik voel me behoorlijk genaaid door ze >:(

ik hoop zo dat ik het kan winnen want het gaat echt over een behoorlijk bedrag hoor... en door mij te hoge huur van toen heb ik hier en daar wel wat achterstanden opgelopen...en aangezien ik niet werk en ik zometeen me opleiding weer wil vervolgen in de avond uren en ik graag thuis wil blijven bij de kindjes... finaceel lukt dat nu maar met dit erbij zeker niet... ppfffff ik voel mezelf echt een stom kop en zijn me kindjes zometeen de duppe van me stomme fout en dat ik zo graag andere richting opwilde kwa werk inplaats van me huidige opleidingen horeca... ik baaaaal zo erg nu

Libra

Niet balen hoor mama!!

Ook ik heb het eerst allemaal drie keer doorgelezen, voordat het kwartje viel.
Ik kan me voorstellen dat je het over het hoofd hebt gezien.

Ga nu maar lekker je rust nemen, want je kunt nu toch niemand meer bereiken, zodat je morgen meteen aan de slag kunt.

En......nog veel belangrijker..geniet lekker van je kindjes!!!
Het komt allemaal goed. Linksom of rechtsom!

Buster

Ik sluit me bij Libra aan,...

Volgens mij moet je nu ook aan je rust denken.
Het nare van dit soort dingen is dat het je kan opslokken 24 uur per dag en dat terwijl een bureau maar 8 uur open is en 5 dagen bereikbaar.

Morgen is een nieuwe dag, maar gebruik van de brief van Scaredfour richting het incasso bureau en vraag om de inschrijving. Kom je er niet uit, zoek dan hulp.
Je bent niet stom, je bent een klant die ter goeder trouw heeft gehandeld, dit is oplichting en daar kun je niks aan doen.

Dick

Als ik de berichten lees, denk ik dat de Capabel Onderwijs Groep in geldnood zit. Als op google hun naam invoer, geven de zoekresultaten aan dat er veel problemen zijn. Veel mensen hebben nu een schrijven gekregen van een incassobureau.

Kijk maar eens op Tros radar en andere internet forums.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info