Wat een gedoe

Started by Frummel84, Aug 07, 2012, 03:08 PM

Previous topic - Next topic

Frummel84

Wij werden bestempeld als bedreigend omdat we emotioneel werden tijdens de eerste gesprekken met het GKB. En we moesten eerst op nul staan voor ze wat konden doen???

Maar we hebben contact met schuldhulpmaatje. Er komt om 1400 een man op gesprek om te zien wat we kunnen doen.

Had IJ ook al aan de telefoon vanochtend en was een beetje bot tegen die vrouw. Ik haat het als ze me bellen.

Vlinder307

Lieve Frummel ,
Wat fijn dat er zo snel al een gesprek komt ik hoop voor je dat je snel de juiste begeleiding krijgt al die opeenstapelingen van tegenslagen kunnen je behoorlijk neerdrukken we moeten bij het kleinste stapje beginnen want het is altijd nog beter iets te doen dan niets te doen..
Die schuldgevoelens herken ik en meerdere hier denk ik maar komen we niet mee vooruit.
Ik duim voor je!

Liefs Vlinder..

Vlinder307

Quote from: Frummel84 on Sep 13, 2012, 10:47 AM
Wij werden bestempeld als bedreigend omdat we emotioneel werden tijdens de eerste gesprekken met het GKB. En we moesten eerst op nul staan voor ze wat konden doen???

Had IJ ook al aan de telefoon vanochtend en was een beetje bot tegen die vrouw. Ik haat het als ze me bellen.

Misschien helpt het als je eerst je gevoel benoemd bij een dergelijk gesprek het emotioneel reageren doe je vanuit onzekerheid  als dat duidelijk voor hen is heb je al een hoop gewonnen.

B.v vanmiddag komt er iemand langs en dan benoem je gelijk dat je er door heen zit en je dan uit machteloosheid kan reageren op een manier die je niet zo bedoeld.

Qua kleding heb je sites als "gratis ophalen.nl" ken je dat?
Of de weggeefhoek op facebook heb ik al veel aan gehad moet ik zeggen!!

Ben benieuwd  en succes!!

Liefs..

Libra

Heel veel succes vanmiddag lieve Frummel!

Fijn dat er nu hulp in aantocht is!!! :)

Heel veel liefs

Frummel84

Zo, hele aardige meneer.

Hij vindt dat we toch echt in de schuldhulpverlening thuishoren en heeft gezegd dat we morgen even contact op moeten nemen met sociale dienst(omdat schuldhulp nu onder de gemeente valt) dat we met hem gesproken hebben en dat we toch het minnelijke traject inwillen.

lotte

dat is toch goed nieuws dame!
Onthou de naam van de goede man, en wanneer het traject enigszins is opgestart, stuur je hem een kaartje om hem te bedanken.
Dan zal hij jullie waarschijnlijk nooit vergeten, en ben je een naam en gezicht, in plaats van een nummer.  ;)

En nu, lekker een avondje ontspannen... probeer het maar..misschien bevalt het jullie wel ;)

Frummel84

Zo, aanvraag KBN is de deur uit. Binnen 2 weken nemen ze contact op met ons en we moeten even een inventarisatie maken van alle schulden en kopietjes enzo.

Pff, wel weer een gedoe, maar hopelijk wordt het straks rustiger.

Wie weet hoe het zit met de voedselbank? Wat gebeurt er bij een aanvraag ed?

Bloem2

Het maatschappelijk werk of de Sociale Dienst kan je een doorverwijzing naar de Voedselbank geven. Dit n.a.v. je te besteden bedrag per maand, je hoeft dan daar je financi

djurresmama

beste frummel,

ondanks alles wil ook ik zeggen tot dus goed gedaan. ondanks dat je het zelf soms anders inziet weet ik wat het is om hetgeen wat jij hebt , om daar mee om te gaan.

net wat anderen zeggen zet alles goed op papier met iemand.
en fijn dat je een goed gesprek gehad hebt met die meneer.en dat je het traject in wilt gaan.
hoe waren je emoties tijdens het gesprek, heb je het voor jezelf een beejte op een rijtje kunnen krijgen.

ook schreef iemand hier, idd betaal niet voor een bewindvoeder.

We worden ook door iedereen in de steek gelaten en juist door die mensen heb ik het gevoel dat het mijn schuld is. Dat ik bewust of onbewust keuzes maak die ons meer problemen geeft, heb dit uit een eerder bericht van je even gecopieerd.

deze keuze zoals jij ze noemt komen voor het grootste deel voor van uit je  stoornis, en kun je niet ''zomaar'' veranderen. probeer mensen te vinden die jou/jullie willen helpen met het maken van bepaalde keuze, maar dn wel mensen die weten wat het inhoud. en niet klakkeloos reageren.

ook vanuit het hoge noorden weg veel steun en ook een stukje respect voor je dat je het ondanks alles toch ook zelf probeert om op te lossen.

Frummel84

Dank jullie wel allemaal. Het is allemaal een stukje erger geworden...

Ik heb zojuist een verzoekschrift ontvangen om hoofdverblijfplaats te wijzigen van hier naar mijn ex.

Nu blijkt dat mijn moeder...mijn moeder verdomme, een brief heeft geschreven naar de rechtbank over mijn dochter.

Het hele schrift staat vol met leugens..ik ben zo pissig, zo teleurgesteld....

Dat ik al mijn tijd in mijn dieren steek, het huis vol ligt met kattenbak grit en dat ik mijn dochter in gevaarlijke situaties plaats. Dat mijn dochter schuw is en niks onderneemt. Dat ik nooit geld heb....

Ik kan het niet geloven...dit is onvoorstelbaar...dat mijn moeder me zo'n mes in de rug steekt....

Van mijn ex verwacht ik zo'n lage streek, maar dit....

Boven op alles komt dit er ook nog eens bij....

Vlinder307

Och lieverd van je moeder moet je juist steun kunnen verwachten in alle omstandigheden ik vind dit heel naar voor je!!
Was de band al niet zo lekker tussen jullie? En waarom zou zij die leugens vertellen weet je dat?
Dit is heel erg maar probeer toch de moed niet te laten zakken!!
Ga voor jezelf je dochtertje en je dieren!
Als je voor jezelf kunt gaan en jezelf kan accepteren zoals je bent laat je je ook niet meer ringeloren door dit soort "gedrag" ...kom voor jezelf op hoe pijnlijk ook  , steek je energie in zaken die nu voor jou/jullie belangrijk zijn!!
Dan laat je je moeder verbazen...

Dikke knuffel Vlinder..

Libra

Dit is wel haar naar Frummel, om het zachtjes uit te drukken!! :(

Als je moeder bijvoorbeeld aangifte heeft gedaan bij het meldpunt kindermishandeling, dan komt er iemand van Jeugdzorg bij je thuis om de situatie te evalueren.
Ik heb nog nooit gehoord dat je zomaar een schrijven van de rechter krijgt zonder eerst een onderzoek.
Er bestaat altijd nog het recht van hoor en wederhoor.

Hoe vervelend het ook is (zeker omdat je op dit moment natuurlijk al je tijd nodig hebt voor de financi

Vlinder307

Hoe gaat het nu met je Frummel?
Je zit in een moeilijke tijd ik hoop dat je je een beetje staande kan houden..
ben wel benieuwd dus hoe het nu met je gaat...

Liefs Vlinder ..

Frummel84

Hallo allemaal, ik dacht ik laat wat van me horen.

Afgelopen dinsdag was de mondelinge behandeling van de zaak over mijn dochter. Een heel geneuzel van mijn ex en er komt nu een onderzoek van de Raad van Kinderbescherming. De beschikking komt 17 oktober en in de tussentijd heeft de rechter beslist dat er omgang moet zijn. Mijn dochter heeft er helemaal geen zin in, maar ze wordt weer gedwongen door de grote mensen.

Financieel gaat nog steeds bagger. Mijn dochter is volgende week jarig(gelukkig is ze dan thuis). De WW zou afgelopen dinsdag gestort worden volgen een medewerker van UWV, maar die heeft zich vergist..WW wordt volgende week gestort en niet rond de 1200 euro, maar rond de 500 euro en daar moeten we dan 4 weken van rondkomen.

Ik had een feestje gepland en cadeautjes in het hoofd en zat met smart te wachten op het geld van de WW...dat kwam dus niet, dus ik helemaal in de rats, want een kind moet gewoon verjaardag kunnen vieren.

Daarnaast moet ik mijn dochter dit weekend ook nog es ophalen bij haar vader(ik friesland, hij overijssel) en daar kwam ik ook al knel, want mijn kortingskaart ligt bij de deurwaarder..weet ik stom van me, maar ik heb zo zitten stressen om die hele zaak met mijn dochter.

Ik heb dit vermeld aan een vriendin van mij en zij heeft zonder dat ik het wist een actie opgestart op een forum en mijn dochter krijgt haar feestje. Ik ben echt superblij en heel dankbaar.

Daarnaast komt diezelfde vriendin dit weekend hier en gaat mijn administratie op orde maken(zij is administratief medewerker). Daarnaast neemt ze nog iemand mee en wordt mijn huis aan kant gemaakt.

Mijn ex gebruikt dit namelijk als argument dat mijn dochter niet bij mij kan wonen en dus naar hem moet. Nu is mijn huishouding chaotisch, maar een vieze teringbende is het hier echt niet. Maar om het gewoon goed voor elkaar te hebben als de RvdK komt komen die mensen dus schoonmaken.

We hebben nog geen reactie van de KBN gehad, maar de 4 weken zijn nog niet om, dus we wachten in spanning af.

Frummel84

Vorige week contact gehad met KBN en onze aanvraag is niet gevonden ???

Het kwam er dus op neer dat we hem opnieuw moeten invullen.......

Heb er een beetje de balen van. Heb hier ook 2 vrouwen van Humanitas om administratie op orde te maken en ik snap dat het vrijwilligers zijn, maar als ik uitleg wat mijn beperkingen zijn zou het fijn zijn als er wat begrip voor is. Ik moet alles maar kunnen....

Ik weet het ff niet meer