Wat een gedoe

Started by Frummel84, Aug 07, 2012, 03:08 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Ik voeg verder niets toe aan Peter en Buster want ik had het namelijk niet beter kunnen zeggen!
Het enigste wat ik jou mee wil geven is het volgende; ik vindt dat je het hartstikke geweldig doet en het prima oppakt ;) Ga zo door Meid blijf in jezelf geloven!!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

lotte

Lieve lieve Frummel,

het zit jullie inderdaad even niet mee, en velen van ons, (her)kennen ook echt het gevoel van moedeloosheid en wanhoop dat nu uit jouw woorden blijkt.

Geef niet op dame, en probeer de harde woorden van je moeder, even naast je neer te leggen... ze voegen weinig toe, aan hetgeen jezelf al bedacht hebt...
Je bent super goed bezig, al heb je dat idee misschien niet, omdat je nu afwijzing na afwijzing krijgt.

Twijfel niet aan jezelf, en niet aan het pad dat je ingeslagen bent!
Je bent super goed bezig!

Wat betreft de afwijzingsbrieven, blijf in gesprek met die clubs. Doe aflosvoorstellen, waarbij je je keurig houdt aan de regeltjes. En geef aan dat je ook een schuld bij de belastingdienst hebt.
Mijn ervaring is, dat de partijen dan al vaak snel akkoord gaan, want als de belastingdienst tot beslag overgaat, hebben ze helemaal niets.

Heus dame, het komt allemaal wel goed, 1 ding per keer.

Frummel84

Vandaag heeft manlief gebeld met schuldhulpmaatje. De juiste afdeling zou zo snel mogelijk contact op nemen met ons.

Daarnaast heeft hij gebeld met de bank, dat we druk bezig zijn met schuldhulp ed. De meneer die normaal loopt te hameren op verkoop van huis, toonde extreem veel begrip en vertelde ook over de mogelijkheid van een budgetcoach via de bank, die zij zouden bekostigen. Scheelt ons 400 euro.

Gister heb ik een hobby opgepakt die een jaar in de ijskast stond en het was leuk om daar weer mee bezig te zijn.

Verder ben ik helemaal op het zelf eten klaar maken gestort. Verse groentes, kruiden ed.

lotte

Ik kan weinig anders zeggen dan:"Goed bezig!"

Libra

Chapeau Frummel!!!!

Je bent echt heel goed bezig zeg!
Fijn dat er ook mensen op je pad komen nu die wel meedenken en begrip hebben.
En ook heel fijn dat je vriend nu aktief meedenkt, helpt en doet!!!
Zo heb je niet alles meer alleen op je schouders en ja, dan komt er ook weer wat ruimte voor andere zaken.

Succes!!!

Frummel84

Allereerst iedereen bedankt voor alle steun. Ik verdien het niet, want ik merk dat ik gruwelijk in de knoop zit. Ik betaal her en der maar wat en langzaamaan beginnen herinneringen binnen te druppelen. Telefoneren is steeds moeilijker voor me en de bel is er vaak uit.

Mijn man verliest ook nog eens zijn baan door bezuinigingen(hij werkte als uitzendkracht). Ik heb nog geen vooruitzicht op iets van een inkomen. Ik krijg geen berichten van de instanties.

We hebben ook niks meer gehoord van schuldhulpmaatje en hebben er 2 keer zelf achteraan gebeld en iedere keer zouden we teruggebeld worden door de juiste persoon, maar niks. Ik snap dat het vrijwilligers zijn, maar we bellen niet voor niks.

Ik heb wel een plan van aanpak in mijn hoofd, maar kan het gewoon niet alleen aan dat uit te voeren.

Buster

Hoi Frummel,

Wat raar,... ik hoop dat je morgen bericht krijgt met een degelijke uitleg.

Had je WW aangevraagd? Dat duurt meestal 2 weken voor je uitslag hebt, bijstand duurt minimaal 8 slopende weken.

Enne,.. wij steunen elkaar omdat we als geen ander weten hoe het schuitje voelt waar we inzitten.
Uiteindelijk heb je een factuur niet op tijd betaald, geen bejaarde beroofd of een bankoverval gepleegd ofzo. Met andere woorden; ook jij verdiend die steun, net as wij allemaal.
(en nou niet meer van die gekke dingen tikken hoor! ;))

Heel veel succes!

Libra

Lieve, lieve Frummel,

Het eerste wat er nu in me opkomt is: jij geen steun verdienen???? Ben je mal! Natuurlijk verdien jij net als wij allemaal alle steun!!

Ik zou je heel graag willen helpen! Niet alleen door hier mijn ondersteuning te bieden (de virtuele arm om je schouder), maar als ik kan ook daadwerkelijk!
Mail mij of iemand anders (wie je maar wilt) persoonlijk en ik verzeker je dat er hulp voor je komt!!

Heel veel liefs!

Frummel84

Jullie zijn echt lief. Ik zit gewoon in de eindeloze spiraal van schuld..dat ik het gedaan heb, dat het door mij komt.

Het zit gewoon niet mee de laatste tijd en het is erg frustrerend dat je op zoek gaat naar hulp, maar er zo weinig wegen overblijven.

jan

QuoteIk verdien het niet

Dit ben ik niet met je eens. Je verdient het wel. Ik ga je dit ook niet uitleggen, anders krijg je hier een heel langdradig verhaal met dik onderstreepte movatie van waarom wel.

Komop schouders eronder en laat je hou je hoofd koel. Wij steunen je.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

Nou en. Wij zitten hier om dezelfde reden. Je moet niet terugkijken maar vooruit. Morgen gaat het beter!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Frummel84

Dat probeer ik me ook voor te houden, maar het lijkt alleen maar minder te worden en de problemen groter waardoor we straks misschien voor keuzes staan die we niet willen maken.

Onze problemen zijn als een berg en we doen ons best die berg te beklimmen en de top te behalen, maar iedere keer als we een klein stukje dichterbij zijn worden we weer keihard naar beneden geknald naar de voet van de berg. Iedere keer die berg klimmen en weer terug vallen word op een gegeven moment zo zwaar.

We worden ook door iedereen in de steek gelaten en juist door die mensen heb ik het gevoel dat het mijn schuld is. Dat ik bewust of onbewust keuzes maak die ons meer problemen geeft

Buster

Frummel, ik heb je draadje nog even terug gelezen.

Heb je nog wel hulp van je begeleider?
Zoals je zelf ook schreef; je bent er de hele dag mee bezig en krijgt niks anders gedaan.
En dat is nog zonder de zorgen want die gaan 24 uur door.
Hoe moeilijk ook maar probeer dat zoveel mogelijk te stoppen.
Spreek met jezelf af dat je niet meer dan 1 uur per dag besteed aan administratie.
Mak daarbij een lijst van vragen die je hebt of informatie die je op moet zoeken.
Dat is je "opdrachtenlijstje" die werk je vervolgens af binnen dat uur.

Zondagen hou je voor jezelf, ga samen met je vriend wandelen of fietsen in de omgeving maar er even tussenuit. Dat geeft energie om die bult te lijf te gaan. Bovendien geeft het je de kans om samen ook weer eens te lachen.

Je schreef ook dat je waarschijnlijk onder bewindvoering zou komen te staan.
Hoe staat het daarmee?

Frummel84

Mijn begeleider doet niet heel veel meer. Heb soms het idee dat hij me niet serieus neemt, dat ik dingen juist moeilijker maak voor mezelf.
Ik ben bezig met andere begeleiding, die misschien iets meer kunnen bieden, iets meer ondersteuning, want dat heb ik wel nodig en mijn man doet zijn best, maar soms kan ook hij niet omgaan met me.

De begeleider had een bureau wat aan bewindvoering doet, maar dat moeten we zelf bekostigen en dat bedrag vind ik nogal wat.

Ik probeer wel zoveel mogelijk te ontspannen(zwemmen, tekenen, met de beestjes bezig) en we hebben ook wel lol samen.
Maar soms...van het weekend bijvoorbeeld: ik ben een gevoelseter, als ik me rot voel, knabbel ik wat en daardoor fluctueert mijn gewicht. Ik heb 1 witte zomerbroek(de rest past niet meer) en die wilde ik aan doen...wat gebeurt er...rits gaat stuk..de enige witte zomerbroek die ik heb....ja, dan heb ik het even niet meer, kleren zijn al zo duur, vooral voor vrouwen en in de kringloop is het vaak of te klein of te groot.

2 weken terug ben ik met de pony en kar over de kop geslagen, gevolg tuig kapot. Geen geld om nieuw te halen en eigenlijk ook geen geld om te maken. Ik was zo blij dat ik eindelijk kon mennen, even lekker erop uit en dan gebeurt er zoiets.

Die aaneenschakeling van rottige dingen achter elkaar hakt er gewoon goed in.

Buster

Ik snap het,....

Dat zijn zware dagen.

Betalen voor bewindvoering is geen goed idee.
Ben je al eens langs geweest bij je gemeente?
Die hebben hulp, gratis, of tegen een klein tarief.

Hou vol!