Wat een gedoe

Started by Frummel84, Aug 07, 2012, 03:08 PM

Previous topic - Next topic

Vlinder307

Hoi Frummel,
Wat fijn dat je weer onder behandeling bent!
Werk je ook met een agenda?
Moet je er wel in kijken natuurlijk he  ;D
Probeer het mijzelf nu ook thuis goed eigen te maken maak niet teveel doelen misschien zijn er 2 voor jou per dag genoeg en als je er dan 1 behaald mag je al trots zijn op jezelf.
Gebruik je trouwens medicatie?
Zelf ben ik weer aan het opstarten met ritalyn maar wordt er ontzettend duf van... :(
Het is de kunst om balans te krijgen in je leven want soms kunnen we actief zijn als de "pest" om daarna weer dagenlang inactief te zijn..
Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik altijd in dit "kringetje" zal draaien maar herken nu beter de signalen en pak eerder de chaos weer op.

Succes!!

Frummel84

Ja ik heb vandaag een inactieve dag. Heb gister migraine aanval gehad dus dat zeurt nog even door. Daarnaast eindelijk mijn dochter weer thuis.

Mijn vriend heeft ook nog es nachtdienst dus 's ochtends gebeurt er niet veel. Ik heb 2 doelen vandaag ja en wat erna gebeurd komt maar.

Ik gebruik geen medicijnen voor mijn beperkingen. Ik krijg bij medicijnen namelijk heel vaak een bijwerking en daar wordt ik niet happy van, dus probeer zoveel mogelijk met handvatten te werken.

De agenda werkt niet zo heel goed hier. Het erin kijken wordt vergeten en dus schrijven we afspraken meestal op een whiteboard wat hier in de keuken hangt.

Vlinder307

Laat het ff zo je inactieve dag , voel je niet schuldig maar probeer wel balans te vinden hoe je wel weer enigsinds actief wordt.
2 doelen kunnen dan nog heel veel zijn misschien kan je ze opschuiven naar morgen?
Zo krijg je al minder snel een schuld gevoel van mijzelf mag ik minimaal 2 dagen opschuiven qua doelen.
Misschien helpt het jou ook als je je doelen op het "doelendraadje" zet  en het geeft niet als je deze niet behaald maar er is dan wel een stok achter de deur wat je enorm kan helpen.
(ik ga ze ook niet behalen vandaag  :-[)

Qua agenda is lastig idd , zelf heb ik ook een whitebord gehad maar is lastig als je ergens bent waar je op dat moment afspraken maakt vond ik..dan vind ik het fijn een agenda bij de hand te hebben.
Deze zit altijd in mijn tas of ligt open op tafel (heb een grote) is even wennen en duurde bij mij maanden maar heb er nu profijt van..

Libra

Niet te streng zijn voor jezelf hoor Frummel!!

Je hebt al weer een paar dingen geregeld en dat is fantastisch!
Stapje voor stapje kom je er wel.

Als ik volgende week terug ben durf ik te wedden dat je weer een stapje of mischien wel 2 hebt gedaan.

Succes en liefs

Frummel84

Vandaag was mijn begeleider weer terug en we hebben 2 enveloppen klaar gemaakt. Die gaan zo op de bus.

We gaan waarschijnlijk ook toch maar onder bewindvoering. Gewoon even rust in mijn kop. Ik vind al die cijfertjes wel leuk en het uitrekenen ed, maar ik krijg niks anders gedaan. Ik heb haast een dagtaak aan de papieren en dan het huishouden nog.

Mijn begeleider weet een goed bureau en gaat een gesprek aan vragen.

Vlinder307

Fijn Frummel!! dat geeft je hoop ik een stukje rust en kan je je richten op balansen qua andere taken.
Ik gebruik ook vaak voor het huishouden lijstjes en kleurcodering.
Balans vinden tussen actie en rust nemen is heel belangrijk maar al een grote klus op zich.

Vlinder307

Hoe gaat het Frummel?

Ik hoop dat je regelmatig hier blijft delen omdat ik wet hoe belangrijk dit is maar ook omdat ik weet dat het hel lastig kan zijn voor je om dit vast te houden...

Vooral in tijden van "rust" zijn we nogal snel geneigt onder te duiken...
Tenminste dit is mijn eigen ervaring hoor... :o

Liefs Vlinder..

Frummel84

Ik kom wel eens om te lezen. Op het moment ben ik slecht aan toe. Heb veel hoofdpijn en twijfel aan mezelf(voornamelijk mijn beperkingen).

Ik had een WSW-indicatie aangevraagd omdat ik graag wil werken, maar dit niet op de normale arbeidsmarkt kan. Dit is afgewezen op grond van de afwijzing van de Wajong. Wat ze voorstellen is niet haalbaar bij een reguliere werkgever. Het is allemaal heel krom en nu laat mijn begeleider me ook een beetje in de steek.

Erg moeilijk allemaal..vooral ook omdat mijn familie ook al niet hoog van me denkt

Frummel84

Nou de woonlastenfaciliteit is ook al afgewezen vanwege een doorlopend krediet. Bank adviseert woning te verkopen.

In deze tijd een huis verkopen? Een huis met een hypotheek van 120.000 en een WOZ van 93.000? Een heel oud huis met veel achterstallig onderhoud...

Pah, daar krijgen we alleen maar meer schulden van....eikels

Libra

Hier "moet" niets hoor Frummel!

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik tegen je zou kunnen zeggen behalve, gun jezelf even een paar dagen rust. Pak het desnoods maandag weer op, maar niet teveel en niet alles in

Frummel84

Oei oei post is ook weer eens gearriveerd.

Verzoek tot uitstel betaling belastingdienst: afgewezen...mag dus ff 1700 ineens gaan betalen, terwijl ik ook mijn schulden overzicht heb bijgevoegd

Kwijtschelding waterschap: afgewezen...heb ook overzicht van schulden bijgevoegd...maar we hebben voldoende inkomen ???

Daarnaast mag ik ook een toeslag terugbetalen aan de belastingdienst. Had een tijdje terug een brief gehad dat we in 1 jaar 54000 hadden verdiend :-\ Ja graag, dan zaten we niet in deze shit...

Ik zie het echt niet meer zitten..afwijzing na afwijzing........

Buster

Frummel, wat een tegenslag, balen zeg,....

Je hebt nu al heel veel zelf aangepakt maar kan me ook voorstellen dat je wel wat hulp kan gebruiken hierbij.
Humanitas had geen vrijwilliger en je begeleider was ook niet je van het schreef je.
Heb je schuldhulpmaatje al geprobeerd?

Die begeleiden echt het hele proces, dus niet alleen de administratie maar ook het leven met schulden.

Hou vol, ook al zijn het afwijzingen, je bent bezig met aanpakken en dat is altijd goed!

Frummel84

Ik heb inderdaad een formulier ingevuld op de site. Donderdag of vrijdag? Ik zal eens zien of ik reactie krijg.

Ik heb gister ook mijn moeder eindelijk verteld hoe hoog de schuld is en hoe erg ik er door heen zit. Ze is nogal kritisch en verwijtend naar mij toe. Fouten gooit ze graag weer in je gezicht.

Gister hadden we geld teruggehad wat teveel ingehouden was met het loonbeslag, dus heb wat rekeningen betaald en dan krijgen we vandaag loonstrook. We hadden van de week een voorschot op vakantiegeld gevraagd en dat is dus mee berekend en nu krijgen we maandag maar 142... daar moet benzine van, hyptheek, schuldregelingen....dat loonbeslag gooit echt alles in de war....

Bedankt voor de lieve woorden

peter

Frummel,

De meeste van ons hebben ook al de nodige ellende meegemaakt, dus wij weten wat je bedoelt. Ik hield altijd mijzelf voor eens schijnt de zon ook weer voor mij, ook al kwam de ene tegenslag na de andere tegenslag. Als familie je dingen verwijt is het meestal goed bedoelde emotie, waar je niet op zit te wachten.

Schuldhulpmaatje is echt een instantie die je de helpend hand kan toereiken, ook al is het maar die arm om je schouder. Voor ons ben je een van ons. Probeer je ook een beetje te ontspannen. Geef vooral niet op!!
Peter
Administrator Forum

Buster

Ik sluit me helemaal aan bij Peter,

Wat je ook tegen je moeder kan zeggen (lettend op de zorgen die moeders nu eenmaal hebben) dat je na de fouten je nu vooral aan het concentreren bent aan de oplossing ervan. Dat je daarbij een eind op weg bent. Op die manier geef je een stukje toe an haar zorgen maar weet ze ook dat er nog een andere kant aan zit en dat mag ze best weten.

Ik vind het knap dat je het hebt verteld, dat zal niet makkelijk zijn geweest.