Wat een gedoe

Started by Frummel84, Aug 07, 2012, 03:08 PM

Previous topic - Next topic

Frummel84

God, wat ben ik afgepeigerd..de ene paperassen na de andere...

Ik had qua schulden alles mooi op rij. Iedereen werd betaald. Elke week een ander.

Toen kwam er een loonbeslag..k*t..was ook nog 1 die bij de regelingen inzat en hij had een verkeerde beslagvrije voet gehanteerd(alleenstaand, terwijl we hier toch met 3 wonen). Het zou aangepast worden en na 2 weken kregen we het teveel ingehouden teruggestort op de rekening. Gelukkig dat was klaar en opgelost.

Toen bleek dat er nog 1 loonbeslag had gelegd..het LBIO.. Die hielden nog veel meer in, terwijl ze wisten uit eerdere stukken dat ik hier ook woonde. Staat ook in de beschikking.
Druk aan kopi

Libra

Hai Frummel84,

Jeetje....wat een tegenslag weer!
Even heel diep ademhalen.......en weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat is nu toch echt wel even nodig.

Neem lekker een kopje thee of koffie en ga eens even kijken bij de brieven die sacredfour hier op het forum heeft gezet.
Ik denk dat je vast wel iets tegen komt wat je kunt gebruiken.

Ok

Frummel84

Dank je Libra.

Het is gewoon zo moeilijk als je hoofd chaos is en je de chaos aan papieren ook op orde moet krijgen.

Libra

Begrijp ik helemaal hoor Frummel!

Puntje voor puntje, dan kom je er wel!! :-*

Turfje

Hallo Frummel,

Logisch dat het je ff teveel wordt als je alles alleen moet doen!
Hopelijk krijg je het langzaam op de rit met de tips die libra je gaf.
En inderdaad met je vriend praten want hij kan je best helpen.
Succes en sterkte!

Frummel84

Ik heb zojuist humanitas op de chat gehad. Gewoon voor de administratie even. Het is niet makkelijk voor iemand als ik, die al geen structuur heeft om alles tot in de puntjes te regelen. Wat dat betreft s mijn vriend ook al zo'n chaoot.

Ik weet nooit of ik wel de goede dingen heb opgestuurd of dat ik niks vergeten ben.

Heb daarom ook een mail de deur uitgedaan naar een afdeling van humanitas die vrijwilligers kent die mij kunnen helpen. Blijft het wel in mijn eigen beheer, maar krijg ik straks veel meer overzicht erop en hopelijk ook rust in de kop.

Libra

Goed gedaan!!
Zie je wel dat je het kunt ;)
Of je het nu zelf doet of even iemand van buitenaf. zoals in dit geval Humanitas erbij haalt, DAT zijn de prioriteiten!

Je komt er wel!
Succes!!!

Frummel84

Frummel84

Wat een wake-up call vandaag. Voor een uitstel van betaling moest ik op rij hebben wat mijn schulden zijn.

Samen met de begeleiding alles uitgezocht en nu blijkt dat we

Turfje

In ieder geval heb je al een begin gemaakt door ernaar
te gaan kijken zodat je nu precies weet wat je schulden zijn.
Kan me voorstellen dat je best schrok van het totaalbedrag maar
als je/jullie nu serieus ermee aan de slag gaan komt er wel 'n oplossing.
Sterkte!

Frummel84

Zo, vandaag 2 belangrijke brieven de deur uit gegaan. Heb weer een bevestiging gehad van een verrekening van een schuld, dus jay!

Ben nu bezig met de incassobrief te sturen naar IJ, omdat de oorspronkelijke schuldeiser nooit heeft vermeld dat de zaak overgedragen werd aan IJ.

Ben benieuwd

Buster

Libra

Geweldig hoor!!!
Je doet het fantastisch!!

Vlinder307

Hoe gaat het met je Frummel?

Als je ADHD hebt en je bent totaal het overzicht kwijt heb je echt een "maatje" nodig die je bijstaat en je administratie op orde helpt te brengen ik hoop dat je die via Humanitas gevonden hebt.
Anders kan je misschien net als ik per dag je doelen stellen en opschrijven (heb zelf hiervoor een draadje aangemaakt op budgeteren hier.)
Zo haal je niet teveel in 1 x aan pik de belangrijkste dingen eruit en bewaar de volgende voor de volgende dag.
2/3 "taken zijn genoeg op een dag en als je die niet haalt schuif je ze naar de volgende dag.
Probeer in ieder geval vol te houden dat je hier komt heb je toch een stok achter de deur.
Ook als het "fout" gaat het gaat met vallen en opstaan.

P.s ik heb zelf ADD dus ik weet hoe het voelt die chaos in je hoofd en dat het heel lastig is om iets aan te pakken laat staan afmaken.

Sterkte en succes !!
Liefs Vlinder..

Frummel84

Hey Vlinder, ja heel herkenbaar he?

Ik heb me aangemeld bij een organisatie die me kan helpen als onderdeel van behandeling omdat ik weer bij GGZ ben. Humanitas heb ik weinig van gehoord helaas. Wel veel gehad aan het praten op de chat.

Gister zijn we bij advocaat geweest voor LBIO en hij ging een 'termenbrief' schrijven om het op te schorten omdat we nu bezig zijn met een nieuwe aanvraag. Krijgen we misschien weer wat ademruimte straks