Respect

Started by MM, Aug 05, 2012, 09:39 PM

Previous topic - Next topic

MM

Hallo allemaal,

Ik heb nu een tijdje meegelezen en heb besloten om toch maar eens een berichtje achter te laten.

Gelukkig heb ik zelf geen problematische schulden (wel een studieschuld en wat roodstand) maar ik leer veel van het lezen van jullie berichten.

Daarnaast wil ik even kwijt dat ik ontzettend veel respect heb voor jullie allemaal. Het lijkt me ontzettend zwaar om zoveel stress te hebben en ik vind dat er ontzettend lief door iedereen gereageerd wordt op elkaars verhalen.

Dat wilde ik even kwijt  :)

peter

MM, bedankt voor je reactie. Dit doet  mensen goed.
Peter
Administrator Forum

Turfje

Welkom MM..en bedankt. ;)

Libra

Ik sluit me aan bij de vorige sprekers! ;)

lotte

Hoi MM,

dit soort dingen vind ik ook heel fijn om te lezen!  :D

Mag ik je vragen, wat je er toe bewogen heeft om hier te komen lezen?

Ik bedoel, persoonlijk kan ik me wel leukere verhalen voorstellen om te lezen, dan verhalen over mensen die het soms niet meer zien zitten, die even niet meer weten hoe en welke kant ze op moeten om dingen geregeld te kunnen krijgen.
Mensen die bang zijn om hun brievenbus te legen, of de bel er uit doen wanneer ze thuis zijn, om vooral maar de deurwaarders niet aan de deur te horen....

groetjes

Lotte

MM

Ik vind dat dat best gezegd mag worden  :) Er wordt altijd zo zwart-wit gedacht over schulden, terwijl grijs de boventoon voert.

Reden dat ik hier meelees, is omdat ik zelf dus een fikse studieschuld heb. Het voordeel van zo'n schuld is dat de terugbetaling over 15 jaar wordt uitgesmeerd en het in principe dus geen druk oplevert. Echter voel ik me er niet lekker bij en wil ik versneld gaan aflossen (schuld is 40.000) en ik op zoek ben naar tips en inspiratie. Snap je?  :)

MM

Oh, en tijdens mijn studententijd heb ik een zooitje gemaakt van mijn administratie, dus ik heb helaas ook ervaring met incassobureaus, enge postvakjes, aanmaningen e.d. Sinds een jaar heb ik het gelukkig weer op de rit.

Vandaar dat ik jullie virtueel even een hart onder de riem wil steken. Ik heb er echt respect voor.

tinkelbel

Een compliment voor jou dat je kunt openstaan voor een ander zonder te oordelen..Klasse!!

Libra

Hai MM,

Ik ben het (weer) met de voorgaande spreker eens. ;)

Tips kun je hier genoeg vinden in de topics Bespaar en Budget Tips en Budgetteren.
We hebben hier laatst ook een boodschappen onderzoek gedaan waarin je de meest gangbare supermarkten kunt vinden en precies kunt zien waar, wat het goedkoopst is.

E

lotte

nog even, en we kunnen ons eigen advies bureau hier beginnen ... ;D

40.000 euro studieschuld, ik vind het als een heleboel klinken, maar ik ben inmiddels er achter dat het een vrij reeel bedrag is.
De laatste weken ben ik me namelijk aan het verdiepen in het hoofdstuk studeren, want de oudste is volgend jaar aan de beurt... mag ik zeggen dat ik het een ongelofelijk bos vol met bomen vindt, waar ik maar moeilijk door heen kom?

Dat jij hier leest en ons complimenteert zonder te oordelen, vind ik erg bewonderingswaardig. Dat doet me dan ook goed. Dank je wel voor je oprechte woorden.

Die Bustertip, is echt goud waard hoor, die moet je, mocht je die nog niet toepassen, snel in het leven roepen... absoluut een aanrader ;)