niet verwacht

Started by tinkelbel, Aug 05, 2012, 07:01 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

ik sluit me aan bij peter en bloem.
En als hij een burn out heeft, dan is een luisterend oor al vaak meer dan voldoende dat je als partner kan doen. en daarnaast zorgen dat hij de juiste hulp krijgt.

Turfje

Oei Tinkelbel, dat is niet zo handig.
Maar om je terug te fluiten....dat vind ik wel lastig.
Want ik kan me zo goed voorstellen dat het je soms even niet intereseert en
t

Chrissie

Tinkelbell,

Ik heb je verhaal gelezen en je doet het de volgende keer heus niet weer zo snel omdat je weet wat er speelt, Je hebt dit puur voor je man gedaan en ik begrijp je hartstikke goed. Als je nu maar weer van het geld afblijft dan komt het echt wel goed. Wees niet te streng voor jezelf en probeer weer verder op de "oude" voet die je gevolgd hebt verder te gaan.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Tinkerbel,

Dat terugfluiten ga je zelf doen.

Je weet zelf heel goed welk geld je niet aan kan komen omdat dat gereserveerd is.
Daar blijf je dan ook echt vanaf.
Dat is niet je spaarpot, het geld is van de belastingdienst, schulden bij de BD hebben nare gevolgen.
Dus, simpelweg; niet doen!

Iedere keer als je je een aankoop bedenkt schrijf je het op een lijst.
Dat lijstje verdeel je in "moeten" en "willen".
Het willen lijstje kan sowieso wachten, daar spaar je voor of die vraag je voor je verjaardag.
Het moeten lijstje ga je mee an de slag.
Wat moet nu en wat kan wachten.
Met het geld wat je wel hebt kun je met het nu lijstje aan de slag.

Om de truien als voorbeeld te nemen; hij moet truien, maar niet nu, later kan ook.

Kan je hier wat mee?
Mij helpt het wel,..

Succes!

Libra

Nou Tinkelbel, dat waren voldoende schoppen onder je kont, denk ik zo ;), dus ga ik er niet nog een aan toevoegen.

Het feit alleen al dat je het hier schrijft voorzien van een emoticon die zich schaamt, geeft voldoende aan dat je weet waar je mee bezig bent en dat dat niet verstandig is.

Dus......zoals gezegd, het is gebeurd en dat kun je niet meer terugdraaien.
Nu weer volgas vooruit!

Heel veel succes!
Liefs

Buster

Wat ik me ook nog zat te bedenken (je berichtje bleef een beetje hangen bij me)

Leven met een budget betekend ook hele persoonlijke keuzes maken.
Op = op, dat is zo bij iederen.
Maar waaraan het op gaat daar ga nog altijd zelf over.

En gelukkig maar.
De een wil pers

tinkelbel

Lieve lieverds ;)

Heel oprecht....geweldig bedankt voor jullie posts :D

De dag dat ik om hulp vroeg lag ik 's avonds in bad en dacht; "ik hoef het niet alleen te doen, ik krijg van jullie hulp"..en dat voelde zo goed! :)

Het is zo fijn om te weten dat ik er niet alleen voor sta....de afgelopen dagen heb ik jullie adviezen bij me gehouden en mezelf tot orde geroepen ;D

Dus bij deze.....nogmaals BEDANKT...ik hoop dat ik hetzelfde voor jullie kan betekenen :D

Buster

Lieve Tinkerbel, dat doe je al!

Vlinder307

Lieve Tinkebel,
Alleen al dat je je "probleem" hier meld zegt al heel wat.
Is er geen mogelijkheid om het eerder aan de belasting terug te betalen? Die truien voor je man waren gewoon nodig toch?
Ik weet niet hoever je bent met een budget overzicht maken maar misschien lukt het je om ook een potje voor kleding er bij te reserveren.

Ik ben trots op je tink!!

Liefs en dikke knuffel..

Libra

Lieve Tinkelbel,

Wat je (eventueel) van ons krijgt, geef je zelf weer in meervoud aan ons terug!!

Dus jij ook heel erg bedankt voor alle steun en medeleven!!! :-*

Heel veel liefs

tinkelbel

Dames......lieve, lieve dames :D

Ik heb naar jullie geluisterd :D  Heeft even geduurd maar t' is zover........

Vandaag de knoop doorgehakt en het geld voor de belasting (volgend jaar!) weggezet naar de spaar....

't staat dus niet meer op de lopende rekening en kan er niet aankomen :)

Iedere dag wel een keer schoten jullie adviezen door mijn gedachten en ondanks dat jullie gelijk hadden/hebben wilde ik er nog niet gelijk aan....'t is zo fijn om gewoon boodschappen of i.d. te kunnen kopen zonder te moeten denken..kan 't wel ???

maar.....'k ben trots op mezelf en trots op jullie :D :D " je moet van goede huize komen wil je mij kunnen overhalen ", staat op m'n lijf geschreven en het is jullie gelukt!! 

Dank jullie wel......jullie zijn de Toppers ;)

Vlinder307

Tinkebel ik ben ongelooflijk trots op je!!
Qua financi

Kaatje

ik ben heel trots op je!
geeft een stukje rust dat het nu op de spaarrekening staat, zodat je het niet gemakkelijk op kan maken.

Buster

Turfje

Goed gedaan Tinkelbel!