niet verwacht

Started by tinkelbel, Aug 05, 2012, 07:01 PM

Previous topic - Next topic

tinkelbel

Tjee, ik sta er werkelijk van te kijken. Onvoorstelbaar, zoveel mensen. Zo naief maar ik dacht dat wij toch vrijwel alleen stonden in onze zorgen. Even laten bezinken!....

peter

Welkom,

Je bent niet alleen
Peter
Administrator Forum

Turfje

Welkom Tinkelbel,je bent zeker niet alleen nee. ;)

Groet, Turfje.

Buster

Hoi Tinkerbel,

Gelukkig hebben we allemaal naast de overeenkomst van schulden of leven op een strak budget ook allemaal de wil om eruit te komen, ook hebben we allemaal ups en downs en hele zware dagen met hier en daar een mijlpaal. ;)

Welkom!

Libra

Kan me dat voorstellen als je naar de mensen in Den Haag luistert.
Bovendien is het hebben van schulden niet iets waar je makkelijk mee te koop loopt!

Welkom en zoals je hier hebt kunnen lezen, we zijn met velen!
Hier kun je alles van je afschrijven, vind je altijd een luisterend oor en krijg je heel veel goede en bruikbare tips.

lotte

Zoveel mensen... en het zullen er steeds meer worden, ben ik bang voor  :-[
maar gelukkig zijn wij dan niet degene die er het slechtste voor staan, want wij zijn met zijn allen al een stapje verder.
We hebben al geleerd om secuur te kijken naar wat we echt nodig hebben, en hebben al onder de knie om met (nog) minder om te besteden om te gaan.

Wees welkom, laat alles rustig bezinken, en dan hoop ik een heleboel van je te lezen.

grtjes

Lotte

tinkelbel

Dank jullie wel voor de hartelijke woorden! Ik zit me werkelijk af te vragen of een ander is geholpen met mijn (ons) verhaal. Het enige wat ik me blijf afvragen is hoe ik een ander kan helpen die ook in een soortgelijke situatie zit. We hebben ook goede tijden gekend waarin wij een ander hielpen, niet alleen door fin. een handje te helpen maar ook door klaar te staan voor een ander. En nu nog steeds zullen wij helpen ook al kan dit niet door geld te geven. Pas geleden nog hoorde ik een schrijnend verhaal van een gezin met kinderen. Ik zamel dan kleding in en geef het hun. Ook nu denk ik aan mijn eigen, niet meer gedragen kleding, die maar op de zolder ligt.  Ik bedoel eigenlijk; ik vind het hartverscheurend om zoveel ellende te horen en zou zo graag helpen maar tegelijk denk ik; wie helpt ons? Hebben jullie ook dat je af en toe denkt dat je er alleen voor staat en het af en toe zo moeilijk is dat je van de daken wilt schreeuwen; " mensen, denk ook eens aan een ander en niet alleen aan jezelf of het geld"!

Turfje

Helaas zijn er veel mensen die niet aan 'n ander denken.
Maar gelukkig zijn er ook nog wel mensen die dat w

tinkelbel

Quote from: Turfje on Aug 06, 2012, 09:34 PM
Helaas zijn er veel mensen die niet aan 'n ander denken.
Maar gelukkig zijn er ook nog wel mensen die dat w

Libra

Ja hoor Tinkelbel, ik denk dat we dat af en toe allemaal weleens roepen als we weer een dipdag hebben of als er onverwachts weer iets gebeurd wat je niet direkt kunt oplossen.

De voorbeelden zijn legio;
- denkend dat je je schulden op een rijtje hebt staan en opeens is daar uit het niets weer een deurwaarder met een rekening,
- of een rekening van een incasso bureau die veel te hoge kosten in rekening brengen,
- gezinnen met kinderen die het (in mijn optiek althans) nog moeilijker hebben dan alleenstaanden, waarvan de wasautomaat van de ene op de andere dag stukgaat, zodat ze toch weer geld moeten opnemen van bijvoorbeeld die PL,
- mensen van wie de auto stukgaat die ze toch echt nodig hebben om naar hun werk te komen en dan ook weer geld moeten lenen of de genoemde PL weer moeten aanspreken.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar net wat Lotte schrijft, je zult hier mensen leren kennen die hun problemen onder ogen hebben gezien en die er alles aan doen om die schulden weg te krijgen.
Die zichzelf echt op het bestaansminimum hebben gezet (velen zit zelfs onder de normen van het NIBUD), met maar

Buster

Quote from: Libra on Aug 06, 2012, 09:52 PM

Maar net wat Lotte schrijft, je zult hier mensen leren kennen die hun problemen onder ogen hebben gezien en die er alles aan doen om die schulden weg te krijgen.
Die zichzelf echt op het bestaansminimum hebben gezet (velen zit zelfs onder de normen van het NIBUD), met maar

tinkelbel

Hulp nodig.....

een beetje uitleg van mijn kant anders is het voor jullie ook niet te vatten..

Wij (man en ik) hebben een fikse PL maar daarnaast ook een leuk bedrag op de rekening staan waarvan ik weet dat we er niet aan mogen komen omdat dit bedrag volgend jaar naar de belasting moet..maar  (en daar komt ie!!).....ik kom er dus wel aan :-[

Ben zo fout bezig op dit moment maar 't interesseert me gewoonweg helemaal niets, dan s..geld! 

Op m'n 30e heb ik de (welbekende) omslag gemaakt en dat betekend dat er voor m'n 30e een Tinkelbel is en na de 30 jaar een Tinkelbel is, alleen...deze bevalt me veel beter ;)
Ik ben totaal (hoewel totaal ???) niet materialistisch ingesteld, al is een beetje comfort ook wel prettig, en daar ga ik de fout in :-[ 

Zo ook vandaag weer.....

Omdat mijn man ziek is en allerlei onderzoeken moet ondergaan bedacht ik mij dat hij niet eens fatsoenlijke truien heeft..alleen 1 trui en de rest overhemden. Dus wat doe ik...ik koop hem 2 truien en hij vindt ze prachtig!

Wat ik bedoel...ik moet teruggefloten worden maar omdat mijn man (naar ik vermoed) een fikse burn-out heeft kan en mag ik van hem geen steun verwachten..

Dames, aub...geef raad!!

tinkelbel

Figuurlijk een schop onder de ko..... :'(  Niet te hard aub :-\

peter

Tinkebel,

Ik kan eigenlijk niet boos op je worden, je hebt geld uitgeven wat je eigenlijk niet hebt. Echter je doet het om je man te helpen.

Vanaf vandaag slot op de giro en/of bank.
Peter
Administrator Forum

Bloem2

Juist. Je smijt het niet over de balk en doet het om je man te helpen.
Geniet dan nu van deze 2 truien, deze aankoop

EN MORGEN AFBLIJVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                 en overmorgen en volgende week en maanden....
Klaar nu.