ha die gewoon
heb net even dit draadje van je gelezen en nu valt bij mij het kwartje pas echt
er is in het verleden wel eens wat over gemummeld tegen mij maar ik begreep er niks van
het klopt
achterstand bij eigen zorgverzekering weggewerkt (op wat voor manier dan ook)? dan volgt afmelding bij cvz
eindafrekening wordt gemaakt en de oorspronkelijk opgelegde boete wordt daar weer vanaf gehaald
en je betaalt weer een normale premie bij je eigen zorgverzekering, die je dan ook weer zelf mag uitzoeken (wil je switchen dan kan dat dus weer)

maar...: wél zelf het proces blijven volgen en meteen reageren als er iets vreemds lijkt te gebeuren of als het te lang duurt
hieruit blijkt weer eens dat je zelf echt erin moet duiken om het te begrijpen en ook om fouten die deze instanties maken te kunnen tackelen
ooit had ik eens zoiets met de belastingdienst met de OB (omzetbelasting) die ik toen nog moest betalen.... ze hadden me een herinnering gestuurd met boete, omdat ik de OB niet op tijd betaald zou hebben
ik checkte het en het was gewoon wel op tijd geweest!
ik belde en vertelde dat het niet klopte en bij de belastingdienst werd eenvoudigweg gezegd: oh, sorry, foutje, verscheurt u die brief maar gewoon.... natuurlijk heb ik dat laatste niet gedaan; ik heb er een groot kruis op gezet en de naam van de degene die ik aan telefoon had gehad erop vermeldt evenals datum en tijdstip van het gesprek
nooit meer iets over gehoord gelukkig
wat ik bedoel: als je je administratie op orde hebt, kun je ook dit soort vergissingen op tijd achterhalen en rechtzetten, zo ook bij zorgverzekeringen, deurwaarders en dergelijke.....
veel instanties doen en zeggen van alles en nog dat dat niet klopt of niet mag, maar daar kom je nooit achter als je er zelf niet in duikt en ... dan betaal je dus over all gewoon te veel
en daar zit je niet op te wachten als je al in de schulden penarie zit toch?
maar wel begrijpelijk overigens dat dit soort dingen blijft gebeuren, eenvoudigweg omdat bijna iedereen die in de schulden komt, er op een andere manier door wordt geraakt en in de emotie schiet, in plaats van nuchter en praktisch te gaan aanpakken