CVZ en CJIB

Started by gewoon, Aug 04, 2012, 02:16 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Om mijn verhaal te vervolgen.......
ook een brief van het CJIB gehad
35,65 per maand.
Om mijn traditie hoog te houden, hier is mijn brief aan het CJIB.

CJIB
Postbus 993
8901 BS                                                                                                        <> 10-8-12
Leeuwarden.

QuoteCJIB  nummer <>

Geachte heer ,mevrouw,

De zorgverzekering heeft mij ten onrechte aangemeld als wanbetaler.
De zorgverzekeraar is tijdig in gebreke gesteld.
Er is een verzoek gedaan aan het CVZ om het besluit te vernietigen.
In afwachting op hun besluit doe ik  aan u het verzoek, om deze brief met bovengenoemd CJIB nummer in te trekken, of tenminste een besluit van het CVZ af te wachten.

Gedurende het verzuim van de schuldeiser is deze niet bevoegd maatregelen tot executie te nemen BW. Artikel 6:62
Of staat de overheid hier boven de wet? Is Nederland nu tot een dictatorstaat verworden? Kan ik verwachten dat u binnenkort voor mijn deur staat met machinegeweren?

Ik begrijp dat het CJib hier doet wat haar is opgedragen. Misschien wilt u zo vriendelijk zijn om te checken met het CVZ , of deze hele actie wel terecht is. Ondertussen moet ook het CVZ op de hoogte zijn van de veranderde omstandigheden met betrekking tot deze vermeende vordering.

Dit is geen bezwaarschrift, dit is een verzoek aan een mens van vlees en bloed, begiftigd met verstand en geweten toch even te checken met het CVZ of deze actie moet worden doorgezet.
Ik dank u voor uw begrip.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Hoi Sacredfour

Je begint met om mijn verhaal te vervolgen....

Wel het verveelt mij nooit, vroeger zat ik op een schaak vereniging wat er niet wilde horen was, schaakmat.

Dat is wat je brieven doen.

Zij de eerste zet, en jij veegt het bij elkaar, en al hun hoop blijkt weer een herdersmatje

Voor jou  :D

Gewoon

burningspirit

ha die gewoon
heb net even dit draadje van je gelezen en nu valt bij mij het kwartje pas echt
er is in het verleden wel eens wat over gemummeld tegen mij maar ik begreep er niks van

het klopt
achterstand bij eigen zorgverzekering weggewerkt (op wat voor manier dan ook)? dan volgt afmelding bij cvz
eindafrekening wordt gemaakt en de oorspronkelijk opgelegde boete wordt daar weer vanaf gehaald
en je betaalt weer een normale premie bij je eigen zorgverzekering, die je dan ook weer zelf mag uitzoeken (wil je switchen dan kan dat dus weer) ;D maar...: wél zelf het proces blijven volgen en meteen reageren als er iets vreemds lijkt te gebeuren of als het te lang duurt

hieruit blijkt weer eens dat je zelf echt erin moet duiken om het te begrijpen en ook om fouten die deze instanties maken te kunnen tackelen

ooit had ik eens zoiets met de belastingdienst met de OB (omzetbelasting) die ik toen nog moest betalen.... ze hadden me een herinnering gestuurd met boete, omdat ik de OB niet op tijd betaald zou hebben
ik checkte het en het was gewoon wel op tijd geweest!
ik belde en vertelde dat het niet klopte en bij de belastingdienst werd eenvoudigweg gezegd: oh, sorry, foutje, verscheurt u die brief maar gewoon.... natuurlijk heb ik dat laatste niet gedaan; ik heb er een groot kruis op gezet en de naam van de degene die ik aan telefoon had gehad erop vermeldt evenals datum en tijdstip van het gesprek
nooit meer iets over gehoord gelukkig

wat ik bedoel: als je je administratie op orde hebt, kun je ook dit soort vergissingen op tijd achterhalen en rechtzetten, zo ook bij zorgverzekeringen, deurwaarders en dergelijke.....
veel instanties doen en zeggen van alles en nog dat dat niet klopt of niet mag, maar daar kom je nooit achter als je er zelf niet in duikt en ... dan betaal je dus over all gewoon te veel
en daar zit je niet op te wachten als je al in de schulden penarie zit toch?

maar wel begrijpelijk overigens dat dit soort dingen blijft gebeuren, eenvoudigweg omdat bijna iedereen die in de schulden komt, er op een andere manier door wordt geraakt en in de emotie schiet, in plaats van nuchter en praktisch te gaan aanpakken
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

burningspirit

oh en sacredfour....  ;D het mag dan al lang geleden zijn (augustus 2012) maarre... GEWELDIG die brief van jou toen!
ik lig er hier om in een deuk
machinegeweren....! hoe verzin je het?
kortom, geweldig genoten bij het lezen van deze topic
greetzz, burningspirit  8)

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

Hoi tijd vliegt en nu is het zover,  afgelopen week liep mijn laatste nog lopende betalings regeling af we zijn nu dus 36 maanden verder in dit draadje.

En dat scheelt weer E 42,-- in de maand plus heb nergens meer een regeling of achterstand en Nederland heeft weer een wanbetaler minder 

Heb ook een vraag of dit draadje niet naar het draadje van zelfstandig en ZZpers verzet moet worden het gaat dan wel over verzekeringen maar hoe ik onder die verhoging van 30 % CJIB uitgekomen ben is juist voor deze interessant.

Heb dan ook in dit draadje commentaar gegeven over die ZZP formule maar verwacht dat dit wel in goede aarde valt,  en eerder opgepakt word als herinnering goed over arbeids ongeschiktheid na te denken om niet in een gat te vallen

tonnie64

;D ;D ;D ;D Super Gewoon, lekker weer vrij leven zonder ergens achter stand te hebben  ;D ;D ;D ;D ;D

groetjes Tonnie

Meelezertje

QuoteNederland heeft weer een wanbetaler minder
;)

Mooie mijlpaal. Heerlijk gevoel moet dat zijn. En uuh, 42 per maand is wel ruim 500 per jaar extra te besteden :)
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

gewoon

Ha haal dit draadje nog een keer omhoog omdat gisteren Licht is gaan schrijven,  en heeft precies gedaan hoe je het slimste aanpakt  en is  wat ik in dit draadje ook duidelijk probeer te maken.

chapter

Nu snap ik hem maar wel apart. Dat ze dan boete in mindering brengen ook op maanden dat achterstand liep. Normaliter zou je denken dat boete dan pas stopt en niet met terugwerkende kracht. Ben niet van plan ooit nog met cvz in aanraking te komen na wsnp hihi. Maar idd goede tip werkt alleen lastiger als ze je zorgtoeslag innen. Dan voor lage inkomens ladtiger daarnaast ook volledige zorgpremie te betalen