Forum > Verzekeringen

CVZ en CJIB

(1/5) > >>

gewoon:
Hoi schrijf hier even over omdat ik de specificatie eindafrekening wanbetaler heb gekregen.
Wel bekend dat als je 6 maanden achter bent met premie dat je dan word aangemeld als wanbetaler en komen er veel hogere rekeningen via CJIB.
Maar ik heb de orspronkelijke achterstand betaald waardoor ik geen wanbetaler meer ben en krijg gewoon weer rekeningen van Zilveren Kruis.
Opmerkelijk is dat ik nu eind afrekening zie en de verhoogde betalingen die zijn betaalt door mij zijn voor dit verhoogde tarief verwerkt.
Maar nu breekt mijn klomp, had hier dus ook een achterstand bij de CJIB deze achterstand word gecorrigeerd naar de standaardpremie.
Totaal te vorderen                  E 1.951
Correctie naar standaardpremie E 1.498
U betaald via CJIB                   E 1.498

ben verbaast Gewoon

Buster:
Maar wat betekend het nu?
Dat je klaar bent met de achterstand?

Gefeliciteerd??

sacredfour:
Zilverenkruis Achmea, Dit zijn nu echt een verzameling sukkels!
Hun premie is wel een van de goedkoopste. Als ik het goed begrijp ben je ZZP, er. Elektricien?
Betaal je een eigen risico van 500 euro, en je bent zelfstandige, dat betaal je 82 euro basispremie.
Heb je weinig inkomen , dan kan je ook de zorgtoeslag aanvragen. Ben je afhankelijk voor contracten in de bouw, dan zal je het nu ook wel moeilijk hebben, nu de bouw volledig op zijn gat ligt.
In de prevee sector is nog wel werk, groepenkasten aanleggen en dat soort werkzaamheden.
Maar goed, dit zal je allemaal wel weten.

--- Quote ---Correctie naar standaardpremie E 1.498
U betaald via CJIB E 1.498
--- End quote ---

Wat bedoel je hiermee? Moet je dit nog gaan betalen, of is dit de eindafrekening van wat je aan het CJIB hebt betaald?

gewoon:
Hoi is misschien wat onduidelijk maar er zit een goede tip in mijn verhaal om van je schuld af te komen, had dus een achterstand bij de zilveren kruis melding door CVZ als wanbetaler zodat de maand premie omhoog gaat van E 102.-- zilveren kruis naar E 154,-- CJIB

Hoor dan de klacht van kan die E 102 nauwelijk betalen en dan word het E 154 per maand zo kom je nooid uit de zorgen.
Wat ik gedaan heb is, de oorspronkelijk achterstand weg werken die 6 X E 102,-- waardoor CVZ mij moet afmelden als wanbetaler is ook gebeurt, aan de CJIB heb ik weinig betaalt waardoor de achterstand daar door liep naar E 1.951,--
Nu ik geen wanbetaler meer ben... de oorspronkelijke 6 maanden zijn voldaan word dus die verhoging van 102 naar 154 terug gezet en word E 1.498,-- is E 453,--minder
Deze E 1.498,-- die ik dan nog wel moet betalen, daar kan ik een keurige betalings regeling voor treffen.

gewoon:
mijn tip is dus bij een achterstand ziekenfons 6 maanden en je krijgt nu brieven van CJIB hou de oorspronkelijke 6 maanden als doel deze zo snel mogelijk weg te werken, moet toch, ook deze gaat immers naar een inkasso buro die met hun kosten er bij hier druk op zetten.

Heb je dit voor elkaar dan hoef je enige maanden niets te betalen aan CJIB hun dossier ligt weer bij CVZ en CJIB heeft in die periode geen inzicht van de eindafrekening.
( had wel een betaling gedaan werd gewoon terug gestort )
En dan komt de eindafrekening eindelijk waar je een betalingsregeling mee kunt maken, zonder die verhoging die is er weer af.

Gewoon

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version
Mobile View