CVZ en CJIB

Started by gewoon, Aug 04, 2012, 02:16 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi schrijf hier even over omdat ik de specificatie eindafrekening wanbetaler heb gekregen.
Wel bekend dat als je 6 maanden achter bent met premie dat je dan word aangemeld als wanbetaler en komen er veel hogere rekeningen via CJIB.
Maar ik heb de orspronkelijke achterstand betaald waardoor ik geen wanbetaler meer ben en krijg gewoon weer rekeningen van Zilveren Kruis.
Opmerkelijk is dat ik nu eind afrekening zie en de verhoogde betalingen die zijn betaalt door mij zijn voor dit verhoogde tarief verwerkt.
Maar nu breekt mijn klomp, had hier dus ook een achterstand bij de CJIB deze achterstand word gecorrigeerd naar de standaardpremie.
Totaal te vorderen                  E 1.951
Correctie naar standaardpremie E 1.498
U betaald via CJIB                   E 1.498

ben verbaast Gewoon

Buster

Maar wat betekend het nu?
Dat je klaar bent met de achterstand?

Gefeliciteerd??

sacredfour

Zilverenkruis Achmea, Dit zijn nu echt een verzameling sukkels!
Hun premie is wel een van de goedkoopste. Als ik het goed begrijp ben je ZZP, er. Elektricien?
Betaal je een eigen risico van 500 euro, en je bent zelfstandige, dat betaal je 82 euro basispremie.
Heb je weinig inkomen , dan kan je ook de zorgtoeslag aanvragen. Ben je afhankelijk voor contracten in de bouw, dan zal je het nu ook wel moeilijk hebben, nu de bouw volledig op zijn gat ligt.
In de prevee sector is nog wel werk, groepenkasten aanleggen en dat soort werkzaamheden.
Maar goed, dit zal je allemaal wel weten.

QuoteCorrectie naar standaardpremie E 1.498
U betaald via CJIB E 1.498

Wat bedoel je hiermee? Moet je dit nog gaan betalen, of is dit de eindafrekening van wat je aan het CJIB hebt betaald?

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Hoi is misschien wat onduidelijk maar er zit een goede tip in mijn verhaal om van je schuld af te komen, had dus een achterstand bij de zilveren kruis melding door CVZ als wanbetaler zodat de maand premie omhoog gaat van E 102.-- zilveren kruis naar E 154,-- CJIB

Hoor dan de klacht van kan die E 102 nauwelijk betalen en dan word het E 154 per maand zo kom je nooid uit de zorgen.
Wat ik gedaan heb is, de oorspronkelijk achterstand weg werken die 6 X E 102,-- waardoor CVZ mij moet afmelden als wanbetaler is ook gebeurt, aan de CJIB heb ik weinig betaalt waardoor de achterstand daar door liep naar E 1.951,--
Nu ik geen wanbetaler meer ben... de oorspronkelijke 6 maanden zijn voldaan word dus die verhoging van 102 naar 154 terug gezet en word E 1.498,-- is E 453,--minder
Deze E 1.498,-- die ik dan nog wel moet betalen, daar kan ik een keurige betalings regeling voor treffen.

gewoon

mijn tip is dus bij een achterstand ziekenfons 6 maanden en je krijgt nu brieven van CJIB hou de oorspronkelijke 6 maanden als doel deze zo snel mogelijk weg te werken, moet toch, ook deze gaat immers naar een inkasso buro die met hun kosten er bij hier druk op zetten.

Heb je dit voor elkaar dan hoef je enige maanden niets te betalen aan CJIB hun dossier ligt weer bij CVZ en CJIB heeft in die periode geen inzicht van de eindafrekening.
( had wel een betaling gedaan werd gewoon terug gestort )
En dan komt de eindafrekening eindelijk waar je een betalingsregeling mee kunt maken, zonder die verhoging die is er weer af.

Gewoon

gewoon

Hoi Sarcrefour

Vind het belangrijk dat ik zelfstandig ondernemer ben en neem dingen aan met alle risico die dit  mee brengen.

En ben dus geen ZZPer is ook weer zo,n zelf gemaakte blunder van de politiek.

We staan al voor een vergrijsing van de bevolking, en dan komt Den Haag daar boven op met de ZZP construktie weer 900.000 mensen minder die afdrachten doen.

900.000 maal( E 10.000 per jaar per persoon) is E 9.000.000.000,--

Volstrekt krankzinnig

Gewoon

sacredfour

QuoteVind het belangrijk dat ik zelfstandig ondernemer ben en neem dingen aan met alle risico die dit mee brengen
.
Ben je zelfstandige ondernemer?
Als je geen ZZp,er bent dan ben je dus ondernemer met meerdere mensen personeel?
Of ben je soeverein, freeman on the land?
Dit is natuurlijk niet mijn zaak, maar je uitleg is een beetje verwarrend.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Het verschil is dat ik mij niet per uur verhuur ( uitzondering daar gelaten ) ik neem projecten aan, maak begrotingen enz.

De ZZP construktie is anders, zijn voor een groot deel mensen die vroeger gewoon een baan hadden er uit gegooid zijn, en dan als ZZPer weer ingehuurd worden door de voormalige werkgever.

Deze ZZP ers verdienen dan plots veel meer en maken dit op, aan dure auto,s en luxe en van het bedachte,.. zelf zorgen voor de nodige pensioen opbouw of arbeidsangeschikheid vezekeringen enz. komt pijnlijk weinig van te recht.

Als zij dat zouden doen verdienen zij, niks meer dan vroeger.
Zijn dus de aan komende groep mensen met probleem schulden zodra er een kink in de kabel zit.( ziekte, werkeloosheid)
En Den Haag laat hiermee 9 miljard lopen ( mijn kleine inschating van net )
Gewoon

Buster

Bij ons was het andersom; wat er binnenkwam werd voor de helft weer terug in het bedrijf gepompt en voor de helft naar schuldeisers gestort.
Halverwege het jaar (oktober) bleek er een verplichting te zijn voor een pensioen afdracht waar ik niet op verdacht was. Hoppa nieuwe schuldeiser erbij!

Ondernemen is een vak, je kan echt niet zomaar van een leek verwachtten dat hij met wat internet browse uurtjes van de hoed de rand weet,... Je gaat er echt zo lelijk mee op je plaat,.. spookfacturen, nep advertenties, zogenaamde internet registraties, en dan ben je nog niet eens aan de slag,..

Libra

Gewoon heeft hier een heel goed punt en Buster ook.

Negen van de tien ZZP'ers zijn handwerklieden (schilders, metselaars, bouwvakkers enz.) die altijd gewoon in loondienst gewerkt hebben en dus geen idee hadden van alle bijkomende zaken die het hebben van een eigen bedrijf met zich meebrengt.

Ook het UWV (onder aanvoering van de overheid) heeft hier "goed" aan bijgedragen.
Velen werden inderdaad werkeloos en het UWV stimuleerde het zelfstandig worden vaak ook nog met behoud van uitkering de eerste 6 maanden, zonder die mensen wegwijs te maken op het gebied van de regels en wetgevingen en alle financi

gewoon

Hoi over het ZZP verhaal, Moet even mee met de gedachte van libra en Buster ik heb een 4 jarige dag opleiding gehad voor dat er een middenstands diploma werd gegunt en zelfstandig kon gaan werken.

ZZP ers kunnen rustig de boekhouder bellen of een busje leasen binnen het bereik is, ipv zelf jaarstukken te kunnen lezen. ( als ze al een boekhouding voeren ) maar goed.

Terug op mijn onderwerp, zonder dat ik zelf met een voorstel ben gekomen is er vandaag een brief gekomen van CJIB

Een betalings regeling van die maar E 1498,-- (oorspronkelijke premie )
in 36 maanden te voldoen eerste termijn de 20e aug  bedrag E 41,62

Ben heel erg in mijn nopjes
Gewoon

Turfje

Mooi, fijn dat er een regeling is waar je mee in je nopjes bent! :)

Buster

Gefeliciteerd!

vakman,..  ;)

gewoon

Ha voor mij maakt dit een groot verschil had nog E450,-- aan overige rekeningen open staan prive en die kan ik nu gerust betalen voel mij vandaag anders door meer energie.

Dan te bedenken dat ik 21 6 nog ruzie had met Van Es over bovenstaande rekening en dat ik die E 1.951 moest betalen plus hun kosten per omgaande.
Heb ik niet gedaan dossier Van Es weer naar CJIB had Van Es vertelt dat ik de oorspronkelijke achterstand weg gewerkt had en wachte op de eindafrekingen en een betalings regeling.

Hadden zij nog nooid van gehoord...effe na vragen en komen dan 5 min later met het bericht nee meneer zo werkt het echt niet je moet gewoon betalen.

Vind dat mensen voorliegen die het moeilijk hebben

Gewoon

Libra

Van harte gefeliciteerd!!
Moet voelen als een hele grote overwinning, maar meer dan dat nog rechtvaardigheid!!!

Logisch dat je je anders voelt ;)
Vergelijkbaar heb je olympisch goud gewonnen!! ;D