College voor zorgverzekeringen.

Started by sacredfour, Aug 02, 2012, 09:15 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

CVZ
Ik heb 6 maanden lang mijn zorgpremie niet betaald. Dit omdat de deurwaarder van mijn zorgverzekeraar onrechtmatig beslag heeft gelegd op mijn zorgtoeslag.
Ja, en wat gebeurt er dan
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Ik bewonder je doorzettingsvermogen, zeker omdat vaak blijkt dat het zoden aan de dijk zet.

sacredfour

De goden moeten mij goed gezind zijn!!
Ik kreeg deze brief van mijn incassobureau naar aanleiding van de brief die ik eerder gestuurd had (zie hierboven)

QuoteGeachte heer <>,
Naar aanleiding van uw brief van d.d. 27 juli 2012 hebben wij besloten om het gelegde beslag op uw zorgtoeslag met terugwerkende kracht op te heffen.
Wij zullen de gemaakte kosten van het derde beslag dan ook niet op u verhalen.
Wij verzoeken u om binnen 5 dagen contact met ons op te nemen, om uw
rekeningnummer door te geven. Wij kunnen dan het bedrag dat wij uit het gelegde
beslag hebben ontvangen, naar uw rekeningnummer doorstorten. Indien u geen contact
met ons opneemt zijn wij verplicht om het bedrag terug te storten aan de Belastingdienst.
Tevens geven wij hierbij aan dat het bovenstaande geen schorsende werking heeft op
overige executiemaatregelen. Indien u niet tot betaling overgaat zullen wij andere
rechtsmaatregelen nemen.
Nu nog kijken of het CVZ hun besluit zal vernietigen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Libra

Fantastisch sacredfour!!!
Het loont dus de moeite om toch vol te houden.
Ik hoop dat het ook zo positief verloopt met CVZ.

Turfje

Mooi resultaat!
Hopelijk werkt het cvz nu ook mee dan.

Groet, Turfje.

sacredfour

weer een klein succesje! Dit is het antwoord van het incassobureau:
Geachte heer, mevrouw,
   In bovenstaand dossier hebben wij inmiddels een volledig antwoord van onze client
ontvangen betreft de door u gestuurde brief op 16 augustus 2012.
Wij hebben in het openstaande dossier eerder beslag gelegd op uw zorgtoeslag. Gezien het feit dat er, in dit dossier, alleen zorgkostennota,s open staan is het gelegde beslag op uw zorgtoeslag niet correct.   

Wij hebben hierover contact gehad met onze cli

Libra

Succes, groot of klein, beiden zijn altijd heel leuk om te lezen!!

Gefeliciteerd!!

Buster

Gefeliciteerd, enne,.. Flandrijn IS erg onzorgvuldig als het aankomt op administratie.

jojobobo

Ook ik was onterecht aangemeld bij het CVZ door FBTO; ik heb een advocaat ingeschakeld. Overigens heeft FBTO nu beslag gelegd op mijn zorgtoeslag terwijl ik GEEN premieachterstand heb maar achterstand betaling eigen risico. Dat wordt dus een 2e procedure.

Hieronder mijn verhaal met de brief van mijn advocaat.

Tot mij wendde zich mw. xxx (hierna: cl) met het hiernavolgende.

Cl is door FBTO op 21 december 2011 aangemeld bij het College voor zorgverzekeringen (hierna: CVZ).

Cl meent dat dit ten onrechte is gedaan.

Namens cl heb ik gistermiddag telefonisch contact gehad met uw mw. .xxxx van de financi

sacredfour

jojobobo,
Bedankt voor je bijdrage hier.
Brieven van advocaten zijn altijd heel interessant,vooral als ze gelijk hebben!

Lex63

Hallo allemaal.

Omdat ik vanaf mei de ziektekostenpremie niet meer kon betalen omdat ik geen geld meer had, nauwelijks inkomsten had omdat ik geen baan heb en geen uitkering kreeg.

De schuld bij Zilvenkruis Achmea liep elke maand maar op. Na 6 maanden Kwam eerst het incassobureau waar ik inmiddels een schuld heb van

Buster

Hoi Lex,

Er gaat geloof ik wat mis.
Er kan per schuld maar een eiser zijn.
Bij een zorgverzekerings achterstand is het gebruikelijk dat CVZ de incasso procedure op zich neemt omdat een zorgverzekering een verplichte verzekering is.

Hoeveel ze daarvoor mogen rekenen weet ik niet precies.
Bij een normale procedure mogen ze 3%  rente op jaarbasis, dus 0,25% per mand in rekening brengen.

Als je niet verzekerd bent, dan sluit CVZ een verzekering voor je af die je verplicht bent te betalen en deze premie is altijd hoger dan een normale premie. Wellicht gaat daar deze brief over.
Ik zou even contact openemen met zowel CVZ als Zilveren Kruis om uit te zoeken of je nog steeds verzekerd bent en zo ja, daar een bewijs van zodat je dat kan overleggen met het CVZ.

Ik moet zeggen dat ik hier regelmatig verhalen lees over de slordige administratie die het CVZ voert.

Hou vol.

sacredfour

Het kan zijn dat het incassobureau betrekking heeft op een oudere schuld aan Zilveren Kruis.
Is dit niet het geval dan moet je de schuld bij het incassobureau niet meer betalen, immers het CVZ is nu de instantie die de procedure heeft overgenomen. Wel moet je de nieuwe zorgpremie gewoon blijven betalen.

Lex63

Bedankt voor jullie reacties.

Eerst wil ik iedereen een gelukkig, gezond en welvarend jaar toe wensen.

Door een inlog probleem kon ik niet eerder reageren.

Als alles goed is heb ik deze maand een uitkering en begeleider die mij ook gaat helpen met mijn ziektekostenverzekering en deze zaak eens goed onder de loop gaat nemen, zij kan beschikken over juridische bijstand wat mijn niets kost.

Nogmaals schandelijk dat de Nederlandse staat mensen zo uitkleed ik ga hier de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport  Edith Schippers op aanschrijven.

Wie weet ook een e-mail naar andere politieke partijen om dit aan de kaak te stellen.

Lex

UPDATE

Mijn uitkering is inmiddels rond nu kan ik eind deze maand gaan beginnen de Nederlandse staat te spekken leedgeld noem ik dit.

Er zijn al Kamervragen gesteld.