Incasso software

Started by jan, Jul 26, 2012, 11:27 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Van iets voor elkaar krijgen ook, dacht bij een ander draadje he! weer een ton minder.

Maar over die automatisering dat voelen we iedere dag al langere tijd, het zijn bedrijven.
Libra was geschokt over het uitsluiten van mensen die ooid schuldhulp hebben gehad.
Dat is van alle tijden heb eens gezegt dat het personeel gekontroleerd word bij solisitatie of ze echt geen verstand van schulden hebben.

Klinkt leuk, maar is gewoon juist, emotionele binding is funnest, voor deze bedrijven en op het schermpje blijven turen dat is de baan.
Kan zijn dat de vorige tel. beeindigd is met,.. die betaalt niet wegens verjaaring de volgende (breekt) en stelt een E 10,-- per maand voor.. als u nu 25 per week belooft dan is het goed.
op het schermpje in tikken belooft 25 per week.
Terwijl het ook bij de verjaarde dossier zit maar deze schuldenaar is wat verward aan het worden.

Je moet je schermen is in, denk graag terug dat het was, moet je schamen.

gewoon

Buster

Quote from: Libra on Jul 27, 2012, 12:13 AM
Maar dat zij nu iets in de markt willen zetten over mensen die in de WSNP zitten om eventueel te gebruiken in een sollicitatieprocedure, gaat wat mij betreft toch wel alle perken te buiten.

Voorop gesteld dat ik echt NIKS heb met incassobureau's het screenen op achtergronden voor een sollicitatie procedure hoort er nu eenmaal bij. Als je bij een bank solliciteert naar een functie vermogens beheer is het wel zo handig als je handelingsbekwaam bent verklaard.
Dat geld ook voor notarissen, accountants, boekhouders, kortom allerlei functies waarbij financi

Dick

Dat een bedrijf mensen screent lijkt mij heel verstandig en is niet meer als normaal. Ik moet er niet aan denken dat een inbreker solliciteert en wordt aangenomen bij de politie.

Bedrijven moeten geen risico's nemen m.b.t personeel.

@Jan het is dat ik je beter ken, maar je draaft door.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Libra

Uiteraard weet ik dat er gescreend wordt.
Zeker als het gaat om "gevoelige" posities.
Maar laten we wel wezen, deze tool kan uitwassen in de hand werken!

En ja, mensen die bij incasso bureaus of gerechtsdeurwaarders werken zitten daar niet om vliegen te vangen en voor niets gaat de zon op.
Ik heb alleen wel een probleem met de werkwijze van sommigen.

En dan vraag ik me in alle eerlijkheid af: wij hebben hier vrijwel allemaal stuk voor stuk met deze instanties te maken gehad en legio negatieve ervaringen gehad (de "goeden" niet te na gesproken!!), gaan ze deze tool integer gebruiken??
Ik durf het te betwijfelen........

sacredfour

Alsof iemand die het WSNP heeft doorlopen bij een incassobureau wil gaan solliciteren! ;D ;D

En voor deze automatisering hoeven we helemaal niet bang te zijn, zolang er maar niet automatisch de akte van cessie uitrolt!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Libra

Hahahaha.......sacredfour.....ik denk het zomaar niet ;).

Ik bedoelde iets andere banen.
Stel: ik werk als adminstratief medewerker en zit in de WSNP of heb deze net doorlopen. Dit kan al "gevoelig" liggen in de beleving van sommigen, want hetgeen waar je vaak tegenop loopt is het onbegrip en het vooroordeel wat de maatschappij (helaas!!!) maar al te vaak heeft over het "soort" mensen die hier mee te maken krijgen.

Laat staan dat ik een baan als cassi

sacredfour

QuoteToetsingsabonnement Particuliere uitspraken
Op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegevens kunt u slechts met een aangeleverde combinatie van persoonsgegevens (naam en geboortedatum) online toetsen of uw klant in de schuldsanering is terechtgekomen. Dit kunt u bijvoorbeeld ook gebruiken voor het screenen van sollicitanten in het kader van uw compliance of riskmanagement beleid.

Zover ik het begrijp is deze module van het progamma voor het toetsen van hun eigen sollicitanten. Sinds alleen incassobureaus dit progamma gebruiken hoef je denk ik niet bang te zijn dat deze informatie doorgegeven wordt aan een 3de partij.  Ik neem aan dat de informatie die zij opvragen over WSNP  uitspaken publieke kennis is. Elk bedrijf kan dit dus doen. Ook zonder dit progamma.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Libra

Zoals ik het las begreep ik hier toch echt uit dat zij dit aanbieden aan klanten (lees derden) als een bijkomende service, als zij de dienst van het screenen van potenti

peter

Jan,

(Nu speel ik advocaat van de Duivel)

Ik las het nog een keertje door, de incassobureau's gebruiken software om hun werkzaamheden mogelijk te maken. Ik zie geen probleem in het gebruik van deze software. Stel ik begin voor mijzelf, voer werkzaamheden uit, maar niemand betaald.

Hoe moet het nu verder met mij, mijn rekeningen moeten ook worden betaald. Ik zou als zelfstandige blij zijn dat ik naar een incassobureau kan stappen om mij geld te krijgen. Het bestaan van incassobureau's heeft een reden, de wanbetaler.

Peter
Administrator Forum