Intrum Justitia en Flanderijn

Started by Frummel84, Jul 23, 2012, 02:32 PM

Previous topic - Next topic

sacredfour

QuoteOnlangs zijn wij als forum door een incassobureau aangesproken, dat wij tips hadden gegeven aan een aantal mensen. Het betreffende incassobureau dreigde met gerechtelijke stappen. Ik heb netjes aangegeven dat wij de wet niet hebben overtreden, maar dat hun dit wel doen. Hun mail heb ik doorgezonden naar een actualiteits programma en de hun incasso vereniging. Vervolgens was het stil.

Peter, kan je hier iets meer over zeggen?
We houden ons toch netjes aan de wet? Zelfs mijn info is gebaseerd op de rechten van de schuldenaar.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Sterker nog; als er advies word gegeven is dat gebaseerd, niet alleen op de wet, maar vaak ook met rechtsuitspraken als die er zijn,...

Lastig hoor, als je je melkkoe dreigt kwijt te raken  ;D

peter

Quote from: sacredfour on Jul 25, 2012, 12:24 AM
QuoteOnlangs zijn wij als forum door een incassobureau aangesproken, dat wij tips hadden gegeven aan een aantal mensen. Het betreffende incassobureau dreigde met gerechtelijke stappen. Ik heb netjes aangegeven dat wij de wet niet hebben overtreden, maar dat hun dit wel doen. Hun mail heb ik doorgezonden naar een actualiteits programma en de hun incasso vereniging. Vervolgens was het stil.

Peter, kan je hier iets meer over zeggen?
We houden ons toch netjes aan de wet? Zelfs mijn info is gebaseerd op de rechten van de schuldenaar.

Wij houden ons aan de wet. Schuldenaren zijn voor sommige bedrijven een winstgevend object. Iemand had problemen met incassobureau, die heeft in de discussie met een incassobureau, informatie gebruikt van ons forum, mbt incassobureau's.

Het bedrijf (crediteur) wat de vordering heeft overgedragen aan het incasobedrijf, had in het incassobedrag ook de kosten opgenomen i.v.m. de achterstand van de schuldenaar. Deze kosten mogen echter niet hoger zijn dan het bedrag wat genoemd is in rapport voorwerk2.

Je mag kosten niet stapelen.... (Buitengerechtelijke kosten, omvat alle incassokosten, ook die van de crediteur)

Het kwam erop neer dat het incassobedijf geen buiteggerechtlijke kosten in rekening mocht brengen. (Deze had de crediteur al in rekening gebracht) Daarnaast, werden er registratie, en legeskosten opgevoerd. Dit mag niet, want deze kosten zitten in de buitengerechtelijke kosten.

Het kwam erop neer dat het incassobedrijf bijna voor niets moest gaan werken.

Peter
Administrator Forum

sacredfour

QuoteHet kwam erop neer dat het incassobedrijf bijna voor niets moest gaan werken.

Oh wat erg toch. :o ;D
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

peter

Ik moest er wel om lachen. Maar aan de andere kant blijkt dat incassobureau's zeer agressief te werk gaan. Dit is niet goed.
Peter
Administrator Forum

gewoon

Hoi vond het al opmerkelijk dat na mijn draadje, gerechtsdeurwaarders komen met klacht op 10 april er 115 mensen inline waren die dag.

Door de veranderde regels inkasso kosten raken zij al de krenten uit de pap kwijt, bij hoge rekeningen en mogen zien bij kleine bedragen de consument mondiger word wat regel geving betreft.

Veel vaker dan vroeger worden dossier niet op eisbaar, kat in het...

rare sprongen

gewoon

gewoon

hoi het is er nu wat laat voor maar ik had de betaling geheel gestopt aan deze garage, ben zelf 3 jaar alles kwijt geraakt door een brand, door  de buren die plantjes hadden staan.

Vind dan ook dat zo,n ondernemer zich niet gedraagt als zorgzaam ondernemer en laat mij het risico dat mijn auto na enige weken pas uit een beslag komt en of niet verzekerd is bij een kortsluiting en uitbrand.

Bij mij moet ook de kachel blijven branden mijn auto is mijn brood,en had dit aangetekend laten weten, dat ik de geleverde materialen betaal heeft hij ook geleverd.
En dat uithanden geven geen zin heeft, omdat ik de vordering betwist.

In goede trouw geef ik mijn auto over, aan een ondernemer die heimlijk een heel andere
agenda heeft, dan mij een dienst te leveren die ik had mogen verwachten.

Gewoon

Dick

Even de advocaat van de Duivel

De garagehouder is veroordeeld voor zijn nevenactiviteit. Juridisch gezien heeft de garagehouder gelijk. Naast dat hij een garage had, was hij een hobbykweker. Hij heeft wel werkzaamheden uitgevoerd.

Het is hier best wel warm, of ligt dat aan mij.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

gewoon

Hoi

Hou het nog netjes heb zelf 3 jaar geleden ook een proces verbaal op laten maken bij de politie waaronder aangifte van bedreigingen.

Zijn het type mensen die 3500 watt uit een haspeltje trekken terwijl de buren op bed liggen en aan een rechter verkopen dat het een ongelukje was.

Waarom geen geld geven aan zulke personen, de politie haalt de plantjes weg en de dure spullen maar breken niet de kas af, een dag later kunnen zij weer kweken zonder dat iemand hoort dat ze weer aan het klussen zijn, geen geld dus van mij.
Gewoon

gewoon

ha ha Dick

Beetje te warm

ja

heb drie jaar geleden mijn auto gezien laat ik zeggen

een beetje te warm.

gewoon

Hans

Ik begrijp af en toe geen snars van jouw zinnen  :-\

gewoon

Dick even ernst als die kwekerij in de garage was dan is dat toch geen neven activiteit als je auto daar staat voor een reparatie.

Wel als die kwekerij elders was, maar blijft het risico van beslag op alles door de politie terwijl je van niets wist.

gewoon

Hoi Hans

Ik doe mijn best.

Schrijven is geen talent van mij.

Gewoon

Dick

Gewoon

Ik probeer de zaken van verschillende kanten te bekijken. En ja een ondernemer mag jouw bezittingen en goederen door buiten wettelijke activiteiten niet in gevaar brengen.

Je bent wie je bent, met daarbij alle behorende gemakken en ongemakken.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

gewoon

Hoi

Dick, ik heb je goed begrepen.

Was een beetje op dreef hoe ik het beleef.

Blijft dat dit een vraag is van Frummel84

Hou mij morgen dichter op, waar ik wat kan zijn, voor Frummel

Tot morgen

Gewoon