tijdje afwezig geweest....

Started by bob71, Jul 21, 2012, 11:51 AM

Previous topic - Next topic

Noenie

Welke opleiding gaat ze doen? Kun je niet via de opleiding proberen om boeken te kopen. Op de school van dochter 3 , die nu dus met MBO stopt, kunnen ze aangeven dat ze de boeken willen verkopen. Via de school proberen ze dan een koper ervoor te vinden.  En die moest inderdaad ook de boeken voor de gehele opleiding in 1 keer kopen vorig jaar.

De anderen die een HBO opleidng doen kopen ze pas dan als het nodig is.

Noenie

bob71

hoi noenie,

mijn dochter gaat opleiding verpleegkundige doen,
ze is gestopt met haar vorige opleiding juridisch...was te hoog gegrepen door haar.  wat betreft de nieuwe schoolboeken heeft ze geen keuze  die moeten gewoon nu gekocht worden. 2e hands krijgen we ze nergens.
haar vorige studieboeken staan te koop aangeboden maar daar zijn nog geen reactie

Noenie

Ze heeft waarschijnlijk weinig keus. Zonder opleiding kom je nergens meer. Lang geleden kon je nog met je overgang van Havo 3 naar Havo 4 aan het werk maar dat lukt nu niet meer. Ik zag gisteren bij de ALdi dat ze scholieren vroegen om te werken. Papier opruimen , vakken vullen e.d. Minimale opleiding Havo/ Vwo niveau. Dan vraag ik me af, waar zijn jullie mee bezig. Iemand met Mavo/ Vmbo krijgt niet eens een kans meer.

Groetjes Noenie