De miskleun van de dag

Started by Libra, Jul 17, 2012, 03:22 PM

Previous topic - Next topic

Libra

In het kader van bezuinigen en er naartoe te werken dat ik met 40 euro per week kan rondkomen, heb ik vandaag een stapje gezet.
In plaats van een pakje sigaretten heb ik shag gekocht.
Hier doe je ten eerste natuurlijk langer mee, ten tweede is het goedkoper in de aanschaf en ten derde (en niet de minste!!) rookt mijn asbak wat minder mee. ;)

Thuisgekomen eerst even 2 boterhammen (mijn standaard lunch) gegeten en toen voor het eerst weer sinds jaren een sigaretje gerold.
Tijdens mijn middelbare school jaren rookte ik altijd Samson, maar nu zag ik bij de supermarkt Pall Mall tabak. Dit is het merk wat ik normaalgesproken rook en het was ook nog behoorlijk goedkoper.
Ik was dus helemaal in mijn nopjes en vond dat ik het uitstekend had gedaan.

Alleen......toen zag ik op het pakje 'heavy' staan en de schrik sloeg mij om het hart!
En.....jullie raden het al, ja hoor ZWARE shag!!!! :o :o

Nou, 1 voordeel heeft het in ieder geval.....ik ga wel heel lang met dit pakje doen :P
;D ;D ;D

Turfje

Scheelt echt wel ja of je sigaretten rookt of tabak.
Haha, dan ga je misschien vanzelf echt minder roken ook als je op de zware overgaat!
Of haal je er nog andere bij voor tussendoor?

Libra

Hahahaha.....nee hoor Turfje.

Mijn weekbudget loopt van woensdag tot woensdag.
Ik had nog genoeg geld in mijn portemonnee om sigaretten te kopen maar ik dacht: "waarom niet meteen beginnen met bezuinigen"? Ik moet er toch aan geloven, omdat ik zoveel mogelijk geld over wil houden om schulden terug te betalen.

Ik heb wel besloten dat ik voor bepaalde gelegenheden wel een pakje sigaretten koop en die dan ook alleen maar daarvoor ga gebruiken en voor de rest gewoon tabak ga roken.
Het voordeel is dat ik dan toch niet in de gelegenheid ben om veel te roken, omdat ik dan of bij mijn oudste dochter thuis ben waar binnen niet gerookt wordt ivm mijn kleinkinderen, of dat ik naar een optreden ga van mijn jongste dochter en in de horeca mag ook niet gerookt worden. ;)
Dan ben je automatisch "veroordeeld" tot buiten roken en daar heb ik een ontzettende hekel aan, dus beperk je dat tot het minimum.

Zoals Cruyff altijd al zei: "elk nadeel heb ze voordeel"!  ;D ;D

Vlinder307

Ik ben ook overgestapt van dure sigaretten naar zelf draaien en dit scheelt mij 40 eurp p/w!!
Ik koop nu 2 bussen mentholshag van 13,50 stuk en draai hier met hulzen (aldi 0.69) de hele week sigaretten van kan nog wel minder hoor (bloos)

marco

Vlinder,

Het stoppen met roken scheelt je nog veel meer. Keerzij is echter dat je veel meer snoept.............
Marco en Bianca

Libra

;D ;D ;D ;D

Laat ik nou totaal geen "snoeper" zijn.........

gewoon

Hoi over miskleun gesproken het is deze week jokers plakken bij AH kun je toch twee ES artikelen nog goedkoper mee nemen.

Dacht, kom ik ben toch in een pestbui, een heb bij de deur een stapeltje reclame folders in mijn tas gegooid. En dacht zo dat schiet lekker op.

Kom ik thuis echt dat de stikkers er uit gehaald zijn, ze letten op de kleinjes
:-\

Gewoon

Kaatje

ik heb nog nooit die stickers gezien in de folders in de winkel.

Chrissie

Dat klopt Kaatje alleen de folders die thuisbezorgd worden bevatten stickers, weet dit toevallig van een vriendin die bij de Albert heyn werkt. Dus neem je een folder uit de winkel mee dan spring je naast de stickers!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

En aangezien ik een "nee" sticker op mijn brievenbus heb zitten en er na een half jaar nog niet af heb gehaald, krijg ik die stickers niet. :( nou ja, aan de andere kant wordt ik nu niet in de verleiding gebracht om dingen te kopen die ik eigenlijk niet nodig heb.

Bloem2

Ladies, bij de klantenservice kun je ze verkrijgen!!

tuthola

hahaha Gewoon ik zag het al helemaal voor me en bedacht me dat ik dat ook wel is gehad heb.....

Buster

Libra

Hahahaha.......@gewoon, ik blijf dit toch wel hilarisch vinden hoor! En dan bij thuiskomst ontdekken dat je helemaal geen kortingsstickers hebt!!!  ;D ;D ;D

En het klopt inderdaad, als je een NEE-NEE sticker op de brievenbus hebt, kun je ze inderdaad gewoon wel bij de klantenservice krijgen.
Maar wel zolang de voorraad strekt, dus OP is echt OP.

Buster

Ik had manlief op pad gestuurd naar de klantenservice, komt hij terug met een week oude stickers waarvan de vrije keus stickers al gebruikt waren,... hmmm,...