Zalm: 'Aflossen moet de norm worden'

Started by peter, Jul 15, 2012, 01:53 PM

Previous topic - Next topic

peter

RIJSWIJK -  Alle huizenbezitters, dus niet alleen de starters, moeten hun hypotheek direct gaan aflossen. Wie dat niet doet, raakt zijn belastingvoordeel kwijt. Dat bepleit Gerrit Zalm, topman van ABN Amro, zaterdag in een vraaggesprek met het AD.

Zalm vindt dat er sprake is van ongelijke behandeling tussen nieuwkomers en mensen die al een hypotheek hebben. Die eerste groep moet vanaf volgend jaar in 30 jaar de hypotheek aflossen. De tweede groep hoeft dat niet, en kan hypotheekrente aftrekken zonder af te lossen.

bron telegraaf.nl
Peter
Administrator Forum

Buster

Het lijkt mij sowieso handig dat iedereen met een lening gaat aflossen, uiteindelijk heb je alleen jezelf er mee als dat niet gebeurt.

Er zijn hier genoeg horror verhalen te vinden van mensen die erin vast zitten,...

Libra

Gerrit Zalm vindt dat alle huizenbezitters verplicht hun hypotheek moeten gaan aflossen. Doen zij dit niet dan verspelen zij hiermee het recht op de

jan

Zalm heeft meer weg van een Piranha, eet alles wat zijn voor de tanden komt, inclusief soortgenoten. Een super ego
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Goed zo, Libra

wat kan meer ik zeggen dan, dat is er uit.

Gewoon

Buster

Je hebt gelijk Libra, dat uitgerekend Zalm met zo'n boodschap moet komen is belachelijk, neemt niet weg dat niet Zalm met geldzorgen naar bed gaat, maar een huizenbezitter met een restschuld wel.

Libra

Ja Buster, dat was precies mijn punt!

Natuurlijk ben ik voor aflossen, alleen in dit geval heeft de boodschapper zelf bijzonder veel boter op zijn hoofd en dat stuitte mij behoorlijk tegen de borst.

Deze column van Jan Bennink wilde ik jullie toch niet onthouden, hoewel ik sommige opmerkingen "ietwat" getint vind, maar in de essentie slaat deze meneer wel de spijker op zijn kop. Vooral de uitspraak "Leen van Frisia" zal hier denk ik bij een aantal mensen de nekharen recht overeind zetten......

vk opinie Gerrit Zalm, topman van ABN Amro, wil dat alle Nederlandse huizenbezitters hun hypotheek met onmiddellijke ingang gaan aflossen. Een nogal merkwaardige eis uit zijn mond, meent Jan Bennink. .

'Attentie burgers van Nederland. Hier spreekt de Zuid As. U dient ab sofort uw spaarhypotheek om te zetten naar een annu

sacredfour

Het terug betalen van de hypotheek zou de eerste prioriteit moeten zijn van alle leners.
Banken hebben er zelf totaal geen belang bij dat de lening afgelost wordt. Dit betekend immers alleen maar dat het geleende bedrag weer van de ballans van de bank moet verdwijnen. M.a.w. het gecre
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Hoi vandaag reed ik door het westland en zag al die onwaarschijnlijk dure huizen staan waar van ik vroeger dacht jee wat zijn die mensen rijk zeg die doen het beter dan ik, vandaag niet meer ik reed daar met de zorg hoe het nu verder moet.

Van de banken weten we nu wel dat het een veranderd was in een kermis, maar vindt dat er nog een grote sufferd is en dat is Den Haag het goed vinden van zulke hypotheek polissen om Den Haag zoveel mogelijk te laten bloeden voor de rente kosten.
Die rente aftrek is een monster die zij zelf hebben gemaakt, en word onbetaalbaar bij een rente stijging.
Mogen ook het boete kleed dragen dat deze bende niet overdraagbaar is aan de volgende generatie, ( de enkele starter die kan lenen die ik spreek, steekt zijn vinger op, zoek het even uit zeg )

Een her waardering van de woningen en inrichting van financiering lijkt onvermijdelijk, maar waar is het schuld gevoel van de politiek, nu verminderd de waarde van woningen zonder vangnet.

Regeer !

gewoon