Wat is nou een redelijk budget voor boodschappen per maand?

Started by solvi, Jul 12, 2012, 06:57 PM

Previous topic - Next topic

chapter

idd buster had het niet verwacht dat appie goedkoper was.
Heb dan nu ook met actie geen bezorgkosten de zware spullen en houdbare hamsterproducten ingeslagen
Van fruit van lidl wist ik ook niet dat beste kwaliteit was, heb flink fruit ingeslagen.
Ben sinds vorige week op dieet, 3 kilo kwijt in eerste week  ;D
20 ste heb ik mijn aanmeldingsgesprek voor benfit voor dat extra zetje in de rug wat betreft wegen en coach. Nu gaf accupunturist aan dat haar voedingsadviezen anders zullen zijn als de benfit methode dus het is even kijken welke mij het beste ligt.
benfit is een 12 weken programma dus ben benieuwd

Buster

Vleesvoorbeeld, vandaag gehaald;

Zigeuner Schnitzels â,¬ 3,79  (2,5 porties)
Slavinken               â,¬ 7,35  (4 porties)
Half om half gehakt â,¬ 11,45 (8 porties + 100 gram)
Braadworsten         â,¬ 6,66   (5 porties)
Kipfilet                   â,¬ 6,66   (4 porties)

Totaal                    â,¬ 35,91 (23 porties)

â,¬ 1,56 per portie plus 2 Zigeuner Schnitzels en 100 gram gehakt voor een uitgebreidere maaltijd als er eens iemand blijft eten. De overige 7 dagen in de maand eten we iets met spekjes, stamppot bijvoorbeeld, of vegetarisch.
Voor groeten zijn we ongeveer een â,¬1 per maaltijd kwijt. Vers is vaak iets duurder maar dat blijft in evenwicht door een keer diepvriesspinazie of rode kool van â,¬0,34. Of potgroenten.
Aardappels zijn in het seizoen â,¬0,80 per kilo, daarbuiten kan het oplopen tot â,¬1,50 per kilo.
Onze avond maaltijden zijn daarmee rond de â,¬5 voor 2 volwassenen en 2 kleine kinderen, inclusief vlees en verse groenten.

huubV

Over wat voor en aardappels heb jij het Buster? Bij de Plus 5 kilo voor 2.00 euro en dat is 0,40 ct p.kg

Buster

Huub je hebt gelijk, normaal is die zak â,¬3,69 (â,¬0,73 per kilo)
Ik zag in de folder dat ze ook 250 gram gehakt hebben voor een euro.

Ik heb het over de aardappels van de AH en de Lidl, zonder aanbieding.
De prijs is niet altijd vast, het ligt aan het seizoen.
Voor mijn budget kan ik niet gokken op aanbiedingen, ik ga uit van het laagste, is er een aanbieding is dat mooi meegenomen.

chapter

jum niets lekkerder als die zigeuner schnitzels vaak in aktie bij c1000 idd als je beetje oplet kun je best lekker gezond en goedkoop eten koekjes en snoep maakt karretje vaak duur :-)
nu bij appie bonduelle vriesgroente 1 plus 1 dus vriezen weer vol met groente

huubV

@Buster
Dus als er aanbiedingen zijn heb jij mazzel , zijn er geen aanbiedingen heb ik pech  :) :) :)

Buster

Huub, als ik niet uitkom met mijn budget heeft dat consequenties.
Om te zorgen dat in elk geval de voeding geen knoop in mijn maag wordt ga ik uit van deze berekening.
Liever mazzel dan pech.

Overigens heeft de Lidl deze week een actie, 10 kilo aardappels voor 2,59 (0,26 ct per kilo)

Boeddha

Ik heb tegenwoordig in de wsnp nu 70-80 euro per week te besteden (1 volwassene en 2 kids) omdat ik zo gewend was aan een budget van 40-50 per week, houd ik mij daar nog steeds aan. In de weekenden dat de kids thuis zijn dan staan er extraatjes op de lijst. En elke keer is het weer....owww mama wat gaaf dat je dat gekocht hebt :-)

Dat betekent dat ik elke week minimaal 25-30 euro in mijn buffer kan stoppen. Das super fijn!!
Be strong, have faith!

burningspirit

Toch wel erg leuk om dit allemaal te lezen. Zat na te denken hoe wij dat doen.
Wij krijgen voedselbank (net weer voor een half jaar verlengd). En ook krijgen we vaak groenten van familieleden die landelijk wonen. Eieren koop ik bij een mannetje dat ik in de kantine waar ik vrijwilligerswerk doe, ontmoet. 10 eieren voor 1 euro. Aardappelen krijg ik weles van mijn broer, die zelf bloementeler is, maar ook voor eigen gebruik aardappels koopt/teelt. Of van mijn zwager die als rattenvanger bij de provincie werk Overigens heeft die met de feestdagen en vakanties vaak konijn, gans, zwaan en dat soort luxe dingen. Het is allemaal ruilhandel. De een heeft dit en de ander dat over. Dus misschien heb ik wel erg veel mazzel. Uit onze goeie tijd hebben we ook nog een grote en een kleine vriezer staan waarin we brood , vlees en gekookte pasta van de voedselbank stoppen. Al met al komen we van weinig geld rond. Wij gaan altijd een kwartier voor het eind naar de voedselbank en ons wordt dan altijd verteld dat we even moeten wachten. Na sluitingstijd verdelen ze het bederfelijke spul dat niet is opgehaald. Bijna elke week komt er ook nog een buurman op dezelfde dag langs met wat ze hebben overgehouden in een naburig dorp waar hij als vrijwilliger bij de voedselbank werkt.
Wij hebben regelmatig veel te veel van hetzelfde maar daarmee bedrijven we dan ook weer ruilhandel.

Van de Liddl, de AH en de Aldi hebben we erg veel profijt ook. C1000, Plus, Jumbo en Coop is voor ons erg ver weg.Soms gaat er een buurvrouw voor zichzelf en voor ons naar een van de andere winkels, als er aanbiedingen zijn. Inmiddels ben ik ook een ster in het uit het hoofd kennen van prijzen en het doorprikken van z.g.g aanbiedingen.
Al doende leer je ....  ;) 8)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

burningspirit

En ja... de HEMA is hier om de hoek, dus daar haal ik koffiepads, maar ik ben ook begonnen weer gewoon koffie te zetten, dat scheelt ook een slok op een borrel  :D
maar er is meer bij de HEMA, gewoon goed kijken  ::)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Naieveling

Quote from: Buster on Jan 13, 2014, 01:36 PM

Nog even over die voordelen,.. Die megavoordeelknallers van de Plus?
â,¬1 voor een pak fair trade koffie? Dat kost hij 52 weken per jaar ook bij de Hema.
Het fijne van prijzen uit je hoofd gaan herkennen is dat je ook zo door de zogenaamde aanbiedingen heen prikt. ;)

Tja, aanbiedingen... ik kocht dan vaak overbodige dingen, eten wat ik niet op at of wat eigenlijk toch nog best duur was.

Wat mij hielp was simpelweg menu's maken en dan kijken waar ik dat het goedkoopste kon krijgen.